TTiD
Re: TTiD
Heh, kohtuullisen kiva lista sulla, JanneT Pakko kommentoida tähänkin väliin tuota 3.sarjan puimuria: On siinä kyllä käsittämättömän pieni kontti, vaikka onkin farmari. Viikonloppuna kuskattiin pientä juniorijääkiekkojoukkuetta saballa. Mukana 3 junnua + kaksi aikuista, joka juniorin jäkiskamat + iso huoltolaukku, missä maalivahdin vermeet, juomaputellit ja lääkintälaukku. Sabaan toi setti mahtu varsin mukavasti, tosin olihan kontti aikalailla ääriämyöten täynnä. Nooh, kokeiltiin sitten puimuria. Nakattiin huoltolaukku konttiin ja unohdettiin asia samoin tein, sinne ei olisi enää juuri muuta mahtunut, ehkä yksi varustekassi jos olis oikein survonut . Mielestäni käsittämättömän suuri tilaero saban hyväksi!
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
Re: TTiD
Itse olin tuohon alfaan myös oikein tyytyväinen, ainakin ajettavuudeltaan ja yllätys, yllätys, laadun tunnultaan. Korihan tuossa on luokkansa kirkkaasti jäykin, eikä nitise ja natise missään tilanteessa. Muutenkin ajettavuudeltaan todella makea peli, kuin hansikas. Nopeassa ajossa kirkkaasti tunnokkain auto luokassaan, 9-3, varsinkaan farkun sporttialustalla ei ole mitään sanomista alfan vakiolle. Mikä tärkeintä, itselle tuo oli pitkästä aikaa saabien lisäksi auto, joka herättää oikeasti ajaessa tunteita ja mukavia kylmiä väreitäJanne T kirjoitti:
Kävimpä muuten tänään kaverin kanssa kokeileen AlfaRomeo 159 2.4JTDm Q-Troniccia. Ei pöllömpi kiesi sekään. Itselle (170cm) löytyi todella helposti makoisa ajoasento, ja ratti istui käteen kuin hansikas. Ohjaus todella nopea, ja muutenkin auto mahtuu meikäläisen kategorioissa osastoon "Ajajan auto".
Saabiin en ala tuota vertaamaan sen enempää kuin että eipä ole saabissa koskaan ollut -5 ilmalla ikkunat huurussa etusivuikkunoita myöten, eikä johtunut siitä että oltaisiin mitenkään isommin hikoiltu. Ilmastointilaite vain ilmeisesti tehty enemmän Sisilian kuin Oulun ilmastoa ajatellen.
Lämmityslaite ym talviominaisuudet ovat kyllä perseestä. Toisaalta vakiona on webasto kuten 5-sarjan kutosdiesel-puimureissakin, tosin ei-ohjelmoitava. Eli bemarin tapaan heti startin jälkeen alkaa webasto puskea lämmintä sisälle mutta kytkintä, josta sen saisi erikseen etukäteen päälle, ei ole kuin lisävarusteessa.
Moottorihan tuossa alfassa on aika syöppö ja jakopää jo nyt suht ongelmaton, tosin hihnalla vaihtoväli 120tkm/4v. Kone on kyllä muuten tuoreiden dieseleiden parhaimmistoa lähellä bensakonetta olevalla luonteellaan. Alapäätä lukuunottamatta yhtä hyvä kuin TTiD, vetää kivasti kierroksilla eikä hengästy yläpäässä kuin VAG-yhtymän moottorit.
Alfasta vielä mieleen tulee 5-pyttyisen volvomaiset soundit
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Tuo alfan konehan on samaa sarjaa fiatin koneita, kuin saabissakin 1.9 eli varmaan jakopää kestää samalla tavalla kuin pienemmessä 1,9, vaikka ovat varmaankin lyhentäneet vaihtoväliä varmuuden vuoksi, isomman lohkon takia. Isoin ero yhden pytyn lisääntyminen eli kone on viisipyttynen. Taitaa männät olla saman kokoiset molemmissa koneissa.
