Aeron tukkoisuus ja kulutuksen kasvu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
joutsiju
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 21:18

Aeron tukkoisuus ja kulutuksen kasvu

Viesti Kirjoittaja joutsiju »

Osaisko joku arvioida, että mistä johtuu (jostain muusta, kuin ohjausyksiköstä) 2005 mallin (2.0T) tukkoisuus varsinkin alakierroksilla ja se, että bensaa kuluu ajotyylistä riippumatta n. 10 litraa satasella. Oli matka-ajoa tai ei, ilmastointi päällä tai ei, niin aina on mennyt sama lähes 10 litraa. Ennen pääsin maantieajossa helposti 8 litran pintaan. Jos vien merkkihuoltoon, niin ohjausyksikkö menee varmasti vaihtoon ilman tarkempia tutkimuksia. Autossa on muuten Hirsch steg 1. eli 230 hv. Mutta auto ei kulje kuten ennen ja bensaa palaa...
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Aeron tukkoisuus ja kulutuksen kasvu

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Tulpat, ilmansuodatin, bensansuodatin, immun putsaus? kannattaa perusasioista lähteä liikkeelle.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
TST
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 19:07

Re: Aeron tukkoisuus ja kulutuksen kasvu

Viesti Kirjoittaja TST »

Ja katalysaattori voi myös olla ongelma!! Tuli juuri mieleen, kun katsoin rallia telkusta ja yhdestä autosta katosi voimat katin irtokaman tukkiman pakoputken vuoksi.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Aeron tukkoisuus ja kulutuksen kasvu

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Automaatti?
Kysymyksestä päätellen ilmeisesti ei, koska automaatti ei käyttäisi alakierroksia..
Vastaa Viestiin