HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Heinä 16, 2009 01:16
HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
Kellä olis tietoa hammastamgosta SAAB 9-3 Tid vm,03
Voiko hammastankoa kiristää alapuolelta,siellä kun on se
tulppa päässä??niin kuin vanhemmissakin saabeissa?Tarvitaanko erityis työkaluja?
Voiko sen tehdä kotikonstein?
Raidetangonsisäpäät onko ne kiristettävää mallia näissä malleissa??
Kysyn näitä,kun alkaa olla kaikki nivelet ym käyty läpi ja kolahtelu jatkuu,
ja pieni välys tuntuu juuri tuosta hammastangosta..??
Voiko hammastankoa kiristää alapuolelta,siellä kun on se
tulppa päässä??niin kuin vanhemmissakin saabeissa?Tarvitaanko erityis työkaluja?
Voiko sen tehdä kotikonstein?
Raidetangonsisäpäät onko ne kiristettävää mallia näissä malleissa??
Kysyn näitä,kun alkaa olla kaikki nivelet ym käyty läpi ja kolahtelu jatkuu,
ja pieni välys tuntuu juuri tuosta hammastangosta..??
Re: HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
Perkule täällä sama homma! kolahtelee kolahtelee vaikka minkä tekee, ja tuomion sain pajalta että hammastanko väljä ja pitäis vaihtaa. Hinta-arvio pelkälle osalle n.1400€!!!!
aaapuuuuvva!
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
Joo täällä kans sama nivelralli tehty keväällä ja kolina senkun jatku joten hammastanko meni vaihtoon(tangon ovh n580e joten ei ymmärrä mistä tuo 1400e on keksitty). No uusi tanko oli peräti kuukauden päivät hiljaa kunnes sama kolina alkoi uudestaan.No onhan siinä 2v takuu joten menee vaihtoon jossain vaiheessa.
Tuo kiristäminen ei taida onnistua.Avasin kerran hylkytuomion saaneesta Opelin tangosta tuon saman "tulpan".Tuon tulpan ympärille on tangon runkoon lyöty muutamaan kohtaan jollain tuurnalla montut jonka takia siitä menee kierteet rikki kun sen avaa.Ja tuossa Saabin tangossa näyttää olevan samat jäljet samoissa kohdissa eli sitä ei ilmeisesti ole tarkoitettu avattavaksi.Ja tuo lätkä ei suostunut pyöriin muutakuin aukipäin.
Tuo kiristäminen ei taida onnistua.Avasin kerran hylkytuomion saaneesta Opelin tangosta tuon saman "tulpan".Tuon tulpan ympärille on tangon runkoon lyöty muutamaan kohtaan jollain tuurnalla montut jonka takia siitä menee kierteet rikki kun sen avaa.Ja tuossa Saabin tangossa näyttää olevan samat jäljet samoissa kohdissa eli sitä ei ilmeisesti ole tarkoitettu avattavaksi.Ja tuo lätkä ei suostunut pyöriin muutakuin aukipäin.
A3 1.8Tfsi quattro -15
Re: HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
Millähän nimellä tuo hammastanko kulkee englanniksi? Steering Rack? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1858
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
Omaani on merkkiliike aikoinaan takuuseen hammastangon (sis. myös uudet päät) kolahtelun vuoksi vaihtanut - ei loppunut kolahtelu, vaikka itse diagnoosissaan hammastankoon päätyivät. Iskarit ja kallistuksenvaimentimen tangot vaihdettiin tuota ennen ja apurungon pultteja kirittiin yms. Kolahtelu vain jatkui...
Syy kolahteluun selvisi kuitenkin saabcentralin keskustelujen ja "tee se itse" korjailun myötä - jäähdytinpaketin (jäähdytin/ahtojäähdytin/ilmastoinninkenno) yläpään tuet (2kpl) olivat ns. vanhaa jousikuormitteista mallia ja päästivät koko paketin heilumaan sopivasti tietyissä ajotilanteissa. Vaihdoin ne uudempiin kokokumisiin reijitettyihin - kolahtelut loppuivat. Eli kun jäähdytinpakettia heiluttaa esim. kuskin puolen yläkulmasta ja jos edes napsuu, niin sitten se tod. näk. myös ajaessa kolahtelee.
Tietysti hammastanko voi olla oikeastikin rikki, mutta itse katsoisin ensin halvemmat jutut läpi.
Syy kolahteluun selvisi kuitenkin saabcentralin keskustelujen ja "tee se itse" korjailun myötä - jäähdytinpaketin (jäähdytin/ahtojäähdytin/ilmastoinninkenno) yläpään tuet (2kpl) olivat ns. vanhaa jousikuormitteista mallia ja päästivät koko paketin heilumaan sopivasti tietyissä ajotilanteissa. Vaihdoin ne uudempiin kokokumisiin reijitettyihin - kolahtelut loppuivat. Eli kun jäähdytinpakettia heiluttaa esim. kuskin puolen yläkulmasta ja jos edes napsuu, niin sitten se tod. näk. myös ajaessa kolahtelee.
Tietysti hammastanko voi olla oikeastikin rikki, mutta itse katsoisin ensin halvemmat jutut läpi.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Heinä 16, 2009 01:16
Re: HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
Kiitos alustavista tiedoista,tässä saabissa vika on 99% tuossa
hammastangossa,mutta se että onko sen "tulpan alla se kiristys
mahdollisuus niin kuin vanhoissakin saabeissa??se "tulppahan pitää osaa
nesteitä sisällä,joten jos sitä ei saa ehjänä takaisin,niin korjaus ei sitten onnistu siltä osin??mutta väljyyden sais pois,(kolina loppuis),mutta mikä patentti tiiveydelle..??
hammastangossa,mutta se että onko sen "tulpan alla se kiristys
mahdollisuus niin kuin vanhoissakin saabeissa??se "tulppahan pitää osaa
nesteitä sisällä,joten jos sitä ei saa ehjänä takaisin,niin korjaus ei sitten onnistu siltä osin??mutta väljyyden sais pois,(kolina loppuis),mutta mikä patentti tiiveydelle..??
Re: HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
Toi hinta ero GM:llä tulee siitä että 580 € maksava on kunnostettu osa ja 1400 € maksava täysin uusi. Kannattaa ostaa kunnostettu, takuu on sama.
Saab SS Vector -04/05 Myyty ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: HAMMASTANKO/TIETOA KAIVATAAN
ProCarService: 515€ hammastanko, pakkohan se kuntoon on laittaa ![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61