9-3 sivupeilit

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
mojorisin
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 20:29

9-3 sivupeilit

Viesti Kirjoittaja mojorisin »

Moi.

Minulla on 9-3 SS vm-05. Kuskin puolen sivupeilin jalustasta, siis siitä osasta millä peili on kiinni autossa kiinni, on lähtenyt maali ikään kuin hilseilemällä irtoamaan. Jalusta on jonkinlaista alumiinivalua. Maalaamosta sanottiin ettei niissä oikein meinaa maali pysyä, eikä tuu kuulemma kovin hyvän näköinenkään, oli yrittäny maalata sellasen aiemminkin. Onkohan tää "vika" yleinen ja olisiko kellään ratkaisuehdotusta?

Kiitos jo etukäteen.
IJR
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 14:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 sivupeilit

Viesti Kirjoittaja IJR »

mojorisin kirjoitti:Moi.

Minulla on 9-3 SS vm-05. Kuskin puolen sivupeilin jalustasta, siis siitä osasta millä peili on kiinni autossa kiinni, on lähtenyt maali ikään kuin hilseilemällä irtoamaan. Jalusta on jonkinlaista alumiinivalua. Maalaamosta sanottiin ettei niissä oikein meinaa maali pysyä, eikä tuu kuulemma kovin hyvän näköinenkään, oli yrittäny maalata sellasen aiemminkin. Onkohan tää "vika" yleinen ja olisiko kellään ratkaisuehdotusta?

Kiitos jo etukäteen.
"Etsi"-toiminnolla löytyy jonkin verran tietoa asiasta. Rohkeasti vain etsimään 8)

Edit: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=16696
Viimeksi muokannut IJR, Ke Huhti 02, 2008 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SS 1.8t MY07
"Saab is a smart man's Volvo" - Jeremy Clarkson
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 sivupeilit

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

mojorisin kirjoitti:Moi.

Minulla on 9-3 SS vm-05. Kuskin puolen sivupeilin jalustasta, siis siitä osasta millä peili on kiinni autossa kiinni, on lähtenyt maali ikään kuin hilseilemällä irtoamaan. Jalusta on jonkinlaista alumiinivalua. Maalaamosta sanottiin ettei niissä oikein meinaa maali pysyä, eikä tuu kuulemma kovin hyvän näköinenkään, oli yrittäny maalata sellasen aiemminkin. Onkohan tää "vika" yleinen ja olisiko kellään ratkaisuehdotusta?

Kiitos jo etukäteen.

Itse teen kesällä "Lamarit".
Seuraavassa lisää........ http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=68352
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: 9-3 sivupeilit

Viesti Kirjoittaja lamar »

apu,apupoika kirjoitti:Itse teen kesällä "Lamarit".
Seuraavassa lisää........ http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=68352
:lol:
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: 9-3 sivupeilit

Viesti Kirjoittaja Okram »

mojorisin kirjoitti:Moi.

Minulla on 9-3 SS vm-05. Kuskin puolen sivupeilin jalustasta, siis siitä osasta millä peili on kiinni autossa kiinni, on lähtenyt maali ikään kuin hilseilemällä irtoamaan. Jalusta on jonkinlaista alumiinivalua. Maalaamosta sanottiin ettei niissä oikein meinaa maali pysyä, eikä tuu kuulemma kovin hyvän näköinenkään, oli yrittäny maalata sellasen aiemminkin. Onkohan tää "vika" yleinen ja olisiko kellään ratkaisuehdotusta?

Kiitos jo etukäteen.
Mulla on ihan sama vika kuskin puolella vuoden -03 mallissa. Moni on neuvonut irroittamaan jalustan, hiomaan hyvin ja maalaamaa esimerkiksi mattamustalla. Lakan voi vielä vetää päälle. Kuulemma pysyy ihan hyvin niin.
Lisäksi mulla on autossa hapettuneet oven kahvat (kaikki 4). Ostin auton juuri ja liike lupasi maalata kahvat uuden veroisiksi. Aurinko varmaankin syynä kahvojen hapettumiseen. Ihan harmaat ovat, vaikka uutena olleet mustat. Mikään hoitoaine ei enää saa niitä korjaantumaan.

Ihmetyttää, kun autoista ei pidetä yhtään huolta. Ajetaan vaan ja tankataan. Pienelläkin vaivannäöllä, kori ja muutkin osat pysyvät paljon parempina pidempään.
Meikäläisellä auton fiksaus menee tosin jo ääripäähän toisinaan. Konehuoneenkin pitää kiiltää ja hohtaa. Menee aikaa usein useampi tunti, kun vahaa korin lisäksi kaikki oven sisäpinnat ja kynnyskotelotkin. Niin ja lattiamatot pitää myös muistaa pitää puhtaina ja kiiltävinä :D
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 sivupeilit

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Okram kirjoitti:
mojorisin kirjoitti:Moi.

Minulla on 9-3 SS vm-05. Kuskin puolen sivupeilin jalustasta, siis siitä osasta millä peili on kiinni autossa kiinni, on lähtenyt maali ikään kuin hilseilemällä irtoamaan. Jalusta on jonkinlaista alumiinivalua. Maalaamosta sanottiin ettei niissä oikein meinaa maali pysyä, eikä tuu kuulemma kovin hyvän näköinenkään, oli yrittäny maalata sellasen aiemminkin. Onkohan tää "vika" yleinen ja olisiko kellään ratkaisuehdotusta?

Kiitos jo etukäteen.
Mulla on ihan sama vika kuskin puolella vuoden -03 mallissa. Moni on neuvonut irroittamaan jalustan, hiomaan hyvin ja maalaamaa esimerkiksi mattamustalla. Lakan voi vielä vetää päälle. Kuulemma pysyy ihan hyvin niin.
Lisäksi mulla on autossa hapettuneet oven kahvat (kaikki 4). Ostin auton juuri ja liike lupasi maalata kahvat uuden veroisiksi. Aurinko varmaankin syynä kahvojen hapettumiseen. Ihan harmaat ovat, vaikka uutena olleet mustat. Mikään hoitoaine ei enää saa niitä korjaantumaan.

Ihmetyttää, kun autoista ei pidetä yhtään huolta. Ajetaan vaan ja tankataan. Pienelläkin vaivannäöllä, kori ja muutkin osat pysyvät paljon parempina pidempään.
Meikäläisellä auton fiksaus menee tosin jo ääripäähän toisinaan. Konehuoneenkin pitää kiiltää ja hohtaa. Menee aikaa usein useampi tunti, kun vahaa korin lisäksi kaikki oven sisäpinnat ja kynnyskotelotkin. Niin ja lattiamatot pitää myös muistaa pitää puhtaina ja kiiltävinä :D
Steel-grey auto, niin ei haittaa harmaantuneet kahvat.......ovat "korinväriset"...... :D

Yksi työkaveri kysyikin, että onkos näissä kaikissa korinväriset kahvat? 8O
ghia
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 21:41

Re: 9-3 sivupeilit

Viesti Kirjoittaja ghia »

Ovenkahvat ovat samasta materiaalista tehty eli nekin on alumiinivalua. Itsellä -03ss: ovenkahvoista ottivat korjaamolla kuvat ja lähettivät mahantuojalle. Vastauksena pitäisi olla, että vaihdetaan takuuseen.Ehkä. (Eli ovenkahvojen takaa hilseilee maali pois.)
Vastaa Viestiin