Fiatti ei vissiinkään ole halunnut myydä tuota 5 dieseliä muille, on halunnut pitää sen itsellään, vain omissa malleissa, olis ollut aikanaan esim 9-5 huomattavasti parempi vaihtoehto 3-litraisen korvaajaksi.
Fiatti ei vissiinkään ole halunnut myydä tuota 5 dieseliä muille, on halunnut pitää sen itsellään, vain omissa malleissa, olis ollut aikanaan esim 9-5 huomattavasti parempi vaihtoehto 3-litraisen korvaajaksi.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD
Jaahas, siellä näkyi eilen polar white TTiD nököttävän Åströmin takapihalla. On se vain maasturin näköinen, kun on kuljetustuet paikoillaan.
Ens viikon keskiviikkoon asti pitää vielä odotella luovutusta, sitten pääsee taas tagas autonrattiin.
Ens viikon keskiviikkoon asti pitää vielä odotella luovutusta, sitten pääsee taas tagas autonrattiin.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Happy happy !! Tänne pitäisi saada sellainen "Hello Kitty" -hymiö. Odottelu on aika tuskaa - itse olin keväällä työmatkalla ja rouva lähetteli kuvia Åströmin pihalta.Janne T kirjoitti:Jaahas, siellä näkyi eilen polar white TTiD nököttävän Åströmin takapihalla. On se vain maasturin näköinen, kun on kuljetustuet paikoillaan.
Ens viikon keskiviikkoon asti pitää vielä odotella luovutusta, sitten pääsee taas tagas autonrattiin.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Miehekkäät onnittelut loistavasti autonvalinnasta! Huoh...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Dodiin! Tulihan se auto sieltä.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Sk ... directlink
Vasta ~50km takana, mutta tässäpä ensi fiiliksiä. Taustatietona sen verran, että ennen tätä auto ajelin tämmöisillä kieseillä
2000km Volvo V70 2.0D -08
3500km Volvo V50 1.6D -08
11000km Saab 9-3 Tids manuaali -08
Eka fiilis ulkoapäin: kovin on tutunnäköinen, mutta ennen kaikkea älyttömän siron ja menevän näköinen tuon V70:sen jälkeen (tuo mun tids oli myös valkoinen).
Sisälle kun hypääsi, huomasi koko eron V70:seen, se on todellakin selvästi isompi kuin mitä 9-3 on, mikä nyt ei tietystikään ole yllätys. Hetken aikaa meni penkin säätöjä hakiessa, ja parinkymmenen kilometrin jälkeen se tuttu fiilis penkkiin jälleen löytyi. V70:sessä ikkunalinja tulee selvästi korkeammalle, alkuun tuntui saabin ratissa siltä kuin istuisi akvaariossa, valoisuus ja näkyvyys ulospäin kertaheitolla parempi, johtuen pienemmästä koosta sekä matalammasta ikkunalinjasta.
Alku järkytys iski kun lähdin liikkeelle, alla olevista UltraGripeistä lähtee aivan jumalaton volina! Entisessä saabissa oli hakkapeliitta 5:set alla, ja mun mielestä niistä ei lähtenyt noin kova melu. En muista mitkä renkaat V70:sessä oli alla, mutta vollessa rengasmelu oli selvästi hiljaisempi. Mutta uskoisin, että tuo renkaiden volina hiljenee kunhan niille saa vähän kilometrejä alle, jolloin nastat pikkuisen pyöristyy ja asettuu paikoilleen. Tähän "ongelmaan" siis lääkkeenä hanaa!
Lisäksi pitkästä aikaa automaatilla ajo vaatii hieman totuttelua. Nyt tulee helposti survastua aika ronskisti lätkää lattiaan, ja tulee pikkuisen turhan säpäköitä lähtöjä. Tuossa tuntuu tuota vääntöä olevan sen verran rutkasti tarjolla, että kohtuu kevyellä pintakaasullakin saa melko ripeästi kelattua vauhtia.
Tuolla 50km matkalla kerkesin vielä sellaisen havainnon tehdä, että verrattuna V70:seen saabissa on tehostetumpi ohjaus. Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan. Mutta tuohonkin tuntuu taas tottuvan hyvin pian.
