TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja mike »

TTiD kirjoitti:
snuggles kirjoitti:
TTiD kirjoitti:Oletteko huomanneet tai itse olen ainakin pannut merkille, ettei tämä TTiD savuta edes täyskaasukiihdytyksissä, näkyvästi. Kaikki muun merkkiset dieselit töpräyttää aina mustan savupilven lähtiessään?
Muuttuneeko kilometrien myötä? :mrgreen:
Nytten on 31tkm ajettu eikä vielä töpräyttele. Olisihan se mukava jos tämäkin päästäisi kunnon woimasavut, kuten kaverin pojan 240 diesel volvo jossa on rekan turbo ja välijäähy. :lol:

Eikös tuossa TTiD:ssä ole hiukkassuodatin vakiona karsimassa enimpiä voimasavuja?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

on
Turbo²
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja lk »

Mikäs on muuten teidän mielipide mikä on esittely-auton(TTID SC) käypä hinta?

Oulussa on auto-åströmillä ollut jo ½ vuotta myynnissä esittely TTID-AERO. 18 000 km ja 48 000 euroa ei minusta ole mikään järkevä yhdistelmä eikä tuo kyseinen yksilö minua kiinnostakkaa mutta etelä-suomen liikkeistä löytyy muutama manuuli-vaihteinen vector varusteltu SC, paljonko maksaisitte??
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

"Puhki" poljetusta esittelyautosta en viitsisi maksaa kuin 30k€. Luulen että tuo Aero ei lähde tuolta myymälästä alle 45k€
Turbo²
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Onko muilla esiintynyt kesärenkailla vastaavia ongelmia kuin itselläni:

Liikenneympyrä tai risteys, märkä asfaltti, ajat kolmosvaihteella ja kun tie aukeaa, niin etupyöristä loppuu pito..
Sama pätee kuivaan asfalttiin ja kakkosvaihteeseen?

Traction Controllikin on sen verran hitaalla, että kierrokset ehtii nousta likelle 4000:ta rpm (ja pyörät sutii reilusti) ennen kuin järjestelmä alkaa himmailla..

:lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Vaikka mulla onkin bensa vesio ei pysty märällä asfaltilla nostamaan kierroksia :?:
Jos nostaa kierroksia etupyörät menettävät pitonsa :D
Joutuu pitää luistoneston päällä :D
Sillä konstilla pääsee paremmin eteenpäin.

Ristom kirjoitti:Onko muilla esiintynyt kesärenkailla vastaavia ongelmia kuin itselläni:

Liikenneympyrä tai risteys, märkä asfaltti, ajat kolmosvaihteella ja kun tie aukeaa, niin etupyöristä loppuu pito..
Sama pätee kuivaan asfalttiin ja kakkosvaihteeseen?

Traction Controllikin on sen verran hitaalla, että kierrokset ehtii nousta likelle 4000:ta rpm (ja pyörät sutii reilusti) ennen kuin järjestelmä alkaa himmailla..

:lol: :lol: :lol: :lol:
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja VKe »

Minulla kävi samalla lailla viikonloppuna. Piti lähtee rivakasti jotta ois päässy vauhtiin. Tie oli märkä ja kakkosella suikkaa tyhjää 8O ei toiminu luistonesto lainkaan.
Ristom kirjoitti:Onko muilla esiintynyt kesärenkailla vastaavia ongelmia kuin itselläni:

Liikenneympyrä tai risteys, märkä asfaltti, ajat kolmosvaihteella ja kun tie aukeaa, niin etupyöristä loppuu pito..
Sama pätee kuivaan asfalttiin ja kakkosvaihteeseen?

Traction Controllikin on sen verran hitaalla, että kierrokset ehtii nousta likelle 4000:ta rpm (ja pyörät sutii reilusti) ennen kuin järjestelmä alkaa himmailla..

:lol: :lol: :lol: :lol:
Sininen Saab 9-3, '99
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jep. Tutun kuuloista. Märällä pito loppuu hyvin nopeaan. Tottakai, kun muistaa miten keskitasauspyörästö toimii. Jos toinen rengas menettää pitoa, niin kaikki voima tuupataan sille renkaalle. 400Nm yhdellä nakilla 8O Luistaa luistaa...

Tästä tuli mieleen viime talvi. Auto oli mulle uusi ja myös automaatti oli ensimmäinen omassa autossa. Tasaisesta 80kmh vauhdista ohittamaan kasitiellä. Normaalisti kaasua jonkin verran (ihan kuin manuaalin kanssa) - no, laatikko heitti pykälän, pari pienempää, etupää menetti täysin pidon ja keula heilahti hieman sivuun ennenkuin TCS puuttui peliin.. :oops:
Säikäytti ihan tosissaan, että mitä oikein tapahtui. Mutta kaikkeen tottuu. Isot tehot, automaatti ja etuveto on välillä aika "harakiri" yhdistelmä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marko A kirjoitti:Jep. Tutun kuuloista. Märällä pito loppuu hyvin nopeaan. Tottakai, kun muistaa miten keskitasauspyörästö toimii. Jos toinen rengas menettää pitoa, niin kaikki voima tuupataan sille renkaalle. 400Nm yhdellä nakilla 8O Luistaa luistaa...

