2.0T XWD Combi, anyone?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Terve,

Kokemuksia otsikon pelistä vielä kellään? Kiinnostaa kovasti kuulla miten tuolla yhdistelmällä kulkee ja kuinka tyytyväisiä siihen ollaan. Kulutus / kulkupuoli ja kaikki muut kommentit: tervetuloa.

Kuva

Ei vielä hirveästi ole juttua XWD:stä ollut vaikka niitä jo jonkin aikaa on myyty. Ensimmäisiä koeajokappaleita ~5tkm ajettuna alkaa olla reippaasti alle 40k€ myynnissä. Ruotsista vielä jokunen tonni halvemmalla. Eli hinnasta ei pitäisi olla kiinni.

No, kertokaa nyt? 8O
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
BlackSaab
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: La Loka 13, 2007 15:02
Paikkakunta: SJK

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja BlackSaab »

Offtopikkina hieman, notta no peijjooni, tuo autotalli.com:n "köönigseggihän" on sjoella. Pitääpäs käydä tsekkaamassa lähipäivinä. :D
Tosin farkut ei oo oikein mun juttu.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

TM:ssä valittelivat, että viivettä tuppaa olemaan.
Auttaisko Hirvi ensihätään?? :mrgreen:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kulkupuolta ja konetta on tosiaan moitittu, taikka muuten vain hieman vaisuksi sanottu. Jotenkin myös ilmoitetun suorituskyvyn valossa siltä vaikuttaa. Toki lumella/jäällä se on 6-0 etuvedoille, oli tehoa sitten enemmän tai paljon enemmän.

Koeajanut olen itsekin XWD:n combin, manuaalina ja automaattina. Pidemmän ajan kokemukset kiinnostais kuulla. Tää mun Subarun dieselhärpäke tuntuu vähintään yhtä nopealta kuin XWD combi, joten Haldex ottaa omansa voimasta ihan selkeästi. Vaikka pitäis olla parempi kuin Subarun jatkuvasti mukana pyörivä kardaaniakselipötkäle.

Edelleen tuntuu aivan äärimmäisen harmilliselta, ettei sitä dieseliä saatu istutettua XWD:n kaveriksi. Suuri kysymysmerkki tulee olemaan 9-4x. Mutta jos se on X5:n koko / painoluokkaa niin saa mun puolesta olla. Toki se täytyy tarkalleen katsastaa kun tulee nähtäväksi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Itselle on tulossa auto vaihtoikään ja nelivedolle on tarvetta. Tuo dieselin puute on kyllä iso miikka, sille ei voi mitään.

Tuo 9-4X taitaa olla vielä turhan kaukana, mutta muuten minua ei paino haittaa. Uudet dieselit ovat sen verran hyviä että kulkupuolen ja kulutuksen balanssi on vielä löydettävissä.

Muuten olisi kyllä kokemuksia mukava kuulla. Olisi mukava pysyä Saab kannassa kun nykyinenki on pelannut virheettömästi.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Itselle on tulossa auto vaihtoikään ja nelivedolle on tarvetta. Tuo dieselin puute on kyllä iso miikka, sille ei voi mitään.
Jos haluaa luottopelin ja käytännöllisen auton niin, voin suositella. Subarua siis. Todella paljon hienoa oivallusta joka valkenee siinä käyttäessä ajan myötä.

Mukavuudessa ja huomaavaisuudessa (jos näin voi sanoa) häviää Saabille.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Oho!

Linkin pelissä näyttää olevan väriä myöten kaikki kohdallaan.. Eiköhän se kulkupuolikin Hirwellä vielä entisestään parane. Tommonen tänne heti... Dieselinä.

Taitaa Markokin katsella Subarulle korvaajaa jo. Vaihtaa taas lumipyryssä, niin naapurit ei huomaa.. :lol:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ristom kirjoitti: Taitaa Markokin katsella Subarulle korvaajaa jo. Vaihtaa taas lumipyryssä, niin naapurit ei huomaa.. :lol:
En myönnä. Tai no sen verran, että kiinnostaa josko seuraava OB sais diesel / automaatti yhdistelmän. Myyjät ei osaa varmuudella kertoa. Mutta se ei taas kuulu tänne...

