MTN_81 kirjoitti:Onnistuiko muutoskatsastus kivuttomasti?
Mitä dokumentteja katsastusmies vaati ja mistä ne sait hankittua?
Riittikö pelkkä jarrujen vaihto?
Kyllä.
Hirschin ja GM Finlandin paperit.
Kivuttomasti meni minullakin. Ajoin auton sisään, selitin asian ja annoin paperit. Inssi luki ja kävi kirjoittamassa uuden otteen. Halusi vielä tarkistaa vikamuistin, muttei vilkaissutkaan jarruja. Niistähän oli GM:n sana paperilla. Ajoin auton ulos uusi ote hanskalokerossa.
Papereista sen verran, että Hirschin sertifikaatin sain mukaan metro-autosta. GM:n paperin ymmärsin tulevan samalla, kun laskuttavat, mutta eipä vaan kuulunut (jokunen viikko). Otin sitten suoraan yhteyttä GM Finlandiin, jonka jälkeen sain varsin vapaaseen muotoon kirjoitetun todistuksen.
1.8t:n ja 2.0t:n vaihtoehtoisena "virittämisenä" voi myös pitää 2.0T:n (entinen Aero) Trionic -boksin hankintaa, sillä se softa tuo jo ihan kivasti lisää vääntöä ainakin 1.8t:n alkuperäiseen onnettomaan vääntöön.
vm. 2003-2006 boksien pitäisi olla keskenään yhteensopivia, samoin vm. 2007-2009 boksien. Vuosimalliltaan vanhempaa boksia autoon laittaessa (kuitenkin em. vuosimallien rajoissa) Tech 2 voi herjata, että autoon on asennettu vanhemman softan omaava boksi, mutta se toimii kuitenkin alustanumeron vaihtamisen jälkeen.
Taitaa olla toistaiseksi kaikista halvin "virittämisen" muoto, ennen kuin T8 Suite on täysin toimintakunnossa.
Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Mazdalla ilmeisesti ollut kaikki liikenevä pito käytössä tai se ei ole osannut ajaa...
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Mazdalla ilmeisesti ollut kaikki liikenevä pito käytössä tai se ei ole osannut ajaa...
Jaa-a. Kovasti se tunki karkuun mutta eipä vaan onnistunut. Isommilla nopeuksilla tilanne voi sitten taas olla toinen...
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Mazdalla ilmeisesti ollut kaikki liikenevä pito käytössä tai se ei ole osannut ajaa...
Ei kyllä talvikelissä ole saabilla mitään jakoja mps vastaan.
Eikä taida olla kuivemalla kelilläkään
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Mazdalla ilmeisesti ollut kaikki liikenevä pito käytössä tai se ei ole osannut ajaa...
Ei kyllä talvikelissä ole saabilla mitään jakoja mps vastaan.
Eikä taida olla kuivemalla kelilläkään
Ei mitattujen suoritusarvojen perusteella.
Huomasin muuten tuossa lähtötilanteessa että MPS -miehen putkista tuprahti mustaa savua josta päättelin että hän on aikeissa käyttää nousevan auringon voittamatonta energiaa auton muodossa.
Tästä tuimistuneena päätin käyttää myöskin oman autoni orig. ruotsalaista voimapotentiaalia hyväkseni mikäli aikomukseni olisi pysyä tämän legendaarisen wokkipannun perässä.
Ja kas kummaa, ei tarvinnut käyttää edes jälkipoltinta.
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Kyseessä ilmeisesti Mazda 3 MPS, ei 6, joka on nelikko?
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Kyseessä ilmeisesti Mazda 3 MPS, ei 6, joka on nelikko?
Juurikin tätä ajoin takaa, jos kutonen, ei MITÄÄN jakoja.
Kolmoselle ehkä jos Mason luistonesto pelaa huonommin kuin Saapissa ja on pölvästi kuski Mason ratissa.
Olen ajanut mazda 6 mps:llä voin sanoa ettei kevyesti kutitetulla saab 9-3:lla
ole mitään jakoja missään olosuhteissa
Talvikelissä vielä vähemmän
Noissa 4-veto autoissa on yksi vika ne ei pysähdy yhtään paremmin kuin 2-veto
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.