Kallistuksenvakaajan kumipuslat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Karra
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 11:38

Kallistuksenvakaajan kumipuslat

Viesti Kirjoittaja Karra »

Tervehdys!

Voisiko joku kertoa onko nuo kallistuksenvakaajan puslat hankala vaihtaa. Kurkkasin noita puslia ja näyttivät olevan aika hankalassa paikassa. Mitä kaikkea pitää purkaa? Niin ja autohan on SS93 vm -03.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Kallistuksenvakaajan kumipuslat

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Miksi pitäisi vaihtaa, ovatko löysät?
Yleensä ne on liian "tiukat", rahisee keula töyssyissä, rasvaus auttaa.
Tosin silloinkin joutuu ainakin löysäämään kiinnitystä.
Onhan nuo vähän hankalassa paikassa
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Karra
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 11:38

Re: Kallistuksenvakaajan kumipuslat

Viesti Kirjoittaja Karra »

Rahisee töysyissä aika miehekkäästi. Ajattelin vaihtaa kun luulen että se rasva ei siellä kauan pysy ja jos on oikein työläs se rasvauskin niin samalla vaihtais uusiin. Mitä kiinitystä pitää löysätä, apurunkoako?
Danger
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 11:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Kallistuksenvakaajan kumipuslat

Viesti Kirjoittaja Danger »

Moi,

Ei tartte muuta kuin päästä auton alle ja lenkkiavaimella nytkyttää puslia pitävien pantojen pultit auki. (Apurunkoon ei tarvitse koskea) Lisää apua tulee jos irrottaa koiranluut vakaajatangosta niin tankoa pääsee liikuttamaan paremmin. Itse vaihdoin koiranluut ja puslat ja tämä tuli huomattua samalla.

Mikko
Saab SS Vector -04/05 Myyty :P
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kallistuksenvakaajan kumipuslat

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Danger kirjoitti:Moi,

Ei tartte muuta kuin päästä auton alle ja lenkkiavaimella nytkyttää puslia pitävien pantojen pultit auki. (Apurunkoon ei tarvitse koskea) Lisää apua tulee jos irrottaa koiranluut vakaajatangosta niin tankoa pääsee liikuttamaan paremmin. Itse vaihdoin koiranluut ja puslat ja tämä tuli huomattua samalla.

Mikko
Ehkä turha huomautus, mutta kannattaa siis nostaa koko keula ilmaan...Jos vain toinen puoli kerrallaan ilmassa, niin vakaajatangon kanssa saa painia ihan tosissaan paikalleen laitossa ja todennäköisesti siinä jää kahdenneksi :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Karra
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 11:38

Re: Kallistuksenvakaajan kumipuslat

Viesti Kirjoittaja Karra »

Kiitos tiedoista, pitänee viikonloppuna kokeilla. Onko muuten tietoa noista puslista, kun kysyin merkkiliikkeestä niin tarjoavat kahta erikokoista puslaa. Toisessa on reikä millin isompi. Kumpaa olette käyttäneet, vai onko sillä merkitystä?
Danger
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 11:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Kallistuksenvakaajan kumipuslat

Viesti Kirjoittaja Danger »

Jep. Nostin omani kaksipilarinosturilla. Totta keula pitää saada kunnolla ilmaan, mutta muuten onnistuu :)
Saab SS Vector -04/05 Myyty :P
Vastaa Viestiin