Lähinnä ihmetystä herättää, kun ei ole XWD kuskeja ilmaantunut kommentoimaan. Onko ne GM uutiset pelottaneet niin hyvin ettei uskalla Saabia ostaa? Toisaalta ei mikään ihme kun media tuuttaa välillä joka suunnasta kuinka Saab kuolee. Aivan niinkuin jo valmistetut autot siitä jotenkin huononis.

XWD combi ja siihen Hirsch paketti niin sais varmaan aika makean pelin.

Ja ne kesällä suoritetut koeajot kun ei kerro ihan kaikkea siitä mitä tuollainen neliveto saa aikaiseksi. Jos se haukkaa osansa auton menohaluista, niin se kyllä "korvautuu" monin verroin kunhan aika on siihen sopiva.

Ihme juttu, että 9-3X:n "lanseerausta" viivytellään kesän yli? Ruotsissa kuvaajat napsii harva-se-päivä linssiinsä T-hattanissa pyöriviä 9-3X:ä. Kumminkin auto eroaa hyvin vähän perus XWD combista. Äkkiä vain koeajoautot liikkeisiin ja myynti/markkinointi käyntiin täydellä teholla. Tulee yhtäaikaa A4 Allroadin kanssa markkinoille. Ja voi vain arvata, että tuollaista harkitseva kokeilee myös sen Audin.

Ja hieman offia, mutta Skoda näyttää ottaneen kaikkien pikku konsepti crossoverien hyvät ideat ja risteyttäneet ne omaan Roomsteriin -> Yeti.
Ruma ja varma hitti. Todella mielenkiintoinen auto, vaikka kokoluokka ei olekaan sopiva. Tilaratkaisut kerää kehuja, samaten maasto-ominaisuudet. Hinta vielä kysymysmerkki.

Mutta juuri kyseinen Yeti edustaa sitä mitä olisin itse halunnut nähdä 9-3X (alkuperäinen konsepti) muodossa. Käytännöllinen, kyvykäs, hyvä ajaa ja taloudellinen, tarvittaessa neliveto ja mieluusti ulkonäöltään erottuva.

8O

Pikku fiilistelyt perään:

Kuva

Kuva

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Marko A kirjoitti:Jos haluaa luottopelin ja käytännöllisen auton niin, voin suositella. Subarua siis. Todella paljon hienoa oivallusta joka valkenee siinä käyttäessä ajan myötä.

Mukavuudessa ja huomaavaisuudessa (jos näin voi sanoa) häviää Saabille.
Kaikella kunniotuksella, Subbe ei ole kovin kaunis ja tuleva malli on suorastaan ruma pullalokareineen. Tämä tosin vain kuvien perusteella - no offence.

:saab: sensijaan... onhan se kaunis auto. Tämä ei kuitenkaan ole syy Subarun syrjimiseen, vaan automaatin + turbo tai disukka puute. En aio enää palata käsivatkauskantaan kun on päässyt automaatin makuun. Tomaatti ja vääntö - toimii!

Again tosin... yhdyn kommenttiin että on se vaan mukava avata ovet parkkipaikan hienoimmasta autosta :) . Saab saisi jatkaa aloittamallaan protolinjalla (93X jotka Marko A linkitti, Saab Aero yms) - siinä on hienoja autoja putkessa jos KoeniggSaabilla riittää rohkeutta!
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Bugracer kirjoitti:Kaikella kunniotuksella, Subbe ei ole kovin kaunis ja tuleva malli on suorastaan ruma pullalokareineen. Tämä tosin vain kuvien perusteella - no offence.
Uudessa teknarissa näin yhden takaviistosta otetun kuvan tulevasta punaisesta farkusta ja noista pullakokareista, etu-takaovistaovista ja joistain lkattoinjoista tuli samantien mieleen nykyinen 9-3 SC...

