93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Takapäästä kuului "klapinaa" epätasaisella pinnalla ajettaessa ja "kolahdus" kun ajoi matkanopeudella esim.siltojen liikuntasaumoihin. Ohjauksessa sitä ei huomannut, tai olin pikkuhiljaa sen vaikutukseen tottunut. Saab-asentajaexpertit sen paikallistivat huollon yhteydessä, arvellen kyllä ettei se olisi vielä antanut aihetta hylkäykseen katsastuksessa. Nyt takapään kolinat on poissa ja ehkäpä autokin kulkee hallitummin. Tukivarren toisenpään pallonivel oli väljä. Tukivarren rakenne on sellainen että koko varsi on vaihdettava mikäli väljää on.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Jep, mulla oli täsmälleen sama juttu Sport Sedanin kanssa.
Sport Combissa on tällä hetkellä lasissa 6600 km. Saa nähdä, koska nuo "vaivat" alkavat, vai olisiko laatua parannettu vm. 2005-2009 aikana.
Sport Combissa on tällä hetkellä lasissa 6600 km. Saa nähdä, koska nuo "vaivat" alkavat, vai olisiko laatua parannettu vm. 2005-2009 aikana.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Jahas, odotellaan sitten kolinoita tuolta suunnalta.3420 kirjoitti:Takapäästä kuului "klapinaa" epätasaisella pinnalla ajettaessa ja "kolahdus" kun ajoi matkanopeudella esim.siltojen liikuntasaumoihin. Ohjauksessa sitä ei huomannut, tai olin pikkuhiljaa sen vaikutukseen tottunut. Saab-asentajaexpertit sen paikallistivat huollon yhteydessä, arvellen kyllä ettei se olisi vielä antanut aihetta hylkäykseen katsastuksessa. Nyt takapään kolinat on poissa ja ehkäpä autokin kulkee hallitummin. Tukivarren toisenpään pallonivel oli väljä. Tukivarren rakenne on sellainen että koko varsi on vaihdettava mikäli väljää on.
Yhdet kolinat sai edestä ja takaa hävitettyä alustan laitolla.
Laitetaan nyt nyt kysely vielä, että mitä maksoi ko. remontti osineen näissä "jo korjatuissa" autoissa ja mitä työt maksoivat??
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Itsellä meinasivat takatukivarret ensin maksaa n. 150 € kappale mutta sain ne sitten n. 80 €:lla kappale, kun nostin asiasta metakan. Merkkihuollolla oli hintajärjestelmien päivitys menossa ja meinasivat periä Opelin osan hinnan Saabin sijasta. Kuulemma nykyään hinnat on yhtenäistetty - valitettavasti siihen kalliimpaan. Töistä en osaa sanoa, kun tehtiin määräaikaishuollon yhteydessä.apu,apupoika kirjoitti: Laitetaan nyt nyt kysely vielä, että mitä maksoi ko. remontti osineen näissä "jo korjatuissa" autoissa ja mitä työt maksoivat??
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
SA9000AB: Kuvauksesi mukaan minulla oli alkuvuodesta katsastuksessa sama tilanne. Tuo hyvin pieni välys johtunee juurikin siitä "kuuluisasta" ylätukivarresta.
Välys on pyörän navan puoleisessa (uloimmassa) nivelessä, ei korin puolella.
Näin asia todettiin katsastusinssin kanssa. Siitä ei minulla mitään sen kummempaa, joten ei hylkyä eikä korjauskehoitustakaan. Ensi vuonna tilanne voi olla toinen, koska nämä eivät tuppaa korjaantumaan itsestään.
Välys on pyörän navan puoleisessa (uloimmassa) nivelessä, ei korin puolella.
Näin asia todettiin katsastusinssin kanssa. Siitä ei minulla mitään sen kummempaa, joten ei hylkyä eikä korjauskehoitustakaan. Ensi vuonna tilanne voi olla toinen, koska nämä eivät tuppaa korjaantumaan itsestään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Petrisa: Kiitoksia selvennyksestä, eli oireet on jo olemassa juuri noihin ylätukivarsi ongelmiin. No, ne oli odotettavissakin.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Ylätukivarren lähtöhinta 150 Euroa/kpl. Vaihtotyö 65 Euroa/2kpl. Näistä hinnoista voi hyvä tinkaaja saada alennusta!? Vaihto sujui näppärästi osaajalta.
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
3420 kirjoitti:Ylätukivarren lähtöhinta 150 Euroa/kpl. Vaihtotyö 65 Euroa/2kpl. Näistä hinnoista voi hyvä tinkaaja saada alennusta!? Vaihto sujui näppärästi osaajalta.
Motonetin "lähtöhinta" 65,50 euroa kappale ylätukivarret taakse.
Itse olen kylläkin ostanut aina merkkiliikkeeltä noin 60 euron kappalehintaan. Ovat luultavasti nousseet hinnat kuitenkin muutama euron eli varsin samoihin hintoihin tarvikkeiden kanssa menisivät ehkä nykyisin.
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 31, 2009 19:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Tampereen Metroautossa pyysivät 380€ vaihdettuna. Tarvikkeina 130€/pari ja suht helppo vaihtaa itse, vaatii vaan torx-kantaisia hylsyjä/lenkkejä,kätilön kädet ja vähän ruista ranteissa, ainakin tallissa tehtynä.
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Leima tuli että paukahti
Kaikki jarrut tasaiset ja hyvät, jtn mumisi peräpään
ongelmista tyyppivikana, muttei vielä hätää, ei pauku eikä kolise eikä muutenkaan nitise.
1.8t -06 80000km
Näin eka postaus tänne. Terve.
-jar
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ongelmista tyyppivikana, muttei vielä hätää, ei pauku eikä kolise eikä muutenkaan nitise.
1.8t -06 80000km
Näin eka postaus tänne. Terve.
-jar
sc 1.8t -o6
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Leima tuli tännekin. Merkkasi öljyvuodon rekisteriotteeseen ja totesi, ettei Saab osaa vieläkään tehdä tiiviitä moottoreita.
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Moi
Olen huomannut, että näissä uusissa Saab 9-3 malleissa ei ole ollut öljyvuotoja. Moottori-vaihteistopaketit ovat olleet täysin ilman öljyvuotoja!
Toisaalta (lähes) kaikissa merkeissä esiintyy jonkin asteisia vuotoja kilometrien kartuttua ja jos omistaja ei niihin puutu, tulee moottorista ikävän öljyinen ja pahimmassa tapauksessa jopa tiputtavat luontoon saastuttavaa öljyä. OG900:ssa monesti kampiakselin takapään stefa eli siellä vauhtipyörän alla oleva stefa auton keulalla(!) alkaa vuotamaan ja siihen ei monikaan reakoi mitenkään. Mutta mitenkä helppo se onkaan vaihtaa ja tehdä vanhasta Satkusta "sisäsiisti".
Viellä palatakseni näihin havaintoihini, niin ei ne mersut ja varsinkaan audi/vw moottoritkaan ole kovinkaan tiiviitä!
Ari
Olen huomannut, että näissä uusissa Saab 9-3 malleissa ei ole ollut öljyvuotoja. Moottori-vaihteistopaketit ovat olleet täysin ilman öljyvuotoja!
Toisaalta (lähes) kaikissa merkeissä esiintyy jonkin asteisia vuotoja kilometrien kartuttua ja jos omistaja ei niihin puutu, tulee moottorista ikävän öljyinen ja pahimmassa tapauksessa jopa tiputtavat luontoon saastuttavaa öljyä. OG900:ssa monesti kampiakselin takapään stefa eli siellä vauhtipyörän alla oleva stefa auton keulalla(!) alkaa vuotamaan ja siihen ei monikaan reakoi mitenkään. Mutta mitenkä helppo se onkaan vaihtaa ja tehdä vanhasta Satkusta "sisäsiisti".
Viellä palatakseni näihin havaintoihini, niin ei ne mersut ja varsinkaan audi/vw moottoritkaan ole kovinkaan tiiviitä!
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Vuosimalli 2003 ja yli 90000 km ajetussa 9.3 SS:ssä ei vielä ilmennyt minkäänlaisia öljyvuotoja. Aikaisemmissa Saabeissa sensijaan niitä oli. (99GL, 900C, 900SE, 9.3 Coupe).
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Läpi meni, ainoa valitus tuli rekisterikilven valoista jotka kummatkin olivat pimeinä
. 9-3 SC 1.8t -06, 156tkm.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9³ SC 1.8t
Re: 93 SS / SC onko tullut hylsyä katsastuksessa ?
Moro.Kyllä ainakin minun vm. 2003ss on ollut öljyvuotoja .Molemmat kampiakselin stefat vaihdettu. ajettu n.120000.Kaikki huollot tehty ajallaan.Että se niistä vuotamattomista moottoreista.