Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Kovasti saivat kehuja turvallisuudesta etupenkit Fifth Gearin peräänajotesteissä. Saksalaiset pärjäsivät huonosti ja 9-3:n jälkeen hopean otti Volvo. Aiheesta varmaan noita kehuvat, ja ovathan ne ihan mukavat istuakin...
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Siinä (jälleen) oiva esimerkki mainonnan täydellisestä epäonnistumisesta. Kyseiset penkit näki päivänvalon joskus ´02-´03 ja todettiin Thatchamin raportissa välittömästi kaikkein turvallisimmiksi. Aktiivisen niskatuen kehittäjä firma, ja mailman (sen hetkisen) turvallisimman istuimen kehittänyt autonvalmistaja jätti moisen mainosvaltin käyttämättä. Ainoastaan liikkeistä saatavissa malli-esitteissä mainitaan istuimen turvallisuus.
Tänä päivänä tehdyssä tutkimuksessa Aktiivisia niskatukia arvioitaessa ei enää Saabia edes muistettu mainita. Järjestelmän kehittäjäksi on joissain yhteyksissä kerrottu jopa Toyota.
Kyllä Ruotsalaiset osaa. Mutteivät mainostaa.
´80 luvulla sentään vielä rohkeasti Saab mainoksessa vedettiin "The most intelligent car ever built"...
Tänä päivänä tehdyssä tutkimuksessa Aktiivisia niskatukia arvioitaessa ei enää Saabia edes muistettu mainita. Järjestelmän kehittäjäksi on joissain yhteyksissä kerrottu jopa Toyota.
Kyllä Ruotsalaiset osaa. Mutteivät mainostaa.
´80 luvulla sentään vielä rohkeasti Saab mainoksessa vedettiin "The most intelligent car ever built"...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Kyllä mä muistan joskus (-97?) nähneeni Saabin niskatukimainoksen, vaikken saabisti tiennyt veilä olevanikaan. Ei ihan hukkaan mennyt mainosrahat...
Tuo reaktiivinen niskatukihan tuli 9-5 maliin ja heti perään 9-3:een.
Tuo reaktiivinen niskatukihan tuli 9-5 maliin ja heti perään 9-3:een.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Mahtoikohan tuosta tutkimuksesta olla pätkä Hesarin autosivuilla jokunen viikko sitten? Ihmettelin kanssa, kun jotain nahkapöksyvessoja ja riisejä siinä ylistettiin. Taispa VoLvO (lausutaan matalalla möreellä äänellä) olla myös mukana? Tai sit muistan väärinMarko A kirjoitti: Tänä päivänä tehdyssä tutkimuksessa Aktiivisia niskatukia arvioitaessa ei enää Saabia edes muistettu mainita. Järjestelmän kehittäjäksi on joissain yhteyksissä kerrottu jopa Toyota.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Tykkään kyllä noista saabin sporttipenkeistä ihan pirusti muutenkin, ei ole jossain neljän tunnin ajoissakaan tuntunut yhtään missään ja välillä on käynyt mielessä jäädä autoon lukemaan jotain kirjaa kun on niin hyvä istua.
Viikonloppuna päristelin kaverin chevroletillä (automaagi, nelivaihteinen) ja alaselkä oli kohtuu kipeä 45 minsan ajon jälkeen. Samaten päätuki oli taas luokkaa back in the day in '80s. Saabissa on eka vastaantullut päätuki, johon oikeasti on miellyttävä vain nojailla ilman, että se tuntuu pakonomaiselta. Ei ole tavallaan milliäkään hukassa kun penkkiin istuu. Kyllä sitä sen Chevrolet -kokeilun jälkeen hymyilytti kun pääsi oman auton rattiin
Viikonloppuna päristelin kaverin chevroletillä (automaagi, nelivaihteinen) ja alaselkä oli kohtuu kipeä 45 minsan ajon jälkeen. Samaten päätuki oli taas luokkaa back in the day in '80s. Saabissa on eka vastaantullut päätuki, johon oikeasti on miellyttävä vain nojailla ilman, että se tuntuu pakonomaiselta. Ei ole tavallaan milliäkään hukassa kun penkkiin istuu. Kyllä sitä sen Chevrolet -kokeilun jälkeen hymyilytti kun pääsi oman auton rattiin
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Joo itsekin on tullut neljää tuntia on tullut ajeltua pisimmillään putkeen eikä tunne oikeastaan missään, eli hyvät on jakkarat. Huomasin tosiaan itsekin syksyllä kun olin autoa vaihtamassa että saabin esitteissä penkkien turvallisuutta korostettiin, mutta eipä tuota muuten ole mainosvalttina käytetty.
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Aero tonnarin niskatuet onkin sitten ihan omassa luokassaan. Pää semmosessa kaukalossa, ettei kuulekaan mitään jos ei halua
Niillä penkeillä tuli ajettuja yksi 2000km, ja yksi yö nukuttuakin. Selkäkivut loisti poissaolollaan.
Niillä penkeillä tuli ajettuja yksi 2000km, ja yksi yö nukuttuakin. Selkäkivut loisti poissaolollaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Muistaakseni oli 1997 ihan TV-mainoksessa, mutta ei tietenkään pitkä kampanja.. Samaa mieltä muuten mainonnan tasosta!!
Selkäkivut jäivät aikoinaan Vectran lähdettyä Vectorin tullessa!
No - parit Linearit nyt välissä ja alamäkeä on ollut selän kanssa. Täytyy tosin todeta, että kokokankaiset nykyiset Linearit on mielestäni paremmat, kuin puoli-keinonahkat, jotka olivat mielestäni liukkaat ja siihen meni sekin vähä tuki sitten..
Tulevaa Vectoria odotankin nyt kuin kuuta nousevaa. Vectorin valitsemisen pointti numero 1. oli nimenomaa penkit. Saa nähdä oliko vaalea rohkea veto.
Tuliko se nyt paljastettua... Kesäkuuhun on vielä piiiitkä aika..
Selkäkivut jäivät aikoinaan Vectran lähdettyä Vectorin tullessa!
No - parit Linearit nyt välissä ja alamäkeä on ollut selän kanssa. Täytyy tosin todeta, että kokokankaiset nykyiset Linearit on mielestäni paremmat, kuin puoli-keinonahkat, jotka olivat mielestäni liukkaat ja siihen meni sekin vähä tuki sitten..
Tulevaa Vectoria odotankin nyt kuin kuuta nousevaa. Vectorin valitsemisen pointti numero 1. oli nimenomaa penkit. Saa nähdä oliko vaalea rohkea veto.
Tuliko se nyt paljastettua... Kesäkuuhun on vielä piiiitkä aika..
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Vector on meilläkin ja penkit on kyllä hyvät! Tietysti tuo on ainakin osittain henk.kohtainen juttu, että miten säädöt osuvat kohdalleen. Vaalea kangas puolinahkapenkeissä on vielä ihan puhdas ja uudenveroinen. Tuntuu siltä, että kankaassa on aika hyvä suojakäsittely.Ristom kirjoitti: Tulevaa Vectoria odotankin nyt kuin kuuta nousevaa. Vectorin valitsemisen pointti numero 1. oli nimenomaa penkit. Saa nähdä oliko vaalea rohkea veto.
Tuliko se nyt paljastettua... Kesäkuuhun on vielä piiiitkä aika..
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Se on puhdas niin kauan kunnes se kastuu/siihen kaatuu nestettä! Eli kannattaa siihen katsoen varjella istuimia esim kahvilta yms. Sitten sitä ei saakaan enää puhtaaksi millään.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Mulla oli kauan vaalea barathea-kangaspenkki takana todella törkyisen näköinen. Muksujen jäljiltä kaikenlaista laikkua ja vähän aikuistenkin jäljiltä olutta...
Nyppäsin istuinosan irti ja kiikutin sen fikserille. Lupasi pestä sen parilla kympillä. Suihkutti sen märäksi verhoilupesuaineella, antoi hetken vaikuttaa ja imuroi vesi-imurilla pois. Päivän annoin kuivata sisätiloissa ja nyt on kuin uusi. Ja mikä parasta - fiksaaja otti lopulta vain kympin - enkä edes tinkinyt.
