TTiD
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: To Helmi 07, 2008 16:57
TTiD MarkoA ja muut
Pitää kysy täältä asiantuntijoilta... liikkeessä ovat kovin epävarmoja.TTiD kirjoitti:Vielä 9 päivää.....
Eli tilasin Saabin 13.12 ja luvattiin helmikuun loppuun. Tänään siirty maaliskuun loppuun. Nyt kuuntelisin mielelläni parhaita veikkauksia toimitusajasta kaikilta tilauksen tehneiltä/kärryn kuitanneilta.
Pikku hiljaan rupeaa tämä 90 hv Skeidalla kiitäminen kyllästyttämään.
Saabi tulee juuri tolla TTiD koneella mikä ilmeisestikin toimituksia venyttää. Jossain vaiheessa mietin jo vaihtoa 210 heppaseen bensaan(Hinnassa ei eroa) kun ei oikeestaan ole merkitystä tolla polttoaineen kulutuksella taloudellisessa mielessä. Käytännön suorituskyky lienee aika samalla tasolla TTiD ja 210hv bensalla. Oikaskaa ihmeessä varsinkin jos omakohtaisia kokemuksia

Eli mitä veikataan toimitusajaksi?
Re: TTiD MarkoA ja muut
Noh, itse tilasin 24.9. ja vieläkään en ole saanut, että siinä vähän sitä näkökulmaa asioihin! Tosin jos ne on nyt saanu sen homman pyörimään siellä tehtaalla hyvin ni ei ne toimitusajat tuommoisia ole. -iloista odottelua vaan kullekin-saabistiksi kirjoitti:Pitää kysy täältä asiantuntijoilta... liikkeessä ovat kovin epävarmoja.TTiD kirjoitti:Vielä 9 päivää.....
Eli tilasin Saabin 13.12 ja luvattiin helmikuun loppuun. Tänään siirty maaliskuun loppuun. Nyt kuuntelisin mielelläni parhaita veikkauksia toimitusajasta kaikilta tilauksen tehneiltä/kärryn kuitanneilta.
Pikku hiljaan rupeaa tämä 90 hv Skeidalla kiitäminen kyllästyttämään.
Saabi tulee juuri tolla TTiD koneella mikä ilmeisestikin toimituksia venyttää. Jossain vaiheessa mietin jo vaihtoa 210 heppaseen bensaan(Hinnassa ei eroa) kun ei oikeestaan ole merkitystä tolla polttoaineen kulutuksella taloudellisessa mielessä. Käytännön suorituskyky lienee aika samalla tasolla TTiD ja 210hv bensalla. Oikaskaa ihmeessä varsinkin jos omakohtaisia kokemuksia![]()
Eli mitä veikataan toimitusajaksi?

Turbo²
Toimitusajoista
Jos moottori oli ongelmien aiheuttaja, niin varmaan vaikuttaa kaikkiin samalla motilla tehtyihin malleihin. Tänään tilasin cabben TTid automaattina ja toimitusaika 10 viikkoa. Cabbethan tulee Itävallasta, joten sekin saattaa vaikuttaa asiaan.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Kuten aikasemmin viestitin mobile.de on toistakymmmentä uutta ttid myynnissä, joten kyllä autoja maailmalla saa, ei vain täällä "tuppukylässä" Suomessa, on niin pienet markkinat.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD
Täkäläinen automyyjä tiesi kertoa, että viivästyksen syynä oli niinkin "onneton" asia kuin joku puuttuva letku. Arveli että 600 autoa odotteli letkunpätkää muutoin laukkaan valmiinajoukolainen kirjoitti:Kuten aikasemmin viestitin mobile.de on toistakymmmentä uutta ttid myynnissä, joten kyllä autoja maailmalla saa, ei vain täällä "tuppukylässä" Suomessa, on niin pienet markkinat.

#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Saban tehodieseltesti Iltalehdessä:
http://www.iltalehti.fi/autot/200802087205969_at.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/200802087205969_at.shtml
370 Nm
Joo, se koeajossa oleva auto on automaatilla ja siinä taitaa vääntö olla 370 Nm. Manuaalilla se on 400Nm.Ristom kirjoitti:370 Nm????
Hiukkassuodatin vakiona olisi voitu mainita? No jäi kai sitä paljon muutakin mainitsematta.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
Testissä toivotaan pienempää rattia. En oikein tiedä siitä, mutta vm. 2007 SC:n kanssa olen useasti ajatellut, että hiukan nopeampi ohjaus voisi olla kiva. Vaste on jotenkin sellainen, että pyörät voisivat kääntyä enemmänkin. Aerossakin vissiin on sama ohjauksen välitys?Petro kirjoitti:Saban tehodieseltesti Iltalehdessä:
http://www.iltalehti.fi/autot/200802087205969_at.shtml
Näin juuri tuollaisen testissä olleen punaisen vm 2008. Keulan kromit näyttävät aika rajuilta tuota väriä vasten. Aurinko paistoi ja 9-3 irvisti meille liikkeen pihalla.

