Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Edelleen etsitään liikettä, joka tuon tekisi. Ensimmäinen löi hanskat tiskiin vajaan viikon sähkökaavioita tutkittuaan. Nyt on kuulemma kuvat tutkittavana seuraavalla.
Onko jollain tuosta GSM ohjauksesta oikeesti kokemusta 08 menopelissä (TTID)?
Onko jollain tuosta GSM ohjauksesta oikeesti kokemusta 08 menopelissä (TTID)?
´08 9-3 SC 1.9 TTiD A6 Vector Active
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Mä en haluaisi luoda tappiomielialaa ja mulla ei omakohtaisia kokemuksia ole tuon kaukosäädön asentamisesta, mutta olen ymmärtänyt että sitä on usein yritetty selvittää ja se ei silti yksinkertaisesti onnistu. Vaikka lämmittimen saisikin päälle niin sisätilaan tulevien ilmanvaihtokanavien luukut pysyvät kiinni niin kauan kunnes CAN-väylästä tulee käsky ne avata ja tämän käskyn saaminen väylään on ilmeisesti erittäin hankalaa. Itse en ainakaan usko (tuon sähköjärjestelmän jotenkin tuntevana) että asennus onnistuu ennen kuin näen tai kuulen luotettavasta lähteestä että se on tehty.
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Tässä(kin) hommassa on GM/Saab tunaroinut pahan kerran. Laitettu hieno lämppäri. Auton omasta järjestelmästä ohjattava jopa, mutta siinä kaikki. Ei mitään valmiuksia kauko-ohjaukseen jne. Hieman noloa tänä päivänä mun mielestä.
Jos ei ole joku ihan hakkeri, niin ei onnistu ohjaus järkevällä tavalla.
Edellisen kirjoittajan viesti kertoo sen tärkeimmän. Eberin kyllä saa käymään.
Nyky autoissa yleensä ( ! ) on mahdollista ohjata kauko-ohjauksella koko ilmanvaihtoa, esim Webaston lisäheebeleillä. Saabissa (9-3) ei onnistu.
Jos ei ole joku ihan hakkeri, niin ei onnistu ohjaus järkevällä tavalla.
Edellisen kirjoittajan viesti kertoo sen tärkeimmän. Eberin kyllä saa käymään.
Nyky autoissa yleensä ( ! ) on mahdollista ohjata kauko-ohjauksella koko ilmanvaihtoa, esim Webaston lisäheebeleillä. Saabissa (9-3) ei onnistu.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Onko nyt siis niin, että pelkän moottorin lämmitys onnistuisi kaukokäynnistyksellä, mutta sisätilojen ei? Vai pitääkö erikseen saada joku vesipumppu pyörimään?
Pelkän moottorin lämmityksestäkin olisi kait etua..
Pelkän moottorin lämmityksestäkin olisi kait etua..
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Eli kuten tuossa aiemmassa viestissäni sanoin, ongelma on ilmanvaihtokanavissa oleavat läpät, jotka pysyvät kiinni niin kauan kunnes CAN-väylästä tulee käsky ne avata. Kun nämä läpät ovat kiinni, ei sisätilaan tule Eberistä lämpöä.Ristom kirjoitti:Onko nyt siis niin, että pelkän moottorin lämmitys onnistuisi kaukokäynnistyksellä, mutta sisätilojen ei? Vai pitääkö erikseen saada joku vesipumppu pyörimään?
Pelkän moottorin lämmityksestäkin olisi kait etua..
Kaiketi siis pelkästään moottorin lämmitys onnistuu, mutta meneekö siinä osin hukkaan koko laitteen idea? Sen kerran kun olen itse saanut 9-3 dieseliä ajaa, jossa on ollut tuo Eberi niin SID:n ohjaus on mielestäni riittänyt. Toki tilanteita on ollut, että kaukokäynnistys olisi ollut kätevä, ei sitä käy kieltäminen. Saab saisi tukea myös jonkunlaista kaukokäynnistystä, ehkä sellainen tulevaisuudessa saadaankin. Mun mielestä on hienoa että Saabissa edes on Eberi eikä joku (surkea?) sähkövastus niinkuin niin monessa nykydieselissä.
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
No eikö siitä olisi esim. 20 asteen pakkasessa etua, jos moottorin lämpötila olisi valmiiksi lämmin? - Eikö tällöin kabiinin lämpiäminen alkaisi välittömästi ajoon lähtiessä, siihen verrattuna, että moottorin esilämmitystä ei olisi ollenkaan ehtinyt tapahtua?
Tottakai eberi lähtee ajoon lähtiessä heti päälle, mutta ei sekään kai tarkoita että kabiini olisi heti lämmin..
Itselleni kaukokäyttö ei ole niin tärkeä, että sen puute aiheuttaisi rutinaa. Jos auto on kylmä, niin voin aina syyttää itseäni.
Tottakai eberi lähtee ajoon lähtiessä heti päälle, mutta ei sekään kai tarkoita että kabiini olisi heti lämmin..
Itselleni kaukokäyttö ei ole niin tärkeä, että sen puute aiheuttaisi rutinaa. Jos auto on kylmä, niin voin aina syyttää itseäni.
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Sehän ois sama kuin lohkolämppärin käyttä ilman sisälämppäriä. Näinhän on toki tehty jo vuosia. Mutta kun kerran on hienot pelit ja vehkeet niin on se kumma ettei siihen kaukokäyttöä ole saatavana. Pitää painostaa maahantuojaa??
Kunnon talviautossa pitäis olla sekä sähkövastus, "hot gas" ilmastointi, polttoainelisälämmitin kellolla + kaukokäynnistyksellä.
Tai siis ainakin itse pitäisin tuollaisesta vaihtoehdosta. Sähkövastus ja ilmalämpumppu-periaatteinen ilmastointikin ois todella mukava juuri näin välikelillä, kun ei vielä tule käytettyä eberiä, mutta lämpöä sais tulla hetimiten kun liikkeelle lähdetään.
Koskaan ei saa olla tyytyväinen
Kunnon talviautossa pitäis olla sekä sähkövastus, "hot gas" ilmastointi, polttoainelisälämmitin kellolla + kaukokäynnistyksellä.
Tai siis ainakin itse pitäisin tuollaisesta vaihtoehdosta. Sähkövastus ja ilmalämpumppu-periaatteinen ilmastointikin ois todella mukava juuri näin välikelillä, kun ei vielä tule käytettyä eberiä, mutta lämpöä sais tulla hetimiten kun liikkeelle lähdetään.
Koskaan ei saa olla tyytyväinen
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Vakio-Eberin kaukokäynnistys
Herätelläänpäs keski kesällä tämä topicci eloon:
Eikö eberin gsm-ohjausta saisi toteutettu mitenkään esim. tällä? http://probyte.fi/oscom/product_info.ph ... 9b1ca2c429
jää ilmeisesti sidistä kiinni...
kokeilkaapas ropelipäät rakentaa.
Eikö eberin gsm-ohjausta saisi toteutettu mitenkään esim. tällä? http://probyte.fi/oscom/product_info.ph ... 9b1ca2c429
jää ilmeisesti sidistä kiinni...
kokeilkaapas ropelipäät rakentaa.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla