A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
Näkyy tuolla A-M-S:n sivulla olevan kuvia keskikokolimusiinien vertailusta, jossa jopa Saab mukana toistakymmentä muun kanditaatin joukossa.
En löytänyt mistään testin tuloksia, tietääkö joku, miten 9-3 SS pärjäsi ja miten autoa arvioitiin?
Saksalaisella täsmällisyydellä väittävät kuvatekstissä 1.8 t moottoria 1.8 litraiseksi, ja varmaanhan se joku sakemanni (audi) voittaa, mutta...
En löytänyt mistään testin tuloksia, tietääkö joku, miten 9-3 SS pärjäsi ja miten autoa arvioitiin?
Saksalaisella täsmällisyydellä väittävät kuvatekstissä 1.8 t moottoria 1.8 litraiseksi, ja varmaanhan se joku sakemanni (audi) voittaa, mutta...
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
Pärjäs todella huonosti. Nyt tuli kolmenneks viimeinen sijoitus. Tässä tulokset:
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... e_number=2
Yhtä huonosti menestyi edelisessä Master-Testissä...
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... e_number=2
Yhtä huonosti menestyi edelisessä Master-Testissä...
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
No, onneksi saksalaisten automausta ei ole paljon opiksi otettavaa...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
Jos haluat selailla niin tossa muuten se edellinen AMS:n Master-Test jossa mukana diesel-malli.
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... e_number=2
Siinä kävi vielä heikommin mutta ei oo/ollu yllätys...
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... e_number=2
Siinä kävi vielä heikommin mutta ei oo/ollu yllätys...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
Ainoa mielenkiintoinen asia noissa testeissä on, että mihinkä järjestykseen saksalaiset merkit on kulloinkin laitettu.
Re: A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
Eli "handling" on Saabin huomattava heikkous. Aika merkittävä lausunto. Mihinkähän perustuu? Näinhän sen tietys on oltava. Joskus pitäisi mennä autotoimittajien kurssille, ettei olisi näin ymmärtämätön.Der Saab schüttelt das Stigma des letzten Platzes beim vormaligen Master-Test ab. Er verbindet Fahrsicherheit mit ausreichendem Komfort. Sehr gut: das Xenon-Licht. Auffallend träge: das Handling.
BMW oli yllättävän alhaalla kanssa. Pitäisi tietysti tutkia koko teksti ja katsoa mitkä oli kriteerit. Yleensähän saksalaisissa testeissä otetaan joku oma merkki vertailukohdaksi ja pisteytetään sen mukaan kuinka samanlaisia muut merkit ovat.
Re: A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
Moro!
Valitettavasti täytyy kyllä hieman nyt muiden merkkien koeajojen perusteella todeta että 9-3:senkin kohdalla ei enää kasvojen kohotukset auta. Alkaa olla varsinkin sisätilojen ja alustan osalta jäämään hieman kilpailijoista jälkeen. Olen aina ihmetellyt Saabien kojelaudan materiaalivalintoja. Ei niitä paljon kovemmasta muovista ja enemmillä saumoilla voi enää tehdä (tästä yksinkertaisesta asiasta syntyy aavistuksen halpa vaikutelma kaiken maailman "napsahdusten" saattelemana muuten niin ergonomialtaan helkkarin hyvässä kabiinissa). Alustassa ihmettelen varsinkin kovalla pakkasella kaikenmaailman hälyääniä, joita ei kuulu 10 vuotta vanhemmista japseistakaan). Minusta kokonaan uutta mallia kaivattaisiin nopeasti ettei käy niinkuin 9-5:lle, jota tekohengitetään viimeiseen saakka. Ps. uusi A4 ajettu ja mielestäni on lehtien hehkutuksen ansainnut.
Valitettavasti täytyy kyllä hieman nyt muiden merkkien koeajojen perusteella todeta että 9-3:senkin kohdalla ei enää kasvojen kohotukset auta. Alkaa olla varsinkin sisätilojen ja alustan osalta jäämään hieman kilpailijoista jälkeen. Olen aina ihmetellyt Saabien kojelaudan materiaalivalintoja. Ei niitä paljon kovemmasta muovista ja enemmillä saumoilla voi enää tehdä (tästä yksinkertaisesta asiasta syntyy aavistuksen halpa vaikutelma kaiken maailman "napsahdusten" saattelemana muuten niin ergonomialtaan helkkarin hyvässä kabiinissa). Alustassa ihmettelen varsinkin kovalla pakkasella kaikenmaailman hälyääniä, joita ei kuulu 10 vuotta vanhemmista japseistakaan). Minusta kokonaan uutta mallia kaivattaisiin nopeasti ettei käy niinkuin 9-5:lle, jota tekohengitetään viimeiseen saakka. Ps. uusi A4 ajettu ja mielestäni on lehtien hehkutuksen ansainnut.
Maza
Re: A-M-S:n Mittelklass Limousine vertailu
Jos sisätilojen osalta puhutaan tilojen puutteesta niin sinänsä ei voi kuin ihmetellä mitoiltaan jatkuvasti kasvavia uusia automalleja. Melkein poikkeuksetta uusi malli on suurempi kuin edellinen ja vaikuttaakin syntyneen kilpavarustelutilanne tilojen suhteen. Akselivälit venyvät jatkuvasti ja ainakin farkku vectra näyttää jo ylipitkäksi venytetyltä.
Saab tuntuu tehneen tässä vähän poikkeusta kun sisätilat on tupanneet pienentymään malliuudistusten myötä. Minusta jatkuvalla kasvullakin on rajansa vaikka tila onkin luksusta. Vähempikin silti riittäisi.
Mutta jos taas sisätilojen moitteet koskee materiaaleja ja viimeistelyä/laadun tunnetta niin siinä olis kyllä vähän aihetta ryhdistäytyä. Nitinät ja natinat halvan oloisine materiaaleineen ei oikein ole nykyaikaa.
Samoin alustan erilaiset hälyäänet ovat omiaan heikentämään mielikuvaa autosta.
Saab tuntuu tehneen tässä vähän poikkeusta kun sisätilat on tupanneet pienentymään malliuudistusten myötä. Minusta jatkuvalla kasvullakin on rajansa vaikka tila onkin luksusta. Vähempikin silti riittäisi.
Mutta jos taas sisätilojen moitteet koskee materiaaleja ja viimeistelyä/laadun tunnetta niin siinä olis kyllä vähän aihetta ryhdistäytyä. Nitinät ja natinat halvan oloisine materiaaleineen ei oikein ole nykyaikaa.
Samoin alustan erilaiset hälyäänet ovat omiaan heikentämään mielikuvaa autosta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334