Ainiin, se vielä että moottorimelua tuntuu tuossa TTiD:ssä olevan enemmän kuin V70:sessä.
Mutta nyt pitää taas ajella muutama sata kilometriä ja makustella hieman lisää että mikä tuo TTiD nyt on autojaan.
Edit: Linkkiä korjailtu..
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Sk ... directlink
Vasta ~50km takana, mutta tässäpä ensi fiiliksiä. Taustatietona sen verran, että ennen tätä auto ajelin tämmöisillä kieseillä
2000km Volvo V70 2.0D -08
3500km Volvo V50 1.6D -08
11000km Saab 9-3 Tids manuaali -08
Eka fiilis ulkoapäin: kovin on tutunnäköinen, mutta ennen kaikkea älyttömän siron ja menevän näköinen tuon V70:sen jälkeen (tuo mun tids oli myös valkoinen).
Sisälle kun hypääsi, huomasi koko eron V70:seen, se on todellakin selvästi isompi kuin mitä 9-3 on, mikä nyt ei tietystikään ole yllätys. Hetken aikaa meni penkin säätöjä hakiessa, ja parinkymmenen kilometrin jälkeen se tuttu fiilis penkkiin jälleen löytyi. V70:sessä ikkunalinja tulee selvästi korkeammalle, alkuun tuntui saabin ratissa siltä kuin istuisi akvaariossa, valoisuus ja näkyvyys ulospäin kertaheitolla parempi, johtuen pienemmästä koosta sekä matalammasta ikkunalinjasta.
Alku järkytys iski kun lähdin liikkeelle, alla olevista UltraGripeistä lähtee aivan jumalaton volina! Entisessä saabissa oli hakkapeliitta 5:set alla, ja mun mielestä niistä ei lähtenyt noin kova melu. En muista mitkä renkaat V70:sessä oli alla, mutta vollessa rengasmelu oli selvästi hiljaisempi. Mutta uskoisin, että tuo renkaiden volina hiljenee kunhan niille saa vähän kilometrejä alle, jolloin nastat pikkuisen pyöristyy ja asettuu paikoilleen. Tähän "ongelmaan" siis lääkkeenä hanaa!
Lisäksi pitkästä aikaa automaatilla ajo vaatii hieman totuttelua. Nyt tulee helposti survastua aika ronskisti lätkää lattiaan, ja tulee pikkuisen turhan säpäköitä lähtöjä. Tuossa tuntuu tuota vääntöä olevan sen verran rutkasti tarjolla, että kohtuu kevyellä pintakaasullakin saa melko ripeästi kelattua vauhtia.
Tuolla 50km matkalla kerkesin vielä sellaisen havainnon tehdä, että verrattuna V70:seen saabissa on tehostetumpi ohjaus. Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan. Mutta tuohonkin tuntuu taas tottuvan hyvin pian.
Ainiin, se vielä että moottorimelua tuntuu tuossa TTiD:ssä olevan enemmän kuin V70:sessä.
Mutta nyt pitää taas ajella muutama sata kilometriä ja makustella hieman lisää että mikä tuo TTiD nyt on autojaan.
Edit: Linkkiä korjailtu..
Viimeksi muokannut Janne T, To Helmi 12, 2009 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Onnittelut autosta!Janne T kirjoitti:Dodiin! Tulihan se auto sieltä.
http://lh5.ggpht.com/_xCMp88Ic6uc/SZPMC ... 2/TTiD.JPG
Linkki ei toimi!
Not Found
The requested URL /_xCMp88Ic6uc/SZPMCNutA4I/AAAAAAAAAFI/eoJGGNyMn-8/s912/TTiD.JPG was not found on this server.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: TTiD
Aika lailla samoja havaintoja kuin meikäläisellä. Yritin nollatakin automaattilaatikon asetuksia pitämällä akunkenkää jonkun aikaa irti mutta silti tuntuu käyttävän sen verran kierroksia, että kone aavistuksen huutaa sisään. Toisaalta taitaa olla ihan nelipyttyisen dieselin ominaisuus, että pientä moottorinääntä kuuluu sisälle.Janne T kirjoitti: Lisäksi pitkästä aikaa automaatilla ajo vaatii hieman totuttelua. Nyt tulee helposti survastua aika ronskisti lätkää lattiaan, ja tulee pikkuisen turhan säpäköitä lähtöjä. Tuossa tuntuu tuota vääntöä olevan sen verran rutkasti tarjolla, että kohtuu kevyellä pintakaasullakin saa melko ripeästi kelattua vauhtia.
Tuolla 50km matkalla kerkesin vielä sellaisen havainnon tehdä, että verrattuna V70:seen saabissa on tehostetumpi ohjaus. Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan.
Ainiin, se vielä että moottorimelua tuntuu tuossa TTiD:ssä olevan enemmän kuin V70:sessä.
Mutta nyt pitää taas ajella muutama sata kilometriä ja makustella hieman lisää että mikä tuo TTiD nyt on autojaan.
Ohjaus on totta tosiaan aika kevyt, varsinkin talvirenkailla ja -olosuhteissa. Kesätassuilla paranee huomattavasti.
Omasta mielestäni, vaikka kilometrejä en volvolla olekaan ajanut kuin muutama sata, siinä on tunnottomampi ohjaus kuin saabissa. Jäykempi, mutta todellista tuntoa on vähemmän. Kyse oli D5-mallista.
Kulutusta pitää hiukan arvostella. Olen nyt ajanut kaksi noin 50 litran tankillista päästen 431 ja 454 km. Tosin ajoni on täysin puhdasta kaupunkiajoa ja eberi on saanut huutaa useamman kerran päivässä ennen liikkeellelähtöä.
Huomioitavaa on, että noiden tankillisten tarkat kulutukset ovat 11,29l/100km ja 11,23l/100km. 100 hevosta tehokkaampi ja hiukan enemmän vääntävä automaatti 2.3t 9-5 otti myös 100kg painavampana täysin samassa ajossa vain noin 2,5l/100km enemmän bensaa kuin tämä dieseliä!
Tänä aamuna ajoin lyhyen matkan 85 vauhdilla maantietä säästellen, ja kulutusmittari näytti juuri 5 litran päälle olevia lukemia, eli maantiekulutus on kyllä kunnossa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
Onnittelut!!
Samaten "jalka" oppii mukautumaan niihin vaihtokohtiin siten, että ne muuttuu aikalailla huomaamattomammiksi. Mutta tosiaan muistuu ihan mieleen alkufiilikset, kun liikkeellelähdöt oli välillä melko rajuja!
Täsmälleen. Saman huomasin kun siirryin 1.8t:stä TTiD:n puikkoihin. Ohjauksessa on eroa. Siihenkin tottuu. Parin viikon kuluttua et huomaa asiaa.
2.3i16 - olet kyllä saanut aika huimia kulutuslukemia aikaiseksi. Kaasupedaalissa vain kaksi asentoa? Kymppi meni mulla rikki "huonoimassa" tankkauksessa. Talvipakkasella ja maksimissaan tais olla 15km pätkiä sillä tankilla.
Käypä istumassa Saabin jälkeen Outbackissä..Janne T kirjoitti:V70:sessä ikkunalinja tulee selvästi korkeammalle, alkuun tuntui saabin ratissa siltä kuin istuisi akvaariossa, valoisuus ja näkyvyys ulospäin kertaheitolla parempi, johtuen pienemmästä koosta sekä matalammasta ikkunalinjasta.
Näinhän se on. Korva tottuu..Mutta uskoisin, että tuo renkaiden volina hiljenee kunhan niille saa vähän kilometrejä alle
Se muuttuu huomattavasti jouhevammaksi, kun kilsoja kertyy hieman enemmän.Nyt tulee helposti survastua aika ronskisti lätkää lattiaan, ja tulee pikkuisen turhan säpäköitä lähtöjä.
