Tästä TID -villityksestä sen verran, että käydessäni tänään Vantaan Magneetissa myyntipäällikkö kertoi minulle, että tällä hetkellä heidän Saab -myyntitilastossaan olevat autot ovat 85-90% dieseleitä ja olin siis harvassa, pienessä vähemmistössä, kun hommasin bensa-auton.
Olisiko sitten niin, että Saabin dieselien hinnat ovat erittäin kilpailukykyisiä verrattuna muiden (premium)automerkkien diesel -mallien hintoihin?
Minulla nuo samat 16 tuuman vanteet on -03 SS:n alla. Mahtuuko ne uuden Aeron alle talvirenkailla, vai pitääkö ostaa uudet 17 tuuman vanteet? Ajattelin ostaa jotkin kitkarenkaat pahimpia loskapäiviä varten. Aerossa tällä hetkellä 17 tuuman vanteet kesärenksuilla.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Saabel kirjoitti:Minulla nuo samat 16 tuuman vanteet on -03 SS:n alla. Mahtuuko ne uuden Aeron alle talvirenkailla, vai pitääkö ostaa uudet 17 tuuman vanteet? Ajattelin ostaa jotkin kitkarenkaat pahimpia loskapäiviä varten. Aerossa tällä hetkellä 17 tuuman vanteet kesärenksuilla.
Varmaan jostain löytyy ihan faktaakin mutta jos kokeilet sormella että paljonko tyhjää tilaa on jarrusatulan ja vanteen välissä niin aika hyvin saa vastauksen siitä. Itse laitoin TTiD:hen 17-tuuman kitkat.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Ristom kirjoitti:Jaaha, tuli kans veivattua talvirenkaat alle viime viikolla.
Ei noissa 16" vanteissa nyt ihan mielettömästi ole pyörimisvaraa, jää n. 5mm tasolle kun painot ohittaa jarrusatulan.
Itsellä samat vanteet talveksi '03 Aerossa ja aika vähänhän tuota varaa on. Ei muuten ole kyseisissä vanteissa mitään merkintää valmistajasta, paitsi valmistusmaana Italia, sama homma noissa 17" Twin-spokeissa. Muutamat Aeron vanteet on kyllä olleet BBS:n valmisteita. Katselin vain tarkemmin, kun laskin että yhdessä talvivanteessa on 115 grammaa painoja, liekö ollut laiska rengasmies.
Vanteiden sopivuudesta sen verran, että suurin EPC:n tuntema levy on tuo 314 mm vuoteen 2007 saakka, eli pitäisi 16" vanteiden mahtua myös uudempiin.
AC kirjoitti:
Katselin vain tarkemmin, kun laskin että yhdessä talvivanteessa on 115 grammaa painoja, liekö ollut laiska rengasmies.
Laitoin tossa just uudet Dezent-tarvikevanteet talveksi Nokian HKPL5-kumeilla ja ihmettelin samaa. Oli pitäny minullekin pariin pyörään yllättävän paljon painoa lisää laittaa.
Varmaan noitten tarvikevanteiden laatu on sit just tota TAI sit renkaitten...
Yks rengasmyyjä kerran sanoi, että jos menee yli 100g niin vanne on "kaput"...
Tarkennetaan vielä että totesi noin, kun mun silloinen 9000:n Superaero 16" tarvi yli 100g että sai tasapainoon. Ajaessa kuuli äänestä, että yks rengas "väpättää". Ratissa sitä ei tuntunut.
Yleensä tarvike kikkulat vaatii enemmän painoa matkaan. Niin niitä oli toisaalta mun edellisen pirssin orkkis 17" kesävanteissakin.
älkää uskoko kovin helpolla vannesyytöksiä ilman, että vanne katotaan tasapainoon ilman rengasta. Noita runko- ja valuvikaisia renkaita on liikenteessä yllättävän paljon.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AC kirjoitti:
Katselin vain tarkemmin, kun laskin että yhdessä talvivanteessa on 115 grammaa painoja, liekö ollut laiska rengasmies.
Laitoin tossa just uudet Dezent-tarvikevanteet talveksi Nokian HKPL5-kumeilla ja ihmettelin samaa. Oli pitäny minullekin pariin pyörään yllättävän paljon painoa lisää laittaa.
Varmaan noitten tarvikevanteiden laatu on sit just tota TAI sit renkaitten...
Luulin, että tuollaiset 45g on jo paljon painoja yhdessä renkaassa.
Goodyearin talvirenkaissa nimittäin ja peltivanteella.
peinu kirjoitti:älkää uskoko kovin helpolla vannesyytöksiä ilman, että vanne katotaan tasapainoon ilman rengasta. Noita runko- ja valuvikaisia renkaita on liikenteessä yllättävän paljon.
Tätä minäkin epäilen, tai sitten ei ole asentaja viitsinyt edes pyöräyttää rengasta vanteella. Eipä nuo ainakaan ajossa tärise eikä mitään sivuääniäkään kuulu.
17000km taulussa, SID alkoi tivata huoltoa lähes joka käynnistyksellä.
5000km kohdalla vaihdettiin sisäänajoöljyt, joten oikein ei perustetta huollolle nyt ollut. Vaati Tech-käynnin, jotta sai ilmoituksen pois. SID-omatoimi-reset ei auttanut.
Otin matkaani huollosta 06 malliset originaali-kurasuojat, koitan niitä sovitella 08 helmoille, kun joutoaikaa tulee.. Toivotaan, että lämmittämällä saisi uuteen muotoon pakotettua. On aika pehmeätä muovi-kumiseosta, joten elättelen toivetta. Raportoin kuvien keralla, jos onnistuu.
Hei,
Minulla TTID SC jolla ajettu n 17tkm. Olen muutaman kerran huomannut kun kylmänä lähtee vetämään täysillä että kone "niiaa" siinä 3500 kierroksen kohdalla, onko kyseessä jokin vika vai onko se ominaisuus? Olisiko tuossa jokin varmistin tai esto että ahtopaineet eivät nouse kylmänä liian korkeiksi?