Saabilta saa molempia, tuon näköisiä "hopeisia" ja perinteisiä mustalla suorakulmaisella putkella olevia. On muuuten turha tehdä vertailua näiden välillä, koska yllätys yllätys myös Saabin "omien" telineiden valmistaja on Thule.TTiD kirjoitti:Näyttäisi olevan Thulen, koska ei minulla ainakaan tuommoisia hopeisia ole
TTiD
Re: TTiD
Re: TTiD
Kyseessä on Thule (ei Saab / Thule) lukittava sarja, alumiiniprofiili putkella. Ostopaikkana Kärkkäinen, Ylivieska ja hintaa koko paketilla 155€.
![Kuva](http://img231.imageshack.us/img231/7274/telineethw6.th.jpg)
![Kuva](http://img231.imageshack.us/img231/7274/telineethw6.th.jpg)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Kiitoksia tiedoista ja hyvästä kuvasta.
Tuostahan selvisi sekin että jos laittaa pitkän vatupassin etu- ja takatelineiden päälle niin sehän on vaaterissa. Ei siten boksi ole keula kohti taivasta jos sen laittaa kiinni kattokaariin, jota mietiskelin.
Eli ei siis tartte tilata niitä kattokaaria vaan noilla Thulen telineillä mennään...
VKe
Tuostahan selvisi sekin että jos laittaa pitkän vatupassin etu- ja takatelineiden päälle niin sehän on vaaterissa. Ei siten boksi ole keula kohti taivasta jos sen laittaa kiinni kattokaariin, jota mietiskelin.
Eli ei siis tartte tilata niitä kattokaaria vaan noilla Thulen telineillä mennään...
VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
Kyseessä on kait ns. C-track malli: ovaali alumiiniprofiili ja pulttiura keskellä. Mulla on sellaiset. Pääsi muutama harmituksen sana kun Thulen pyörä- ja suksitelineet eivät menekään suoraan siihen profiiliin. Piti tilata vielä adapterit... Kattotelineitä (ainakaan mun) ei myöskään saa lukkoon. Ja vaikka päädyt olisivat lukossa auton kattoon, kuusiokoliavaimella saa profiilit irti. Oletko keksinyt jotain siihen? Jos nyt on siis samasta telineestä kyssymys.Marko A kirjoitti:Kyseessä on Thule (ei Saab / Thule) lukittava sarja, alumiiniprofiili putkella. Ostopaikkana Kärkkäinen, Ylivieska ja hintaa koko paketilla 155€.
Tämä ei nyt ole enää kovin TTid spesifistä keskustelua....
Edit: sorry, sisälukutaito petti. Sanoit, että sarja on lukittava. Mun ei, vaikka samalta näyttääkin.
Re: TTiD
Eikös ne ruuvinkannat jää sinne lukitun kannen alle?karitammi kirjoitti:Ja vaikka päädyt olisivat lukossa auton kattoon, kuusiokoliavaimella saa profiilit irti.
Ja vielä takaisin öljynhajuiseen moottorimaailmaan..
TM testasi pikaisella koeajolla 9-3 SS Aero TTiD A:n. Aika valjusti olivat onnistuneet kirjoittamaan ko. autosta ainakin verrattain siihen mitä Saabistit (ja myös pari ei saabistia) ovat kommentoineet autosta. Ei toki mitään turhia moitteita, mutta siitä huolimatta mulla jäi hieman sellainen olo, että liekö tuo jutun kirjoittaja oikeasti edes ajanut ko autoa?!!
Pakolliset vetelyn moittimiset jutusta löytyy, mutta ois voinut jotain kommenttia antaa siitäkin miten vetelyä on kaikesta huolimatta saatu kuriin aikojen saatossa. 370Nm/400Nm on kuitenkin hurja määrä vääntöä etuvetoiseen autoon ja mielestäni Saabilla ollaan suoriuduttu todella loistavasti vetelyn hillinnässä. Vertailukohdaksi voi ottaa vaikkapa Aero tonnarin.
