Kokemuksia virittämisestä?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
MTN_81
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 12:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja MTN_81 »

jlu kirjoitti:
VKe kirjoitti:jlu:lle kysymys...

Kuinka paljon sinulle olisi tulossa/tullut Hirsch:n softauksen mukana heposia 2.0t:hen?
60 lisää eli yhteensä 210 hv on, muutoskatsastettukin on.
Onnistuiko muutoskatsastus kivuttomasti?
Mitä dokumentteja katsastusmies vaati ja mistä ne sait hankittua?
Riittikö pelkkä jarrujen vaihto?
9-3 SC 2.0t Vector A5 MY06
jlu
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 18:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja jlu »

Mimmi kirjoitti:
MTN_81 kirjoitti:Onnistuiko muutoskatsastus kivuttomasti?
Mitä dokumentteja katsastusmies vaati ja mistä ne sait hankittua?
Riittikö pelkkä jarrujen vaihto?
Kyllä.
Hirschin ja GM Finlandin paperit.
Kivuttomasti meni minullakin. Ajoin auton sisään, selitin asian ja annoin paperit. Inssi luki ja kävi kirjoittamassa uuden otteen. Halusi vielä tarkistaa vikamuistin, muttei vilkaissutkaan jarruja. Niistähän oli GM:n sana paperilla. Ajoin auton ulos uusi ote hanskalokerossa.

Papereista sen verran, että Hirschin sertifikaatin sain mukaan metro-autosta. GM:n paperin ymmärsin tulevan samalla, kun laskuttavat, mutta eipä vaan kuulunut (jokunen viikko). Otin sitten suoraan yhteyttä GM Finlandiin, jonka jälkeen sain varsin vapaaseen muotoon kirjoitetun todistuksen.
9-5 2,0t Wagon -05
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tattista jlu. Saman verran olis hepoosia tarjolla tuohon vanhempaan 9-3:eenkin - jarrujen rakentelun jälkeen.

(Ja tuo rakentelu ottaa snadisti päähän...)
Sininen Saab 9-3, '99
Henkka75
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Marras 02, 2009 21:30

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja Henkka75 »

Mihin hintaan tuon jarrujen päivityksen saa tehtyä?
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Henkka75 kirjoitti:Mihin hintaan tuon jarrujen päivityksen saa tehtyä?
Abouttiarallaa 400 eur kaikille tarvittaville romuille tarvikkeena eli ei siis merkkiliikkeestä.

Edit: sorry, mutta aika epämääräinen vastaus :oops: . Tolla about-hinnalla päivittää 308 mm jarrut PFS:ltä.
Sininen Saab 9-3, '99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

1.8t:n ja 2.0t:n vaihtoehtoisena "virittämisenä" voi myös pitää 2.0T:n (entinen Aero) Trionic -boksin hankintaa, sillä se softa tuo jo ihan kivasti lisää vääntöä ainakin 1.8t:n alkuperäiseen onnettomaan vääntöön.

vm. 2003-2006 boksien pitäisi olla keskenään yhteensopivia, samoin vm. 2007-2009 boksien. Vuosimalliltaan vanhempaa boksia autoon laittaessa (kuitenkin em. vuosimallien rajoissa) Tech 2 voi herjata, että autoon on asennettu vanhemman softan omaava boksi, mutta se toimii kuitenkin alustanumeron vaihtamisen jälkeen.

Taitaa olla toistaiseksi kaikista halvin "virittämisen" muoto, ennen kuin T8 Suite on täysin toimintakunnossa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja TKL »

Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Mazdalla ilmeisesti ollut kaikki liikenevä pito käytössä tai se ei ole osannut ajaa... :wink:
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja TKL »

apu,apupoika kirjoitti:
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Mazdalla ilmeisesti ollut kaikki liikenevä pito käytössä tai se ei ole osannut ajaa... :wink:
Jaa-a. Kovasti se tunki karkuun mutta eipä vaan onnistunut. Isommilla nopeuksilla tilanne voi sitten taas olla toinen...
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

apu,apupoika kirjoitti:
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Mazdalla ilmeisesti ollut kaikki liikenevä pito käytössä tai se ei ole osannut ajaa... :wink:
Ei kyllä talvikelissä ole saabilla mitään jakoja mps vastaan.
Eikä taida olla kuivemalla kelilläkään
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja TKL »

kalle37 kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Mazdalla ilmeisesti ollut kaikki liikenevä pito käytössä tai se ei ole osannut ajaa... :wink:
Ei kyllä talvikelissä ole saabilla mitään jakoja mps vastaan.
Eikä taida olla kuivemalla kelilläkään
Ei mitattujen suoritusarvojen perusteella.

Huomasin muuten tuossa lähtötilanteessa että MPS -miehen putkista tuprahti mustaa savua josta päättelin että hän on aikeissa käyttää nousevan auringon voittamatonta energiaa auton muodossa.
Tästä tuimistuneena päätin käyttää myöskin oman autoni orig. ruotsalaista voimapotentiaalia hyväkseni mikäli aikomukseni olisi pysyä tämän legendaarisen wokkipannun perässä.

Ja kas kummaa, ei tarvinnut käyttää edes jälkipoltinta.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Kyseessä ilmeisesti Mazda 3 MPS, ei 6, joka on nelikko?
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Ilkka R kirjoitti:
TKL kirjoitti:Köh, varsin lapsellista kyllä.. mutta pakko mainita että tuli otettua pikku kisaa MPS Matukan kanssa peräkkäin lyhyellä matkalla liikennevaloista määränpäähän, tulos -> suorituskyvyssä 0 - 120 km/h ei mitään eroa. Nastoja reilusti allekirjoittaneen konepellille.
Kyseessä ilmeisesti Mazda 3 MPS, ei 6, joka on nelikko?
Juurikin tätä ajoin takaa, jos kutonen, ei MITÄÄN jakoja.
Kolmoselle ehkä jos Mason luistonesto pelaa huonommin kuin Saapissa ja on pölvästi kuski Mason ratissa.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Olen ajanut mazda 6 mps:llä voin sanoa ettei kevyesti kutitetulla saab 9-3:lla
ole mitään jakoja missään olosuhteissa :?

Talvikelissä vielä vähemmän :D

Noissa 4-veto autoissa on yksi vika ne ei pysähdy yhtään paremmin kuin 2-veto :oops:
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Kokemuksia virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja TKL »

Minne toi mun viesti katosi.. booring. Pitänee kirjoittaa uusiksi
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vastaa Viestiin