Nyppäsin istuinosan irti ja kiikutin sen fikserille. Lupasi pestä sen parilla kympillä. Suihkutti sen märäksi verhoilupesuaineella, antoi hetken vaikuttaa ja imuroi vesi-imurilla pois. Päivän annoin kuivata sisätiloissa ja nyt on kuin uusi. Ja mikä parasta - fiksaaja otti lopulta vain kympin - enkä edes tinkinyt.
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Penkit on kyllä hyviksi havaittu (vector puolinahat, vaalea nahka). Esim viime kesänä autolla Tunisia-Suomi-Tunisia ja melkein heti perään Tunisia-Belgia, eikä kyllästyttänyt ajaminen näidenkään jälkeen. Tuskin menisi ilman tuskaa minkä tahansa levyjen päällä istuttaessa. Ainoa haitta on että kuskin penkki alkoi pitää todella hermoja repivää nitinää/kitinää, ihan kuin mummon vanha heteka. Tätä olen kuunnellut viimeiset puoli vuotta jokaisen töyssyn ja kuopan kohdalla. Kohta on eka huolto edessä, joten pitää saataa tämäkin kuntoon.
Tosiaan, Saab ei kyllä ole kovin hanakka mainostaja vaikka aihetta olisikin. Monet merkit tuntuvat keksivän mainostettavaa ja ylisanoja vaikka ihan omasta päästä.
Tosiaan, Saab ei kyllä ole kovin hanakka mainostaja vaikka aihetta olisikin. Monet merkit tuntuvat keksivän mainostettavaa ja ylisanoja vaikka ihan omasta päästä.
1,8t ss Vector -06
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Mulla oli sama nitinä ongelma munkin Saabin penkeissä (tosin Linear). Kitinä lähtee penkin korkeussäädöstä ja kun sinne ruiskuttaa crc:tä tai muuta vastaavaa niin lähti ainakin multa kitinät pois. Todella hermojaraastava ääni oli tosiaan muuten hiljaisessa autossa. On ilmeisesti melko yleinen ongelma noissa penkeissä, kun huollosta suoraan ehdottivat tuota ratkaisua (en jaksanut jäädä pikahuoltoon odottelemaan korjausta vaan hoidin sen itse kuntoon).Marza kirjoitti:Ainoa haitta on että kuskin penkki alkoi pitää todella hermoja repivää nitinää/kitinää, ihan kuin mummon vanha heteka. Tätä olen kuunnellut viimeiset puoli vuotta jokaisen töyssyn ja kuopan kohdalla. Kohta on eka huolto edessä, joten pitää saataa tämäkin kuntoon.
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Hyvä tietää, pitääpä kokeilla. En ole jaksanut viedä huoltoon tuon takia kun olen odottanut että hoituu sitten samalla kun vien varsinaiseen huoltoon, mutta jos crc auttaa niin eiköhän tässä pärjäillä. Korkeussäätö on muuten ollut koko ajan alimmassa asennossa eli ehkä se on vaan käytön puutetta. Kyllä sitä nitinää vielä itse joten kuten kestää, mutta kun ei kehtaa ottaa porukkaa kyytiin jos yhtään välittää saapin laadukkaasta maineestauusi93 kirjoitti: Mulla oli sama nitinä ongelma munkin Saabin penkeissä (tosin Linear). Kitinä lähtee penkin korkeussäädöstä ja kun sinne ruiskuttaa crc:tä tai muuta vastaavaa niin lähti ainakin multa kitinät pois. Todella hermojaraastava ääni oli tosiaan muuten hiljaisessa autossa. On ilmeisesti melko yleinen ongelma noissa penkeissä, kun huollosta suoraan ehdottivat tuota ratkaisua (en jaksanut jäädä pikahuoltoon odottelemaan korjausta vaan hoidin sen itse kuntoon).
1,8t ss Vector -06
Re: Penkit kehujen kohteena Fifth Gearissa
Mulla samoin on koko ajan alimmassa asennossaan penkki. Hetken saattaa auttaa kun nostaa penkkiä ylös ja laskee takaisin alas tai jos nostaa penkin alimmasta asennosta ylöspäin. Tosin tuo jälkimmäinen keino ei mulle ainakaan sovi, kun tuntuu ettei penkki ole sopivassa asennossa.Marza kirjoitti:Korkeussäätö on muuten ollut koko ajan alimmassa asennossa eli ehkä se on vaan käytön puutetta.