Samaten "jalka" oppii mukautumaan niihin vaihtokohtiin siten, että ne muuttuu aikalailla huomaamattomammiksi. Mutta tosiaan muistuu ihan mieleen alkufiilikset, kun liikkeellelähdöt oli välillä melko rajuja!
Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan.
Täsmälleen. Saman huomasin kun siirryin 1.8t:stä TTiD:n puikkoihin. Ohjauksessa on eroa. Siihenkin tottuu. Parin viikon kuluttua et huomaa asiaa.
Jep. Kovasti meluaa. Ja automaatti tuo oman lisänsä, kun kierrokset käy kiihdyttäessä aina melko korkealla. Varsinkin keskusta-pyörittelyssä meinas joskus jopa ärsyttää. Onneksi sieltä ei kuulu kabiiniin mitään narinari-kolikoli, vaan semmonen vaimea murina.Ainiin, se vielä että moottorimelua tuntuu tuossa TTiD:ssä olevan enemmän kuin V70:sessä.
Joo. Ja muista aluksi pakitella varoen. Varsinkin, jos joudut loivaan ylämäkeen pakittaan. Se (automaatti) kun ei ensin meinaa lähteä...ja sitten lähteekin kuin hauki!Mutta nyt pitää taas ajella muutama sata kilometriä ja makustella hieman lisää että mikä tuo TTiD nyt on autojaan.
2.3i16 - olet kyllä saanut aika huimia kulutuslukemia aikaiseksi. Kaasupedaalissa vain kaksi asentoa? Kymppi meni mulla rikki "huonoimassa" tankkauksessa. Talvipakkasella ja maksimissaan tais olla 15km pätkiä sillä tankilla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Tuo on laatikon ominaisuus, loota keventää automaattisesti hydraulipainetta, jotta jarrua ei tarvitse puskea kiukulla ja myös kitkapinnat säästyvät. Laatikko on ikäänkuin "vapaalla" jarrua painettaessa.Marko A kirjoitti: Joo. Ja muista aluksi pakitella varoen. Varsinkin, jos joudut loivaan ylämäkeen pakittaan. Se (automaatti) kun ei ensin meinaa lähteä...ja sitten lähteekin kuin hauki!
2.3i16 - olet kyllä saanut aika huimia kulutuslukemia aikaiseksi. Kaasupedaalissa vain kaksi asentoa? Kymppi meni mulla rikki "huonoimassa" tankkauksessa. Talvipakkasella ja maksimissaan tais olla 15km pätkiä sillä tankilla.
Itseäkin tämä kulutus kyllä ihmetyttää, tuli mieleen, mahtaako rengaspaineissa olla sanomista ja siitä suuri vaikutus kulutukseen? Paljonko eberi vie löpöä, kun se on käynyt aika lailla paljon, 5-6 kertaa päivässä niin kauan, että auto on lämmin. Itselle ensimmäinen polttoainelämmitin ja onhan sillä nyt pitänyt fiilistellä Kulutusmittari on näyttänyt 10 litraa ja rapiat kulutukseksi.
EDIT: Kävin alakerrassa katsomassa rengaspaineet ja olihan niissä sanomista - joka kulmassa oli 1.7bar. Ajossa ei kyllä tuntunut.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
On koeajettukin, 3.0 bensa automaatti, ei vaan enää muista, että millanen se oli valaisuudeltaan.Marko A kirjoitti: Käypä istumassa Saabin jälkeen Outbackissä..
Uudessa Audi A4:sessa on melkoinen bunkkeri fiilis. Luo ehkä jopa hieman harhaanjohtavastikin turvallisuuden tunnetta, kun leuka on ikkunalinjan tasalla
Asiasta seittemänteentoista, A4:sessa oli pirun isot peilit ja osittain tuon ikkunalinjan takia niin korkealla, että ainakin mulla haittasi todella pahasti näkyvyyttä ulos.
Entisessä Tidssissä en huomannut ohjauksen olevan mitenkään erityisen kevyt/levoton, ja ihmettelinkin kun kaveri moitti Saappaan ohjausta tuossa mielessä. Mutta nyt TTiD:n kohdalla huomasin heti ensimetreillä, että mistä siinä urputuksessa oli kyse, eipä sillä, tänään ei enää tuntunu missään tuo ohjausMarko A kirjoitti:Janne T kirjoitti:Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan.