No... tämä ei ole enää kovin TTiD spesifistä kommenttia. Sorry off-topic.
Re: TTiD
Tämä vedetään täysin mutulla, mutta käsittääkseni ns. nykydieselit soveltuvat biodieselin käyttöön. Jotain tiiviste yms. ongelmia voi vanhemmissa sovelluksissa olla. Kumilaatua yms joka ei sovellu biodieselin kanssa yksiin. Mutta esim Saabin dieselit näinollen soveltuisivat.
Korjatkaa joku jos meni metsään.
TTiD:n ohjauspyörä vois tosiaan olla pienempikin koska ohjaus on pikkunopeudessa niin tehostettu että ratti pyörii vaikka sormenpäällä. Vauhdin mukaan tuntuis tehostus pienenevän sopivasti.
Takuu menee jos BSR:n softan asentaa. Sitä ei tosin ole pakko jokapaikassa kuuluttaa ja sen voi poistaa esim huollon ajaksi. Aika hurjaa on kyllä jos 450Nm revitään 1.9:stä. Saabin moottoripuolen hepun mukaan jo TiDS koneelle tarjolla oleva BSR viri (en muista speksejä) ylittää koneen kestävyysmarginaalit, eikä pitänyt sitä kovin järkevänä virittämisenä. Hirschin softa antaa osviittaa, kun on Saabin hyväksymä. Kannattanee odotella kunhan Hirsch tarjoaa TTiD:lle lisää puhtia.
Tuntuu jokatapauksessa TTID:n kulkupuoli olevan sen verran rivakkaa, ettei heti tulisi mieleen alkaa softan vaihtoon. Ja näin siis jopa automaatilla varustetussa, vain 370Nm, vääntävässä koneessa. Tuonkin kanssa saa varoa, kun kun viitosella vielä alkaa lumisella tiellä sudittamaan jos polkee! Eikä ehdi heti TCS apuun vaan saattaa keulaa hieman vipsauttaa...
Tällä hetkellä 1600+ km mittarissa ja keskikulutus 6.0l/100km keskinopeudella 64km/h (maantietä suurin osa) tankatessa laskin, että heittoa on n. 3dl/100km mikä selittynee lisälämppärin aiheuttamana kulutuksena. Ei paha automaatti-farkulle joka kulkee lähes kuin 2.0TS A.
Loistava kone! Loistava Auto!
Korjatkaa joku jos meni metsään.
TTiD:n ohjauspyörä vois tosiaan olla pienempikin koska ohjaus on pikkunopeudessa niin tehostettu että ratti pyörii vaikka sormenpäällä. Vauhdin mukaan tuntuis tehostus pienenevän sopivasti.
Takuu menee jos BSR:n softan asentaa. Sitä ei tosin ole pakko jokapaikassa kuuluttaa ja sen voi poistaa esim huollon ajaksi. Aika hurjaa on kyllä jos 450Nm revitään 1.9:stä. Saabin moottoripuolen hepun mukaan jo TiDS koneelle tarjolla oleva BSR viri (en muista speksejä) ylittää koneen kestävyysmarginaalit, eikä pitänyt sitä kovin järkevänä virittämisenä. Hirschin softa antaa osviittaa, kun on Saabin hyväksymä. Kannattanee odotella kunhan Hirsch tarjoaa TTiD:lle lisää puhtia.
Tuntuu jokatapauksessa TTID:n kulkupuoli olevan sen verran rivakkaa, ettei heti tulisi mieleen alkaa softan vaihtoon. Ja näin siis jopa automaatilla varustetussa, vain 370Nm, vääntävässä koneessa. Tuonkin kanssa saa varoa, kun kun viitosella vielä alkaa lumisella tiellä sudittamaan jos polkee! Eikä ehdi heti TCS apuun vaan saattaa keulaa hieman vipsauttaa...
Tällä hetkellä 1600+ km mittarissa ja keskikulutus 6.0l/100km keskinopeudella 64km/h (maantietä suurin osa) tankatessa laskin, että heittoa on n. 3dl/100km mikä selittynee lisälämppärin aiheuttamana kulutuksena. Ei paha automaatti-farkulle joka kulkee lähes kuin 2.0TS A.
Loistava kone! Loistava Auto!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Ei muuta kuin sinne vaan ja koeajolle. Uskokaa pois, se on miellyttävä elämys!

Jokos nim. TTiD sait autosi?

Jokos nim. TTiD sait autosi?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red