Ristom kirjoitti:Tuli viimme yönä katseltua ohjelma, ihme häiskä arvosteleen auton penkkiä, joka on todettu suunnilleen parhaaksi maailmassa..
Entä käsijarru?
Jos ei käsijarrua ole haukuttu käyttäjälleen hengenvaaralliseksi sormigiljotiiniksi, niin tuolla koeajoraportilla ei ole mitään painoarvoa, sen verta "ammattitaidoton" on testaaja ollut
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tässä omia tuntemuksia: vaimon siskon miehellä A4 2.0t quotro tipronic vm 07. Oltiin juuri Ylläksellä yhdessä ja pakostakin tuli kulutuksia vertailtua: maantie audi 8.3, oma museokoneinen aero 8.7, tosin manuaali kuomullisen peräkärryn kanssa, jossa moottorikelkka 300kg ja 6 paria tavallisia suksia, 4 paria laskettelusuksia, kaikki monot ja paljon muuta. Molemmilla keskinopeus 85 km huitteillla, tultiin pitkän matkaa peräkkäin, audissa ei edes boksia katolla. Omassa museokoneessa max vääntö 1800 rpm huitteilla, audissa 1500, mutta tipronic ei osaa käyttää tuota täysin hyväksi, pitää kierokset tuolla 1800-2000 huitteilla ja tuo saabin uusin bensakone 2500 huitteilla, tätä ihmettelin jo kun tuo kone esiteltiin 9-3. Ei ole saabin koneet tuolta kantilta kehittyneet, samoin kulutus. Audi myös painava auto kokoisekseen kuten molemmat saabit, skoda huomattavasti kevyempi, ainakin 200 kg, pitää muistaa vertailuissa. Tässä tuli sekoteltua 4 ja 2 vetoa, mutta kyllä 4 veto ottaa omansa kulutuksessa, varsinkin audin kiinteä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447