Täsmälleen. Saman huomasin kun siirryin 1.8t:stä TTiD:n puikkoihin. Ohjauksessa on eroa. Siihenkin tottuu. Parin viikon kuluttua et huomaa asiaa.
Mulla kuuluu hieman omituinen säksätys myös matalilla kierroksilla, pitää nyt kattoa, että porsiiko tuo vai onko se vaan ominaisuus. Niin tai näin, toivon mukaan katoaa kilometrien karttuessa, taikka sitten aika hoitaa sen, eli korva tottuu siihenkin.Marko A kirjoitti:Jep. Kovasti meluaa. Ja automaatti tuo oman lisänsä, kun kierrokset käy kiihdyttäessä aina melko korkealla. Varsinkin keskusta-pyörittelyssä meinas joskus jopa ärsyttää. Onneksi sieltä ei kuulu kabiiniin mitään narinari-kolikoli, vaan semmonen vaimea murina.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Tjaaa, mulla toimi tuokin, mutta muutin sen erilaiseksi, toimisko nyt?Pekko_Å kirjoitti:Onnittelut autosta!Janne T kirjoitti:Dodiin! Tulihan se auto sieltä.
http://lh5.ggpht.com/_xCMp88Ic6uc/SZPMC ... 2/TTiD.JPG
Linkki ei toimi!
Not Found
The requested URL /_xCMp88Ic6uc/SZPMCNutA4I/AAAAAAAAAFI/eoJGGNyMn-8/s912/TTiD.JPG was not found on this server.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Sk ... directlink
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Meillä on manuaali TTiD joten ei ihan suoraan voi verrata mutta eberin vaikutus on karkeasti puoli litraa satasella kun sitä käytetään puoli tuntia aamuin ja iltapäivin. Meillä on nyt 31 tkm mittarissa ja keskikulutus 6,04 tankkaus.com:in mukaan. Heinäkuussa oli 5,2 ja nyt talvella vähän kuuden päällä.2.3i-16 kirjoitti:Tuo on laatikon ominaisuus, loota keventää automaattisesti hydraulipainetta, jotta jarrua ei tarvitse puskea kiukulla ja myös kitkapinnat säästyvät. Laatikko on ikäänkuin "vapaalla" jarrua painettaessa.Marko A kirjoitti: Joo. Ja muista aluksi pakitella varoen. Varsinkin, jos joudut loivaan ylämäkeen pakittaan. Se (automaatti) kun ei ensin meinaa lähteä...ja sitten lähteekin kuin hauki!
2.3i16 - olet kyllä saanut aika huimia kulutuslukemia aikaiseksi. Kaasupedaalissa vain kaksi asentoa? Kymppi meni mulla rikki "huonoimassa" tankkauksessa. Talvipakkasella ja maksimissaan tais olla 15km pätkiä sillä tankilla.
Itseäkin tämä kulutus kyllä ihmetyttää, tuli mieleen, mahtaako rengaspaineissa olla sanomista ja siitä suuri vaikutus kulutukseen? Paljonko eberi vie löpöä, kun se on käynyt aika lailla paljon, 5-6 kertaa päivässä niin kauan, että auto on lämmin. Itselle ensimmäinen polttoainelämmitin ja onhan sillä nyt pitänyt fiilistellä Kulutusmittari on näyttänyt 10 litraa ja rapiat kulutukseksi.
EDIT: Kävin alakerrassa katsomassa rengaspaineet ja olihan niissä sanomista - joka kulmassa oli 1.7bar. Ajossa ei kyllä tuntunut.
Rengastuksella on varmaan aika suuri vaikutus ohjaukseen ja meluun. Meillä on talvitassuina Blizzak Nordicit (225-45/17) ja minusta oikein kelpo pyörylät ovat joka suhteessa.
Kävin Janne T muuten autosi vierellä lauantaina kun oma oli huollossa. Hyvälle näytti, en koskenut
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K