TTiD
Method-Putkisto
Mikä ero tuolla putkella on siihen Aeron alkuperäiseen tuplaputkeen?
200 hp hässäkkä taitaa tulla asennukseen parin kuukauden päästä, kunhan nyt katellaan.
200 hp hässäkkä taitaa tulla asennukseen parin kuukauden päästä, kunhan nyt katellaan.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
Tätä en ole huomannut (A6), mutta toisaalta tomaattihan ravistaa hieman jos on D-päällä ja parkissa niin se jää ehkä siksi huomioimatta.Ristom kirjoitti: Partikkelipoltto mielestäni aiheuttaa myös tyhjäkäynnillä lievää ravistusta (M6).
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
No mutta jos salaa laittaa nuo lisähevoset jaMarko A kirjoitti:Muistanko ihan väärin, vai oliko tämä putkihässäkkä joskus hintavampi?
Hirssi putki
Oisko meleko makiaa ostaa 200hp satsi ja uusi putki autoon. Vaimolle tietysti ehkä hieman vaikeaa selittää, että ei nyt osteta uutta sohvakalustoa vaan pakoputki...
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Niin, voisko olla mitään parempaa tai henkilökohtaisempaa vaimolle synttärilahjaksi kun tuplaulostulo...???
Jokunen aika siten oli 1281 eur tuon pakarin hinta kun kirjooteltiin.
VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Method-Putkisto
Kyllä noita lisäpaukkuja kaipailen minäkin... Oiskohan Hirssillä semmosta samanlaista tarjousta kun Dressmannilla: ota 3 - maksa 2...?Saabel kirjoitti:Mikä ero tuolla putkella on siihen Aeron alkuperäiseen tuplaputkeen?
200 hp hässäkkä taitaa tulla asennukseen parin kuukauden päästä, kunhan nyt katellaan.
Nyt ekat 700 km takana TTiD-maantieajoa ja ohituksissa melkeen tuli ikävä 2.0 benssiiniturboa...
VKe
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
Joo, kyllähän se niin on että semmonen parinsadan hepan bensaturbo heivahtaa 3:lla ohitukseen melko rivakasti. TTiD:llä hommassa ei ole samaa meininkiä. Kiihtyvyys on tosin liki samaa luokkaa.
Mulla joskus hitaammista nopeuksista, kuten 60+, lähtiessä esim rampilta kiihdyttäessä kaipaa sitä bensaturbon kierättämistä liki punarajalle.
Huvittava ominaisuus muuten 9-3:ssa, kun kierrätti bensanelikkoa "nightpanel" toiminto päällä, niin jossain 5500rpm paikkeilla syttyy kiekkamittarin valot kertomaan, että katsoppas minne asti meinaat kierrättää.
Tuo nykyinen 2-litrainen bensa kun ei kuulosta olevansa räjähtämäisillään edes rajoittimella. Meni joskus lähes vahingoissa ihan tappiin saakka. Toisin kuten edeltäjänsä...
Mulla joskus hitaammista nopeuksista, kuten 60+, lähtiessä esim rampilta kiihdyttäessä kaipaa sitä bensaturbon kierättämistä liki punarajalle.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Huvittava ominaisuus muuten 9-3:ssa, kun kierrätti bensanelikkoa "nightpanel" toiminto päällä, niin jossain 5500rpm paikkeilla syttyy kiekkamittarin valot kertomaan, että katsoppas minne asti meinaat kierrättää.
Tuo nykyinen 2-litrainen bensa kun ei kuulosta olevansa räjähtämäisillään edes rajoittimella. Meni joskus lähes vahingoissa ihan tappiin saakka. Toisin kuten edeltäjänsä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Method-Putkisto
Kuuntelin tuota mp3-muotoista mainosääntä tuolle Hirschin tuplaputkelle...No sen perusteella en vaihtaisi nykyistä tuplaputkea pois.VKe kirjoitti:Kyllä noita lisäpaukkuja kaipailen minäkin... Oiskohan Hirssillä semmosta samanlaista tarjousta kun Dressmannilla: ota 3 - maksa 2...?Saabel kirjoitti:Mikä ero tuolla putkella on siihen Aeron alkuperäiseen tuplaputkeen?
200 hp hässäkkä taitaa tulla asennukseen parin kuukauden päästä, kunhan nyt katellaan.
Nyt ekat 700 km takana TTiD-maantieajoa ja ohituksissa melkeen tuli ikävä 2.0 benssiiniturboa...
VKe
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Nyt odottelen tuonne syyskuun loppuun ja kunhan vien cabben ekaan huoltoon, niin tiedän enemmän tuosta Hirschin lastukäppyrästä.
Hirschmanin tarjous, osta putket, saat lastun puoleen hintaan.....
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
Ite olen huomannut tuon partikkelin puhdistuksen(kone kylläkin Tids, mutta eipä sillä niin väliä) aika monesti, vaikka kilometrejä alla vasta 4500km.Marko A kirjoitti:Tätä en ole huomannut (A6), mutta toisaalta tomaattihan ravistaa hieman jos on D-päällä ja parkissa niin se jää ehkä siksi huomioimatta.Ristom kirjoitti: Partikkelipoltto mielestäni aiheuttaa myös tyhjäkäynnillä lievää ravistusta (M6).
DTE: Esim ajossa suodattimen puhdistuksen huomaa DTE näytöstä (mikäli sattuu oleen näkösällä) siitä, että kilometri määrää putoaa hetkessä kymmeniä kilometrejä.
Keskikulutus: Tuon dieselin kulutuksen suodattimen lämmittämiseen huomaa myös keskikulutuksen näytöstä, mikäli ei ole kovin montaa sataa kilometriä edellisestä nollauksesta. Tuon arvion mukaan sitä dieseliä menee aika paljon siihen lämmittämiseen (paljonkohan tarkaalleen ottaen?)
Tyhjäkäynti: Tyhjäkäynnillä tuo moottori alkaa jotenkin "rouskuttamaan" ja käymään normaalia epätasaisemmin, mikäli puhdistus on käynnissä.
Haju: Puhdistuksen aikana/jälkeen haju auton ympärillä on huomattava. Eli haiskahtaa yllättäen palaneelle
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Talvesta ei vielä tietoa, mutta voisin kuvitella että talvikelillä varmaan höyryäkin voi auton alta alkaa nousemaan, kun suodatin käy niin kuumana puhdistuksessa.
Muistaako joku kuinka kuumana se käy sitä nokea polttaessa, joku mutu mulla sanoo, että olisi ~300c?
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Ei mitään eroa talvella. Ei höyryä eikä enempää hajuakaan. Ja jottei kukaan tätä lukija luule että haju on jotain kaameaa, niin ei se ole. Vähän kuin ois jarrulaikat käyny liian kuumana, jos tiedätte mille se tuoksahtaa.Janne T kirjoitti: Talvesta ei vielä tietoa, mutta voisin kuvitella että talvikelillä varmaan höyryäkin voi auton alta alkaa nousemaan, kun suodatin käy niin kuumana puhdistuksessa.
Muistaako joku kuinka kuumana se käy sitä nokea polttaessa, joku mutu mulla sanoo, että olisi ~300c?
Lämpötilat (googlasin) eri lähteiden mukaan n.320-420 astetta C. Elikkä paljon...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Pitänee tutkailla tätäkin tapahtumaa tulevaisuudessa. Tollasilla lämmöillä pysyy autotallikin pitkään lämpimänä ja kuivana, jos sattuu tekemään temput just ennen parkkiin ajoa.Marko A kirjoitti:Ei mitään eroa talvella. Ei höyryä eikä enempää hajuakaan. Ja jottei kukaan tätä lukija luule että haju on jotain kaameaa, niin ei se ole. Vähän kuin ois jarrulaikat käyny liian kuumana, jos tiedätte mille se tuoksahtaa.Janne T kirjoitti: Talvesta ei vielä tietoa, mutta voisin kuvitella että talvikelillä varmaan höyryäkin voi auton alta alkaa nousemaan, kun suodatin käy niin kuumana puhdistuksessa.
Muistaako joku kuinka kuumana se käy sitä nokea polttaessa, joku mutu mulla sanoo, että olisi ~300c?
Lämpötilat (googlasin) eri lähteiden mukaan n.320-420 astetta C. Elikkä paljon...
Kuuntelitko Marko sen MP3-muotoisen mainosäänen niistä tuplaputkista siinä Hirschin sivuilla. Oisko niissä enemmälti eroa noihin Aeron tuplaputkiin?
Se virihommahan tulee tapetille kyllä lähiaikoina, kun tuleepi lisää tietoa ekan huollon jälkeen nyt syys-lokakuussa.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
Eipä noista osaa sanoa mp3:n perusteella. Pömisee oikeastaan aika rumasti. Ääntä kun ei tarvis mun mielestä yhtään enempää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Tuosta partikkelin puhdistuksesta vielä. JanneT:n kanssa ollaankin useasti asiasta keskusteltu ja ennen tätä päivää en ole kyllä omassa TiDS:ssä tuota huomannut. Mutta tänään kun ajelin kuumepöhnässä töistä kotiin sairastaan, niin D.T.E:stä tuon kyllä huomasi selvästi. Yhtä äkkiä D.T.E alkoi pienentyä varsin merkittävästi: alle 40 km:n suht rauhallisella ajolla (suurimmaksi osaksi maantieajoa) D.T.E putosi ~700 km:stä alle 550 km:n! Eli helkatin paljon toi tuntuu vaikuttavan. Haju ei sitten pihalla ollut kyllä mikään älytön, mutta syynä tähän saattoi olla myös hajuaistin tilapäinen heikentymä & tajunnan tason alentuma suht. korkeasta kuumeesta johtuen ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01
Re: TTiD
Huomasin tuossa P-tronicin viritysboxin TTiD moottorille. Boxilla luvataan tehot 229hv ja vääntöä 512Nm. Hinta netistä tilattuna 615€.
Vielä ei ilmeisesti ole paljoa kokemuksia TTiD:n virittelystä?
Vielä ei ilmeisesti ole paljoa kokemuksia TTiD:n virittelystä?
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Re: TTiD
Joo, ei taida vielä viri-viriä paljon noista koneista löytyä. Itsekkin vielä todella odotan ekan huollon verran, että tulis siitä Hirschin lastusta jotain muutakin tietoa, kuin myyjän ilmo. Tietty lopullinen hintakin kiinnostaa sitten.jouniaslak kirjoitti:Huomasin tuossa P-tronicin viritysboxin TTiD moottorille. Boxilla luvataan tehot 229hv ja vääntöä 512Nm. Hinta netistä tilattuna 615€.
Vielä ei ilmeisesti ole paljoa kokemuksia TTiD:n virittelystä?
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: TTiD
Kytkintä jo varmaan hirvittää..........jouniaslak kirjoitti: vääntöä 512Nm.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)