Edelleen itsellä hieman häiritsi, että vertailuautoksi dieselin kannattavuuslaskelmiin oli otettu 2.0t A Vector?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Automaatin toiminnasta huomiot aikalailla myöskin päinvastaisia omiin kokemuksiini. Kehuivat jouhevaksi "normaali" ajossa ja reilussa kiihdytyksessä vaihdot muuttuisivat tuntuvammiksi nykäisyiksi. Itse koen asian täysin päinvastoin. Reilussa kiihdytykseesä (vaikka kaasu pohjassa) paikaltaan lähtien laatikko vaihtaa saumattomasti ja luistoa käyttäen huolehtii vaihdot niin nätisti, että lähinnä kiekkamittarista tietää milloin vaihto tapahtuu. Ennemminkin rauhallisessa hissuttelussa aina välillä hieman nykäisee kun vaihtaa isommalle ja moottorinohjaus vielä antaa "höökiä" niin tulee pikku nykäisy.
Mutta nää on niin näitä juttuja. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Siitä huolimatta ois pikkusen voinut vetää jotain hehkutusta mukaan, vai yrittävätkö esittää että esim 60-100 taik 80-120 ohitus tuolla TTiD A:lla on ihan peruskauraa??
Positiivisena asiana, uudet valonheittimet oli testattu ja mitattu, sekä todettu entisten veroisiksi (parhaat valot luokassaan!) eli TM:n taulukolla täyden kympin valot. Ja senhän jokainen Xenon SS/SC kuski varmaan allekirjoittaa mukisematta.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Niinpä juuri. Jotenkin tuntui, että koneen käyttöominaisuudet kuitattiin olankohautuksella. Eipä tuossa muutenkaan muuta kuin numeroja esitetty.TTiD kirjoitti:Samaa mieltä itsekin tuosta testistä! Todella vaisu juttu... Mullakin jäi semmonen vaikutelma et onkohan tuota autoa edes ajettu...
Hieno juttu, että valot ovat edelleen loistavat. Kiva briljeerata vaikkapa Passat-kuskeille
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Odottakaapa kun testiin tulee uusi A4 2.0TDI, ompa mahtava vääntö ja muutkin ominaisuudet (kone 140hp) hmph.. Minkäs teet. Juuri näissä se auton imago on kaikkein vaikuttavin tekijä ja kuten on moneen kertaan se näilläkin palstoilla todettu GM ei sitä osaa, edes auttavasti.TTiD kirjoitti:Samaa mieltä itsekin tuosta testistä! Todella vaisu juttu... Mullakin jäi semmonen vaikutelma et onkohan tuota autoa edes ajettu...
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: TTiD
Näin se homma menee. Eikä siinä mitään.Twarrior kirjoitti: Odottakaapa kun testiin tulee uusi A4 2.0TDI, ompa mahtava vääntö ja muutkin ominaisuudet (kone 140hp) hmph..
Mites muuten, uusimmassa lehdessä vertailtiin Skoda Scouttia ja Nissanin Qashqaita. Skodan 2.0TDi:n väitettiin olevan vielä pumppusuutin härpäke? Eikö konserni anna tsekeille (vieläkään) uutta konetta vaiko mikä siellä mättää? Koeajoni perusteella Scoutti ois ihan ok, jos laitettais uusi (hiljaisempi) kone, joka vääntää alhaalta ja lisä-äänieristystä muutama kymmenen litraa ympäri autoa. Toki kojelauta sekä penkit vois olla paremmat. Ja loppupeleissä koko auto vois olla vähän parempi..
Mutta aivan sama.
Menkää ja koeajakaa Saab 9-3 TTiD, siitä sitten hetiperään kokeilemaan kilpailijoiden dieseleitä. Eipä tarvitse Saabistin hävetä valintaansa!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Jep, näillä näkymin seuraava autoni on aivan varmasti Saab 9-3 sanoi muut mitä haluavat. Itsellenihän tuon ostan enkä kavereille tai autolehtien testaajille.Marko A kirjoitti:...Mutta aivan sama.
Menkää ja koeajakaa Saab 9-3 TTiD, siitä sitten hetiperään kokeilemaan kilpailijoiden dieseleitä. Eipä tarvitse Saabistin hävetä valintaansa!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Ollaan ylpeitä valinnastamme ja annetaan toisten olla omistaan
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: TTiD
Kuten profiilista näkyy, Saabin jälkeen on maisteltu vieraita merkkejä
.
9-3 TTiD on ajettu, ja pidän sitä erittäin houkuttelevana autona. Valitettavasti se on omaan käyttööni hieman pieni..
VAG-konsernin suorakytkentävaihteisto on aavistuksen etevämpi GM:n/Saabin automaattia. Esim. monien arvostaman V70:n automaatti on mielestäni sitten aivan onneton luistattelija.
Karkeasta pumppusuutindieselistä huolimatta Skoda on yllättävän hiljainen auto sisälle. Uudehko A4 samalla koneella metelöi sekä koneesta että renkaista selvästi enemmän.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
9-3 TTiD on ajettu, ja pidän sitä erittäin houkuttelevana autona. Valitettavasti se on omaan käyttööni hieman pieni..
VAG-konsernin suorakytkentävaihteisto on aavistuksen etevämpi GM:n/Saabin automaattia. Esim. monien arvostaman V70:n automaatti on mielestäni sitten aivan onneton luistattelija.
Karkeasta pumppusuutindieselistä huolimatta Skoda on yllättävän hiljainen auto sisälle. Uudehko A4 samalla koneella metelöi sekä koneesta että renkaista selvästi enemmän.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Re: TTiD
Hyvä valinta sulla tuo Octavia. Pidän järkevänä autona. Jos sattuisit lukemaan juttujani hieman kauempaa niin huomaat, että itsekin kävin joskus vääntöä Saab SC vs Skoda Ocu Combi. Ihan siitä syystä, että Skoda tarjoaa paljon rahalla. Varsinkin kun mulle takakontti on aika tärkeä seikka. Mutta kerran Saabisti, aina Saabisti. Ainakin mun tapauksessa näyttää olevan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Olen seuraillut tätä keskustelua jo jonkin aikaa mielenkiinnolla, koska kyseinen moottori-auto-yhdistelmä on minunkin mielestäni varsin kiintoisa.Marko A kirjoitti:Eikös ne ruuvinkannat jää sinne lukitun kannen alle?karitammi kirjoitti:Ja vaikka päädyt olisivat lukossa auton kattoon, kuusiokoliavaimella saa profiilit irti.
Ja vielä takaisin öljynhajuiseen moottorimaailmaan..
TM testasi pikaisella koeajolla 9-3 SS Aero TTiD A:n. Aika valjusti olivat onnistuneet kirjoittamaan ko. autosta ainakin verrattain siihen mitä Saabistit (ja myös pari ei saabistia) ovat kommentoineet autosta. Ei toki mitään turhia moitteita, mutta siitä huolimatta mulla jäi hieman sellainen olo, että liekö tuo jutun kirjoittaja oikeasti edes ajanut ko autoa?!!
Pakolliset vetelyn moittimiset jutusta löytyy, mutta ois voinut jotain kommenttia antaa siitäkin miten vetelyä on kaikesta huolimatta saatu kuriin aikojen saatossa. 370Nm/400Nm on kuitenkin hurja määrä vääntöä etuvetoiseen autoon ja mielestäni Saabilla ollaan suoriuduttu todella loistavasti vetelyn hillinnässä. Vertailukohdaksi voi ottaa vaikkapa Aero tonnarin.
Edelleen itsellä hieman häiritsi, että vertailuautoksi dieselin kannattavuuslaskelmiin oli otettu 2.0t A Vector?Eikös kuitenkin suorituskyvyn perusteella oikea kohde ois ollut enneminkin 2.0T (210hv). Ainakin omien kokemusten perusteella 2.0t A pyörii kuitenkin eri luokassa suorituskyvyltään. 2.0T on Saabin ilmoittamien lukujen valossa lähinnä.
