penkin nitinät ja narinat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja agios »

Aivan ,niinpä tietenkin. Kiitoksia. Yksi nitinä poistetaan mutta joku kilahdus tulee keskikonsolista tai penkin alta mutta ei ole vielä löytynyt. Voi kyllä olla kolikkojakin jossakin piilossa. Avaimet ne ainakaan ei ole.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja A.L. »

"Pärrääkö" muilla apparin penkki kun siinä ei istu kukaan? Omassa ajokissa alkanut ilmetä ko todella ärsyttävää ääntä. varsinkin kun 40 alueella vedättää hidastetöyssyjen jälkeen 2 tai 3. Silloin ääntä ei kuulu kun joku istuu siinä. Mutta vaikka kuinka kädellä pitelisi niitä muoveja siinä kun ääni kuuluu niin ei se lopu prkl.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
baas93
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 08:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja baas93 »

A.L. kirjoitti:"Pärrääkö" muilla apparin penkki kun siinä ei istu kukaan? Omassa ajokissa alkanut ilmetä ko todella ärsyttävää ääntä. varsinkin kun 40 alueella vedättää hidastetöyssyjen jälkeen 2 tai 3. Silloin ääntä ei kuulu kun joku istuu siinä. Mutta vaikka kuinka kädellä pitelisi niitä muoveja siinä kun ääni kuuluu niin ei se lopu prkl.

Itsellä ainakin "pärrää" turvavyön lukko apparin penkissä.
Helpotusta saattaa tulla jos vääntää lukkoa eteenpäin niin että se jää puristukseen penkin reunaa vasten.
Ääni tulee nimenomaan silloin kun penkillä ei istu kukaan.
Kokonaan en tuota ole saanut pois, mutta en tosin ole lukkoa alkanut tarkemmin tutkimaankaan.
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja eljass »

Vaihdoin tuossa muutama viikko sitten Vectorin kuljettajan puolinahkapenkkiin uuden penkinlämmitimen ahterille - edellinen oli polttanut rei'än mennessään oikosulkuun. Samalla tuli myös verhoilu korjattua polttokohdasta. Nyt itse asiaan, sillä olen myös kärsinyt penkin natinasta painopisteen vaihtuessa johon on WD-40 joskus auttanut (ruiskinut sinnesuntänne). Tuossa vastusmaton vaihto-operaatiossa joutuu penkin irroittamaan ja purkamaan aikalailla atomeiksi ja kasaamisen jälkeen huomaan, että kaikki penkin natinat ovat poissa!!! Mitään erityistä en mielestäni tehnyt, kasasin penkin aivan normaalisti ja huolellisesti. Ilmeisesti jokin osa siellä on ollut löysällä aikaisemmin...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Jaa-has, viime syksynä olin iloinen pitkään ,kun ei kuulu minkäänlaisia narinoita, eikä natinoita, mutta talven mittaan kuskinpenkki on alkanut narahtelemaan niinkuin se kuuluisa mummon heteka. Toivottavasti tuo sisustus muuten pysyy äänettömänä.
Yhtenä syynä varmaan on tuohon narinan tulemiseen se, kun autoon istuessa kopistelee jalkoja yhteen auton ulkopuolella ja siitä pyöräyttää jalat ja ropan 100kg:n massalla suoraan istumaan. Se taitaa olla liikaa Saabin penkin materiaaleille.... :evil:
Aerosmith
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 11:21
Paikkakunta: Jkl

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja Aerosmith »

Moro,

Mulla myös tänä talvena alkoi narina jonka aluksi epäilin tulevan kuskin penkin ristiselän säätöpalikasta/alueelta. Lopulta paikansin narinan sähköjakkaran metallijalkoihin. Narina loppui kun nostin penkin niin ylös kuin kaikilla säädöillä sain ja sitten vaan silikooni-spraytä penkin alustan metallisiin saksiliitoksiin. Kerran olen joutunut uusimaan operaation, koska silikooni ei liene kestävin voiteluaine tuohon (en vain halunnut öljyn hajua autooni), mutta hermoja raastavaa narinaa ei ole kuulunut. :D
Volvo XC60 T8 -22
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
Smyygi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 01:30
Paikkakunta: Turku

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja Smyygi »

