Ei muuta kuin molemmat testeille ja se josta pitää niin ostaa. Toinen toisellesaab93f kirjoitti:itse olisin kovinkin paljon TTiD SC:n kannalla, Jet Black Vector Active on rakennettu Saabin sivuille mutta rouva haluaa Freelander 2:en. Tahtojen taistelu on käynnissä
Freelanderkin tuli ajettua itselläkin. Ajettavuudeltaan varmaan parasta sittaria tällähetkellä alle 50k€ luokassa. Mulla tökkäsi tilankäyttöön sen osalta. Kontti on oikeastaan aika onneton ja kuormauskorkeus jotain yli 80cm. Sisätilat kyllä muuten ok. Mutta sittaritkin pitää viedä sinne mutkaiselle syrjätielle jossa uskaltaa vähän polkaista. Siellä ne ajo-ominaisuudet punnitaan. No joo. Se siitä kukin tyylillään...
Ite tykkään kovin alavääntöisestä autosta, mutta en viiveestä. Kuten edellä mainittiin niin Tids koneessa viivettä on. Ihan kuten noissa 2-litraisissa bensoissakin. 300Nm aikaisintaan siinä 2500rpm tienoilla, alle sen ei parasta potkua ole. Vaikka todella hienosti aiempiin verrattuna tämä nykyinen 1.8t vääntää jo 1500rpm paikkeilla.
Odotukset TTiD:n suhteen on siis erittäin kovat. Katsotaan nyt, tuliko ostettua sutta vai sekundaa - sokkona kuitenkin, ilman koeajoa! Sen verran luottoa Saabiin on, että voi ostaa kokeilematta...
Vielä tuohon ajotapaan, mullakin on tapana yleensä ohittaa 80kmh vauhdista kolmosella. Jopa 1.8t pinkaisee riittävällä nopeudella sinne 120kmh paikkeille. Vitonen on jo hidas ja nelonen semmonen rauhalliseen pitkän suoran ohitukseen.
Ei kuitenkaan kuten tonnarilla - kolmosella 80kmh vauhdista lähti, jotain tonnari-aeroa testannutta journalistia mukaillen, kuin "bat out of hell"..
Yhtäkaikki. Todella hienoja autoja olleet kaikki 9-3 II:t joita olen ajanut. Ensiluokkaista ajomukavuutta ja tehoa ollut aina riittävästi. Se, että riittääkö nelonen taikka kolmonen ohitukseen ei ole juuri väliä (mulle) jos kiihtyvyys on samaa luokkaa. 0-100 kuuluu siihen nippelitietoon jolla autojen suorituskykyä vertaillaan. Mun arkisen ajon kanssa sillä ei ole oikeastaan mitään tekemistä.
Ja automaatti oli meillä pitkällisen harkinnan ja pyörittelyn tulos. Kuten joku täällä osuvasti kerran kirjoitti, että joskus oli tarvetta vaihtaa jopa sytytyksen ajoitusta ajon aikana, nykyään ei enää kiinnosta edes vaihdetta vaihtaa...
Vielä kun sais hieman unta silmään ennen huomista...
Tuota merkkiä ei autoon tullut.
[x] No Badge