Saab läksi vaihtoon
Saab läksi vaihtoon
No niin, sportsedan vaihtui siihen toiseen ruotsalaiseen. Tilalle tuli vm2006 facelift S60 Kinetic (plus tarvittavat lisävarusteet) mustana ja sillä viispyttyisellä antiikkisella 2,4 170hv versiolla. Pitää kyllä myöntää, että on varsin mukava pirssi ajaa. Ikävä tulee Saabin turbokonetta ja kulutuskin taisi olla Saappaassa naftimpi. Muista elementeistä pidän kyllä Volvossa enemmän ja sellainen on aikaisemminkin ollut.
Ei muuta kuin kiitoksia palstalle, täällä on todella asiantuntevaa porukkaa ja vastaukset ovat aina auttaneet asiassa eteenpäin. Jatkakaa samaa linjaa. Kiitos ja moi tällä erää
Ei muuta kuin kiitoksia palstalle, täällä on todella asiantuntevaa porukkaa ja vastaukset ovat aina auttaneet asiassa eteenpäin. Jatkakaa samaa linjaa. Kiitos ja moi tällä erää
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
Re: Saab läksi vaihtoon
Hyvän ajokin valitsit.
Kyllä osaavat Volvolla ainakin minulle sopivan ergonomisen kokonaisuuden rakentaa: kuljettajan ympäristö, istuin: muotoilu, säädöt jne täydellinen ajoasento!
Kyllä osaavat Volvolla ainakin minulle sopivan ergonomisen kokonaisuuden rakentaa: kuljettajan ympäristö, istuin: muotoilu, säädöt jne täydellinen ajoasento!
Re: Saab läksi vaihtoon
Onnea matkaan.
Sori, mutta on pakko vähän dissata tota konetta, kun on tullut vastaavaa ajettua V70:llä, onneksi vain vähän.
Ohitukseen lähtö tapahtuu seuraavasti:
Katsot kalenterista sopivan päivän, jolloin voisi saada viikon kiihdyttämisen jälkeen luonnollisesti ylinopeutta ajaen jonkun takavalot eteensä. Kun löydät paikan jossa et näe avautuvalle suoralle, alat kirjoittaa kirjettä tehtaalle, jotta voisit anoa ohitukseen lähtöä. Pienellä präntillä kirjoitat Post Scriptumiin terveiset siltä varalta, että ohitus ei tule onnistumaan (edellä on kuitenkin saletisti isti ) Kärsimättömänä lupaat itsellesi lähettää sen kirjeen seuraavalla mahdollisella taukopaikalla, jos siis ohitus onnistuu.
No se suora sitten alkaa aueta. Olet jo hyvän aikaa seissyt kahdella jalalla kaasupolkimen päällä. (Itse asiassa tulipeltiin on painunut tämän vuoksi jo 13,7 cm syvä kuoppa kaasupolkimen kohdalle.) Mitään ei ole silti vielä tapahtunut, vaan haet nelosta silmään.. No ei se perhana lähde, pakko hakea kolmosta. No nyt! Nyt se alkaa kohta lipumaan ohitettavan rinnalle.. Kuinka käy: Pääsi ohi! Näin se käy!! Siis toivomallakin pääsee ohi!! Ihmeellistä! Mahtoiko se ohitettava sittenkin jarruttaa?
Sori, mutta on pakko vähän dissata tota konetta, kun on tullut vastaavaa ajettua V70:llä, onneksi vain vähän.
Ohitukseen lähtö tapahtuu seuraavasti:
Katsot kalenterista sopivan päivän, jolloin voisi saada viikon kiihdyttämisen jälkeen luonnollisesti ylinopeutta ajaen jonkun takavalot eteensä. Kun löydät paikan jossa et näe avautuvalle suoralle, alat kirjoittaa kirjettä tehtaalle, jotta voisit anoa ohitukseen lähtöä. Pienellä präntillä kirjoitat Post Scriptumiin terveiset siltä varalta, että ohitus ei tule onnistumaan (edellä on kuitenkin saletisti isti ) Kärsimättömänä lupaat itsellesi lähettää sen kirjeen seuraavalla mahdollisella taukopaikalla, jos siis ohitus onnistuu.
No se suora sitten alkaa aueta. Olet jo hyvän aikaa seissyt kahdella jalalla kaasupolkimen päällä. (Itse asiassa tulipeltiin on painunut tämän vuoksi jo 13,7 cm syvä kuoppa kaasupolkimen kohdalle.) Mitään ei ole silti vielä tapahtunut, vaan haet nelosta silmään.. No ei se perhana lähde, pakko hakea kolmosta. No nyt! Nyt se alkaa kohta lipumaan ohitettavan rinnalle.. Kuinka käy: Pääsi ohi! Näin se käy!! Siis toivomallakin pääsee ohi!! Ihmeellistä! Mahtoiko se ohitettava sittenkin jarruttaa?
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab läksi vaihtoon
Osui ja upposi! Tolla volgan 170hp vaparilla ei tosiaan mitään spurtteja oteta. Muutaman kerran on sattunut vuokra-autoksi tuollainen tai jopa alitehoisempikin ja melkoisia nuhapumppuja ovat. Bensankulutuskin aika ronskia.Ristom kirjoitti:Onnea matkaan.
Sori, mutta on pakko vähän dissata tota konetta, kun on tullut vastaavaa ajettua V70:llä, onneksi vain vähän.
Ohitukseen lähtö tapahtuu seuraavasti:
Katsot kalenterista sopivan päivän, jolloin voisi saada viikon kiihdyttämisen jälkeen luonnollisesti ylinopeutta ajaen jonkun takavalot eteensä. Kun löydät paikan jossa et näe avautuvalle suoralle, alat kirjoittaa kirjettä tehtaalle, jotta voisit anoa ohitukseen lähtöä. Pienellä präntillä kirjoitat Post Scriptumiin terveiset siltä varalta, että ohitus ei tule onnistumaan (edellä on kuitenkin saletisti isti ) Kärsimättömänä lupaat itsellesi lähettää sen kirjeen seuraavalla mahdollisella taukopaikalla, jos siis ohitus onnistuu.
No se suora sitten alkaa aueta. Olet jo hyvän aikaa seissyt kahdella jalalla kaasupolkimen päällä. (Itse asiassa tulipeltiin on painunut tämän vuoksi jo 13,7 cm syvä kuoppa kaasupolkimen kohdalle.) Mitään ei ole silti vielä tapahtunut, vaan haet nelosta silmään.. No ei se perhana lähde, pakko hakea kolmosta. No nyt! Nyt se alkaa kohta lipumaan ohitettavan rinnalle.. Kuinka käy: Pääsi ohi! Näin se käy!! Siis toivomallakin pääsee ohi!! Ihmeellistä! Mahtoiko se ohitettava sittenkin jarruttaa?
Onneksi illa ehtii....
XC70 D5 -11
Re: Saab läksi vaihtoon
Suosittelen Sinulle automaattivaihdetta, niin ei tarvitse järjestään kokeilla vääriä vaihteita. Volvossa taitaa olla sama laatuaski kuin SaabissakinRistom kirjoitti:......Mitään ei ole silti vielä tapahtunut, vaan haet nelosta silmään.. No ei se perhana lähde, pakko hakea kolmosta. .....
Re: Saab läksi vaihtoon
En suosittele kenellekään tuota 2,4(170) automaatilla. Sillä nimittäin saa toivoa vielä enemmän, että pääseekö ohi...
Bensankulutus oli +13l/100km kokoajan.
Tosin yksi volvon luotettavimmista koneista!
Bensankulutus oli +13l/100km kokoajan.
Tosin yksi volvon luotettavimmista koneista!
Turbo²
Re: Saab läksi vaihtoon
ja luotettavin oli vanha kunnon B18. ai hitto, nyt meni jo OT:ksiTTiD kirjoitti:Tosin yksi volvon luotettavimmista koneista!
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: Saab läksi vaihtoon
Taitaa olla koko topic täyttä offia..