Tästä tuli mieleen viime talvi. Auto oli mulle uusi ja myös automaatti oli ensimmäinen omassa autossa. Tasaisesta 80kmh vauhdista ohittamaan kasitiellä. Normaalisti kaasua jonkin verran (ihan kuin manuaalin kanssa) - no, laatikko heitti pykälän, pari pienempää, etupää menetti täysin pidon ja keula heilahti hieman sivuun ennenkuin TCS puuttui peliin.. :oops:
Säikäytti ihan tosissaan, että mitä oikein tapahtui. Mutta kaikkeen tottuu. Isot tehot, automaatti ja etuveto on välillä aika "harakiri" yhdistelmä.
Kitkarenkailla tuntuu sutivan kohtuu helposti. Tosin kun muistaa myös sen, että ei tuota tarvitse "polkea" pystyäkseen liikkumaan reippaasti niin ei hirmuinen ongelma ole :)

Ootko Marko testannut talviolosuhteissa vaikkapa 320dA:ta - harakiri sopisi mun mielestä reilusti paremmin siihen (ja :saab: iin joku hivenen lievempi ilmaus) :lol:
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Olin juuri sanomassa, että miten olisi takavedon kanssa samassa tilanteessa. Olisi jo ojassa.
Turbo²
JKHO
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 15:12

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja JKHO »

TTiD kirjoitti:Mitä sitä turhia. Suorilta se BSR sitten kun sen aika tulee... 8)
Tervehdys,

Olen uusi tällä foorumilla! Allani on nyt ollut kesäkuusta lähtien 9-3 SC TTID, olen ollut tosi tyytyväinen autoon. Nyt on lisätehot mielessä. Hirschillä ja BSR:llä ainakin on tuote jo olemassa tuohon moottoriin. Osaatteko suositella kumpi noista olisi parempi ratkaisu. Luvatuissa tehoissa BSR ainakin on parempi. Eli Hirsch vai BSR?
9-3 SC TTID Man. Vector Active BSR Steg 1 -08
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Vai olisko minkä VARMASTI saa katsastettua... kummasti ovat aina sen 20% enempi heppoja kuin autossa virallisesti.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

TTiD kirjoitti:Olin juuri sanomassa, että miten olisi takavedon kanssa samassa tilanteessa. Olisi jo ojassa.
-Kyllä bemarissa ESP katkoo menoa niin nopeasti ettei perä ehdi edes muljahtaa sivusuunnassa. Lukkoperää siinä ei vakiona valitettavasti ole.

-Toiseksi en ihan ymmärrä jengin väitteitä takatuupparin epäloogisuudesta/yllättävyydestä. Epävakaisuus/-loogisuus koskee kyllä lukkoperättömiä tuuppareita ilman ESP:ta, mutta lukolla varustettu heilauttaa perää aina kun pääsee sutimaan, ei siis sillointällöin satunnaisesti kuin lukoton.

-Ja vielä vetopidosta, lukkoperällinen takatuuppari 50:50 painonjakaumalla (lukko harvoin vakiona nykyisin, mutta n.600e saa esim bmw:n periin) liikkuu talviolosuhteissa rivakammin kuin lukoton etuvetoinen. Tämä perustuu useamman talven ajeluihin :twisted:pel omega farmarilla.

Noh, anteeksi lievä offtopic, mutta pakko oli avautua, kun kukaan ei tunnu hyvän painonjakauman omaavaa lukollista takatuupparia talviolosuhteissa ajaneen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

JKHO kirjoitti:
TTiD kirjoitti:Mitä sitä turhia. Suorilta se BSR sitten kun sen aika tulee... 8)
Tervehdys,

Olen uusi tällä foorumilla! Allani on nyt ollut kesäkuusta lähtien 9-3 SC TTID, olen ollut tosi tyytyväinen autoon. Nyt on lisätehot mielessä. Hirschillä ja BSR:llä ainakin on tuote jo olemassa tuohon moottoriin. Osaatteko suositella kumpi noista olisi parempi ratkaisu. Luvatuissa tehoissa BSR ainakin on parempi. Eli Hirsch vai BSR?
Eikö kukaan ole innostunut Karalan ammattitaidosta, mitä näihin CR-dieseleihin tulee?

Häneltä kun saa penkkitulokset ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, ja yksilöllisen ohjelman autolleen niine ominaisuuksineen mitä itse arvostaa muistaakseni hintaan 650€?

http://www.turbotec.com/
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

2.3i-16 kirjoitti: Eikö kukaan ole innostunut Karalan ammattitaidosta, mitä näihin CR-dieseleihin tulee?
On mutta innostus ( saabin kohdalla ) ei aina ole molemminpuolista.
Vastaa Viestiin