9-3 -05 dsl sportcombi
9-3 -05 dsl sportcombi
Akku tyhjentyi päivänaikana.Apuvirralla käyntiin, mutta ei lataa.Akussa nyt 7v.
Akku irti ja lataukseen.Aamulla ajattelin kokeilla jos saisi ajettua vaikka korjaamon pihaan.Mikähän syynä?Aamulla töihin mennessä en havainnut mitään erikoista.Webasto ? Laturin diodi? Jännitteensäätäjä?
Akku irti ja lataukseen.Aamulla ajattelin kokeilla jos saisi ajettua vaikka korjaamon pihaan.Mikähän syynä?Aamulla töihin mennessä en havainnut mitään erikoista.Webasto ? Laturin diodi? Jännitteensäätäjä?
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: 9-3 -05 dsl sportcombi
Ennen suurempaa remonttia kannattaa varmaan todeta myös itse akun kunto. Onko alkuperäinen? Usein akku menee kerralla, vaikka ei ole aiemmin oireillut.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: 9-3 -05 dsl sportcombi
Kun auto kävi apuvirtastartin jälkeen latausvalo paloi ja jännite oli 7v eli latausta ei ollut? ellei risa akku kuormittaesssaan tiputtanut?.Akku lienee alkuperäinen.
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: 9-3 -05 dsl sportcombi
Paljonko tolla dsl:llä on rullattu? Tuntuu hurjalta, että laturi voi mennä alle neljässä vuodessa, tai sitten olen vaan tietämätön ja hyväuskoinen... Mulla on joka tapauksessa "-05 95E sportcombi" joten kerro edes, paljonko laturi maksoi
V-P
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: 9-3 -05 dsl sportcombi
Mun vanhemmilla meni tuollaisella samalla koneella olevasta Opelista (Zafira 1.9 120hv automaatti) laturi 3:n vuoden ja 145tkm kohdalla. Ja en ainakaan itse ajatellut että olisi heikkoa tekoa kun tuon verran kesti. Älyttömän hintainen se ainakin oli, joku 750€ pelkkä osa (varmaan sama osa kuin vastaavakoneisessa Saabissa)...
Re: 9-3 -05 dsl sportcombi
485:- töineen (työ 150:-).Oli kuulemma ahdasta ja aikaa kului.70000km ajeltu.Niin vm on siis -06 eikä -05 niiku tuol alussa väitin.Joku ns tarvikelaturi sinne tuli, ja risa oli joku Italiaano joka jäi sinne ku oli kyse vaihto-osasta.Olisi ehkä pitänyt käydä merkkiliikkeessä jos olisivat jotain tulleet vastaan vaikka laturin hinnassa.Noo toivotaan että toimii taas eikä syy ole jossain muualla......
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
Re: 9-3 -05 dsl sportcombi
Lainaanpa vanhaa topiccia. Itsellä syttyi äsken akun merkkivalo(+ ilmoitus akku ei lataa, tee turvallinen pysähdys tai vastaavaa) 104 tonnia ajetussa ja vajaa 3 vuotta vanhassa TiDissä. 40 kilometrin jännityksen jälkeen oltiin kotitallissa ja koetaulu loisti kun joulukuusi ja esim. ohjaustehotin ei enää toiminut. Mittasin jännitteen ja näytti 7 volttia. Emännän vääränmerkkisestä akku paikalleen ja jännite 11.7 volttia eli ei lataa. Pitänee huomenna alkaa päästelemään laturia irti. Vai onko muita ideoita? Onko paha rasti vaihtaa? Ja onko kokemuksia voiko lataussäätimen vaihtaa paikallaan ollessa? WIS opastaa vain irroitetulle laturille. Enpä olisi tätä halunnut kokea kuukauden auton omistuksen jälkeen...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3 -05 dsl sportcombi
Kyllä minunkin WIS neuvoo laturin irroituksen. Kysymys olikin lataussäätimen irroituksesta, sen WIS neuvoo vain irroitetulle laturille eli onnistuuko sen irroitus laturin ollessa kiinni autossa?Mimmi kirjoitti:Kyllä minun WIS opastaa laturin irrotuksen ja asennuksen.
Sähköjärjestelmä, latausjärjestelmä, generaattori (moottorin mukaan).
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3 -05 dsl sportcombi
Itse itselleni vastaten. Ei pysty irroittamaan latauksensäädintä paikallaan ollessa. Ehkä pystyy ilman vetoakselin ja tukivarren irroitusta. Otin laturin pöydälle ja ylempi liukurengas todella kulunut ja hiilet loppu. Uusi laturi tarvikkeena tilaukseen ja hinta 290€. Saabilla olisi maksanut vain 1100€ !hz81 kirjoitti:Kyllä minunkin WIS neuvoo laturin irroituksen. Kysymys olikin lataussäätimen irroituksesta, sen WIS neuvoo vain irroitetulle laturille eli onnistuuko sen irroitus laturin ollessa kiinni autossa?Mimmi kirjoitti:Kyllä minun WIS opastaa laturin irrotuksen ja asennuksen.
Sähköjärjestelmä, latausjärjestelmä, generaattori (moottorin mukaan).
Kuuluuko tuon laturin hihnapyörän pyöriä toiseen suuntaan vapaasti suhteessa akseliin eli ilman että pyörittää koko "moottoria" ?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570