Minun silmään näytti hyvältä :) !
Sininen Saab 9-3, '99
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bugracer kirjoitti: Kaikella kunniotuksella, Subbe ei ole kovin kaunis ja tuleva malli on suorastaan ruma pullalokareineen. Tämä tosin vain kuvien perusteella - no offence.
Joo :lol: tuossa ei kyllä ole mitään offensiivista. Olen 95% samaa mieltä.
En aio enää palata käsivatkauskantaan kun on päässyt automaatin makuun.
En ihmettele pätkääkään. Ja saan kuulla aiheesta kauniimmalta puoliskolta aina tasaisin välein. Samaten siitä, miten Sabassa ilmastointi toimi Automaatilla jne. :oops:

Mun aivoon 9-3X (siis se SC:stä väännetty, ei konsepti) on kyllä ehdottomasti kiinnostavin Saab tähän saakka. Ja kauheaa sanoa, mutta kyllä se on moottori joka tuossa pahiten harittaa. Niin hieno kuin onkin. Ikävää, ettei siihen ole tulossa mitään uutta M2010:n. Vääntöä pitäis saada alemmas lisää. Samaten automaatilla varustettuna pitäis päästä keskikulutuksessa alle 10 litran. Tiukat on kriteerit vaan kilpailu on kovaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Musti kirjoitti: Ajelin eilen viitisensataa kilsaa tuolla -07 SC:llä. Kaasujalan nilkkaa 'ikäänkuin' kolottaa edelleen, vaikka yritin ajella vakkarilla suurimman osan matkasta. Huomasin siis jo matkalla että systeemi puhaltaa kylmää suoraan jaloille. Eihän tuo mitenkään tavatonta ole Saabissa, og cabbekin tekee samaa, mutta 9-5 ei. Og:ssä säätö on manuaalinen, femmassa automaattinen. Suurin ero lienee suuttimien sijainnissa ja ilmavirran suuntauksessa (tämä on siis vain mutua, ei faktaa).
Niin tuntui minustakin.

Sunnuntaina ajelin 350 kilsaa ilta-auringossa kohti länttä ja harmittelin kun ei tullu laitettua kunnon kenkiä jalkaan - pelkillä kesäsandaaleilla lähdin liikenteeseen. Olen kyl muuttanut ilmastoinnin asetuksista sen puhaltimen nopeuden alimmalle teholle mut silti varpaita palelti 100 kilsan jälkeen, oikeesti varpaat jäässä.

Oon koittanu kikkaila siten et oo peittäny aurinkosensorinkin siis kojelaudan päällä mut minusta ei vaikutusta jaloille puhallukseen - aina pyörii sukat jalassa.

Talvella oli ihan miellyttävä.
Sininen Saab 9-3, '99
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Ihmettelen, että kuluttaako Haldex todella tehoa merkittävästi? Hydrauliikkapaineen teko tietysti vie jotain, mutta onko se nyt ohjaustehostinta merkittävämpi? Vai johtuuko se luistosta taikka jostain ESC softasta? Käsitin, että kulkupuolta on moitittu myös manuaalilla.

Pari XWD 2.0T:tä olen bongannut PK-seudulla.

MarkoA, kerro vaan tännekin kun saa OB:tä diesel automaatilla. :D
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Postasin tän ensin väärään topicciin, mutta lisätään tänne:

Ruotsalaisten testaamaa:

Kuva
4x4 test audi-a4-bmw-3-merca-c-saab-93-sub-legacy
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 2.0T XWD Combi, anyone?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Googlasin 9-3 XWD 2.0T testejä eilettäin ja osa tuli luettua tarkemminkin. Valitettavasti tuntuu olleen aika usein pettymys koeajajille. Lähinnä talvioloissa ajetut (XWD) testit on miellyttäneet, mutta muuten tuo moottori ja vaihteensiirto suhteessa hintaan on järkiään saanut moitetta. Liekö odotukset olleet turhan korkealla.

Itse XWD tekniikasta ainoana moitteena tuntuu olevan Liiallinen Pito ja vaikea saada yliohjaamaan... :?:

Mutta esim Hesarissa oli tykätty:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Harmaa ... 9218Harmaa hormonihiiri
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin