ohjaus jumissa
ohjaus jumissa
eli teki tällaisen tempun ajaessa kun olin kääntymässä vasemmalle niin ratti ei kääntynyt ollenkaan eli oli ikään kuin kiskoilla ajaisi ja meinasi mennä risteys pitkäksi.... auto on vm.-05 1.8ss ja jenkeistä itse tuotu ajettu vain 50t mailia ja tehostajan pumppu on vaihdettu kampanjan aikana ja teki tuon vain yhden kerran ja ei ole uusiutunut ainakaan vielä auto ei sammunut eikä tehnyt mitään muutakaan ihmeellistä ennen tuota temppua oisko vika mahdollisesti itse tangossa....vaimoa ei tuolla tohdi laittaa enää ajamaan onko vastaavia tapauksia ollut kellään muulla???
Re: ohjaus jumissa
-Mscrnt-
Re: ohjaus jumissa
joo tuo oli tosiaankin vika juuri tuossa sähkolukossa ja meni vielä "takuuseen" kun maahantuojaan otettiin yhteyttä ja kerrottiin tapauksesta ja tuo vika tuli uudestaan "päälle" paikallisessa saab korjaamolla koeajolla joten hyvä kun pulma ratkesi näinkin pian kiitti vielä vinkistä ja hyvää kesän alkua muillekkin saabastelijoille...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ohjaus jumissa
Njaa, tietääkseni jenkeissä ei ole ollut myynnissä 1.8i, eikä 1.8t -mallia, vaan ainoastaan 2.0t, 2.0T ja Aero (2.8V6t).myllypa kirjoitti:eli teki tällaisen tempun ajaessa kun olin kääntymässä vasemmalle niin ratti ei kääntynyt ollenkaan eli oli ikään kuin kiskoilla ajaisi ja meinasi mennä risteys pitkäksi.... auto on vm.-05 1.8ss ja jenkeistä itse tuotu ajettu vain 50t mailia ja tehostajan pumppu on vaihdettu kampanjan aikana ja teki tuon vain yhden kerran ja ei ole uusiutunut ainakaan vielä auto ei sammunut eikä tehnyt mitään muutakaan ihmeellistä ennen tuota temppua oisko vika mahdollisesti itse tangossa....vaimoa ei tuolla tohdi laittaa enää ajamaan onko vastaavia tapauksia ollut kellään muulla???
Riippuen siitä, mistä mallista puhutaan (1.8i tai 1.8t), niin niissä on erilainen ohjaustehostin. Edellä mainittu on Opelin tekniikkaa käyttävä, jossa moottori, vaihdelaatikko ja sähkö-hydraulinen ohjaustehostin ovat yhtensä "pakettina" ja jälkimmäisessä mallissa on Saabin kehittämä hydraulinen ohjaustehostin.
Meikäläisellä on ollut molempia malleja ja täytyy myöntää, että 1.8i:stä putosi kerran aikanaan sähköinen ohjaustehostin pois päältä ja sen saamiseksi takaisin päälle oli sammutettava auto, käytettävä virta-avain pois virtalukosta ja laitettava avain takaisin ja virrat päälle. Olisiko kyse sitten 1.8i:stä?
Trionic 8:n sisältävissä turbomalleissa (1.8t, 2.0t ja 2.0T) olen kuullut ohjausvaihteen vioista, joissa ohjaustehostin lähtee joko toiseen suuntaan käytettäessä tai sitten molempiin suuntiin käännettäessä pois pelistä ja tämä ongelma on poistunut ainoastaan ohjausvaihteen vaihtamisella. Ja jos autossa ei ole enää takuuta päällä, niin sitä uutta ohjausvaihdetta ei todellakaan kannata ostaa "marmoritiskiltä", sillä siellä se on turkasen kallis kapine. Kannattaa ennemminkin kysellä sitä esim. Trolli.nu:n tai Pro-Car Servicen kautta.
Kummasta olisi kysymys (1.8i vai 1.8t)?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: ohjaus jumissa
Ohjausvaihde ei ole mitenkään älyttömän hintainen. 583e ovh vaihto-osana ainakin kuukausi sitten Metroautosta ostettuna.Turbo Sensonic kirjoitti:Njaa, tietääkseni jenkeissä ei ole ollut myynnissä 1.8i, eikä 1.8t -mallia, vaan ainoastaan 2.0t, 2.0T ja Aero (2.8V6t).myllypa kirjoitti:eli teki tällaisen tempun ajaessa kun olin kääntymässä vasemmalle niin ratti ei kääntynyt ollenkaan eli oli ikään kuin kiskoilla ajaisi ja meinasi mennä risteys pitkäksi.... auto on vm.-05 1.8ss ja jenkeistä itse tuotu ajettu vain 50t mailia ja tehostajan pumppu on vaihdettu kampanjan aikana ja teki tuon vain yhden kerran ja ei ole uusiutunut ainakaan vielä auto ei sammunut eikä tehnyt mitään muutakaan ihmeellistä ennen tuota temppua oisko vika mahdollisesti itse tangossa....vaimoa ei tuolla tohdi laittaa enää ajamaan onko vastaavia tapauksia ollut kellään muulla???
Riippuen siitä, mistä mallista puhutaan (1.8i tai 1.8t), niin niissä on erilainen ohjaustehostin. Edellä mainittu on Opelin tekniikkaa käyttävä, jossa moottori, vaihdelaatikko ja sähkö-hydraulinen ohjaustehostin ovat yhtensä "pakettina" ja jälkimmäisessä mallissa on Saabin kehittämä hydraulinen ohjaustehostin.
Meikäläisellä on ollut molempia malleja ja täytyy myöntää, että 1.8i:stä putosi kerran aikanaan sähköinen ohjaustehostin pois päältä ja sen saamiseksi takaisin päälle oli sammutettava auto, käytettävä virta-avain pois virtalukosta ja laitettava avain takaisin ja virrat päälle. Olisiko kyse sitten 1.8i:stä?
Trionic 8:n sisältävissä turbomalleissa (1.8t, 2.0t ja 2.0T) olen kuullut ohjausvaihteen vioista, joissa ohjaustehostin lähtee joko toiseen suuntaan käytettäessä tai sitten molempiin suuntiin käännettäessä pois pelistä ja tämä ongelma on poistunut ainoastaan ohjausvaihteen vaihtamisella. Ja jos autossa ei ole enää takuuta päällä, niin sitä uutta ohjausvaihdetta ei todellakaan kannata ostaa "marmoritiskiltä", sillä siellä se on turkasen kallis kapine. Kannattaa ennemminkin kysellä sitä esim. Trolli.nu:n tai Pro-Car Servicen kautta.
Kummasta olisi kysymys (1.8i vai 1.8t)?
A3 1.8Tfsi quattro -15
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ohjaus jumissa
Riippuu siitä, mitä pitää älyttömän hintaisena. Minusta tuo 583 euroa on törkeä hinta, kun ostin Trollhättanin Saab -festareilta SDCC:ltä NG900:eeni uuden ohjausvaihteen 40 eurollaAero71 kirjoitti:Ohjausvaihde ei ole mitenkään älyttömän hintainen. 583e ovh vaihto-osana ainakin kuukausi sitten Metroautosta ostettuna.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: ohjaus jumissa
Saattaa muilla merkeillä sama osa maksaa päälle tonnin,joten siihen suhteutettuna tuo ei mielestäni ole älyttömän hintainen.
A3 1.8Tfsi quattro -15
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ohjaus jumissa
No aika kovat "löylyt" on suomalaisilla varaosamyyjillä noiden ohjausvaihteiden hintojen päällä, jos niistä joutuu maksamaan nelinumeroisia summiaAero71 kirjoitti:Saattaa muilla merkeillä sama osa maksaa päälle tonnin,joten siihen suhteutettuna tuo ei mielestäni ole älyttömän hintainen.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Edelleen, hieman vaivaa näkemällä voi noitakin osia saada halvemmalla kuin "marmoritiskiltä" ostamalla. Minä ainakin henkilökohtaisesti ostan sieltä, mistä saan halvimmalla. Tässä tapauksessa se tarkoittaisi Pro-Car Serviceä, Troll.nu:ta tai sitten jotain Saabeihin erikoistunutta ulkomaalaista nettikauppaa EU:n sisällä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007