Mulla alkoi pitää suhkot kovaa narinaa penkistä, kun risitseläntuki meni rikki alkuvuodesta. Oireet tulevat esiin kovemmissa liikkeille lähdöissä, kun paino vetäytyy penkkiä vasten, mut alamäkeen kun lähtee niin tätä ääntä ei tule, ja sitten isoissa epätasaisuuksissa. Tuolla tuota mun sepitystä tuesta :D http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... C3%A4ntuki

Niin ja mä myös näin talvisin istun eka sisään ja koputtelen jalat ulkona ja sit käännän itseni sisälle, ja mielestäni myös rauhallisesti sen teen, painoa sopivat 95kg :twisted: .
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Täällä lääkäri neuvoi tekemään auton natinoille jotain. Alkoi kuulemma näkyä jo omistajan naamassa tuo jatkuva muovikonsertti 9-3NG:n sisällä; silmäkulman nykimistä ja harhoja.

Kuskin penkki siis natisi aivan kuin hetekalla olisi istunut. Koitin eri ratkaisuja ja lopulta päädyin irroittamaan penkin sivumuovin kokonaan. Ei enää natise.

https://www.dropbox.com/s/f63ryzvb74pd6 ... 30_002.jpg
https://www.dropbox.com/s/yrk0zij2qi78h ... 30_003.jpg

Nyt kokeillaan vähän aikaa kumpi häiritsee vähemmän, jaloissa pyörivä penkinsäätöohjain vai mahd. nitinät.
EX: 9³SS BioPower
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Minäpä löysinkin aivan uuden nitinän. Kuljettajan turvavyön "vastakappale", eli se mihin turvavyö tuikataan kiinni, nitisee todella ikävästi. Vain silloin kun siinä on vyö kiinni, ja lisäksi niin pienestä liikkeestä, että jo varovainen hengittely aiheuttaa nitinän. Kun koittaa käsin nitkuttaa niin on ihan hiljaa :D En ole koittanut korjata. Varmaan siellä joku jousi nitkuu. Auttaisikohan ruuttaus CRC:tä... nitinä on todella ärsyttävä jos sitä erehtyy kuuntelemaan.
9³ SC 1.8t
zenga
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Marras 20, 2012 14:15

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja zenga »

glyzer kirjoitti:Minäpä löysinkin aivan uuden nitinän. Kuljettajan turvavyön "vastakappale", eli se mihin turvavyö tuikataan kiinni, nitisee todella ikävästi. Vain silloin kun siinä on vyö kiinni, ja lisäksi niin pienestä liikkeestä, että jo varovainen hengittely aiheuttaa nitinän. Kun koittaa käsin nitkuttaa niin on ihan hiljaa :D En ole koittanut korjata. Varmaan siellä joku jousi nitkuu. Auttaisikohan ruuttaus CRC:tä... nitinä on todella ärsyttävä jos sitä erehtyy kuuntelemaan.
Mulla oli ihan sama. Liikennevaloissa kuului nitinä kun hengitti. Nitinä lähti kun suihkin silikonisprayta lukko-osaan ja myös penkin sivulle, johon lukko-osa osuu.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: penkin nitinät ja narinat

Viesti Kirjoittaja glyzer »

zenga kirjoitti:
glyzer kirjoitti:Minäpä löysinkin aivan uuden nitinän. Kuljettajan turvavyön "vastakappale", eli se mihin turvavyö tuikataan kiinni, nitisee todella ikävästi. Vain silloin kun siinä on vyö kiinni, ja lisäksi niin pienestä liikkeestä, että jo varovainen hengittely aiheuttaa nitinän. Kun koittaa käsin nitkuttaa niin on ihan hiljaa :D En ole koittanut korjata. Varmaan siellä joku jousi nitkuu. Auttaisikohan ruuttaus CRC:tä... nitinä on todella ärsyttävä jos sitä erehtyy kuuntelemaan.
Mulla oli ihan sama. Liikennevaloissa kuului nitinä kun hengitti. Nitinä lähti kun suihkin silikonisprayta lukko-osaan ja myös penkin sivulle, johon lukko-osa osuu.
Loistavaa. Testaanpa heti huomenna, kiitos vinkistä!
Edit: toimii, sinne katosi nitinät.
9³ SC 1.8t
Vastaa Viestiin