Automaatin toiminnasta huomiot aikalailla myöskin päinvastaisia omiin kokemuksiini. Kehuivat jouhevaksi "normaali" ajossa ja reilussa kiihdytyksessä vaihdot muuttuisivat tuntuvammiksi nykäisyiksi. Itse koen asian täysin päinvastoin. Reilussa kiihdytykseesä (vaikka kaasu pohjassa) paikaltaan lähtien laatikko vaihtaa saumattomasti ja luistoa käyttäen huolehtii vaihdot niin nätisti, että lähinnä kiekkamittarista tietää milloin vaihto tapahtuu. Ennemminkin rauhallisessa hissuttelussa aina välillä hieman nykäisee kun vaihtaa isommalle ja moottorinohjaus vielä antaa "höökiä" niin tulee pikku nykäisy.
Mutta nää on niin näitä juttuja. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Siitä huolimatta ois pikkusen voinut vetää jotain hehkutusta mukaan, vai yrittävätkö esittää että esim 60-100 taik 80-120 ohitus tuolla TTiD A:lla on ihan peruskauraa??
Positiivisena asiana, uudet valonheittimet oli testattu ja mitattu, sekä todettu entisten veroisiksi (parhaat valot luokassaan!) eli TM:n taulukolla täyden kympin valot. Ja senhän jokainen Xenon SS/SC kuski varmaan allekirjoittaa mukisematta.
Latailin tuon artikkelin TM:n sivuilta, ja voin 'allekirjoittaa' myös Marko A :n mielipiteet. Juttu tosiaan jäi jotenkin latteaksi ja äkkiä tekaistetuksi.
Luin jutun näin äkkiseltään, ja voiman puutetta eivät kieltäneet, vaan juuri sitä nelivedon puutetta valittelivat ja täten aiheuttamaa vetelyä, mutta asiasta en ole niinkään varma kun en ole koeajannut kyseistä moottoria - saati edes yhtään -08-vuosimallin 9-3 SS/SC:tä. Mutta olen samaa mieltä, Jussa ei ollut mielestäni kovin perehtynyt autoon kovinkaan. Omasta mielestäni kyseinen moottori on varmasti erinomainen! Haluaisin itse päästä koeajamaan joskus sellaista.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Taas jos nelivedosta puhutaan, niin se on saanut aika mukavasti positiivista palautetta. Anteeksi off-topic. Eri topickissa oli juttua tuosta Aero XWD:stä ja Turbo-X:stä, ja siinä oli mielestäni ainakin yritetty perehtyä autoon. Ja palaute oli mukavan positiivinen. Väitettiin jopa ajon parantuneen kaarreajossa jopa kaasua survottaessa enemmän.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD
... niin, ja jos henkilöauto-dieselin hankkisin, niin se on jo valittu.
Tosin tällä hetkellä ammatin vaihdon takia ehkä - siis ehkä - siirryn eri mallisiin, joita harmikseni ei löydy Saabin valikoimasta. Toivottavasti en tule pettymään siihen merkkiin ja yksilöön - huolella olen pyrkinyt miettimään asiaa. Saas nähdä, miten käynee.
Mutta Saabiin pyrin pitäytymään tulevaisuudessa. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD
TTiD:n omistajat, kysymys:
Onko teidän autoissa akun päällä muovinen suoja? Sellainen siis, joka peittää koko akun?
Mun edellisessä bensamallissa sellainen oli ja tuosta dieselistä se puuttuu. Ajattelin, että johtuu akun suuremmasta koosta (polttoainelämmitin), mutta kun näytti niinkuin TM:n TTiD Aero koeajon yhteydessä olevassa kuvassa kyseinen suoja olis ollut.
Onko teidän autoissa akun päällä muovinen suoja? Sellainen siis, joka peittää koko akun?
Mun edellisessä bensamallissa sellainen oli ja tuosta dieselistä se puuttuu. Ajattelin, että johtuu akun suuremmasta koosta (polttoainelämmitin), mutta kun näytti niinkuin TM:n TTiD Aero koeajon yhteydessä olevassa kuvassa kyseinen suoja olis ollut.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red