2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Pe aamuna toimi moitteetta. Töistä lähtiessäni iltapäivällä käynnistyi normaalisti mutta muutaman metrin ajon jälkeen tehot pois ja pintakaasulla sivuun. Käynnistyy mutta sammuu saman tien eikä reagoi kaasuun. Jos sain kaasulla pidettyä hiukan kierroksia, savutti valtavasti harmaata savua. Mistähän voisi johtua? Auto jäi lähikorjaamon pihaan ja maanantaina luetaan vikakoodit mutta osaako kukaan veikata mitä tapahtui?
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
9-3 vm.-03
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Arvaus, Turbo?
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Mårå
Paskat siellä mikään turbo ole mennyt. Palaako "moottorivalo"?? Pakokaasun kierrätysventtiili aiheuttaa ko. oireita, löytyy siinä onko se nyt kaasuläpän kohdalta. Sen pystyy puhdistamaan jos on mekaanisesti jumissa. Jos taas elektroniikka pettänyt niin uutta peliin, maksaa aivan v.....si suomessa, ulkomailta saa edullisemmin.
Paskat siellä mikään turbo ole mennyt. Palaako "moottorivalo"?? Pakokaasun kierrätysventtiili aiheuttaa ko. oireita, löytyy siinä onko se nyt kaasuläpän kohdalta. Sen pystyy puhdistamaan jos on mekaanisesti jumissa. Jos taas elektroniikka pettänyt niin uutta peliin, maksaa aivan v.....si suomessa, ulkomailta saa edullisemmin.
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Kyllä, moottorivalo palaa.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
9-3 vm.-03
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Merkkivaloja ei syttynyt ja harmaa savu puuttui, kun saabini egr hajosi. ehkä sittenkin turbo. Dieselpuolella ehkä muita vinkkejä.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
turbon pitki ehkä hajonnu läppäkotelon juuresta ala puolelta. toki muistaakseni pitääs käydä.
mika luhtala.ml@gmail.com
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Mårå
Yhä edelleen uskon että Egr ventiili on jumissa ns. auki-asennossa. Kuuluu levossa olla kiinni. Ahtopaineiden häviäminen ei sytytä moottorivaloa -93 2.2 TiD:issä. Minulta puuttui koko välijäähdyttimen alarivistö ja moottori kävi "ihan hyvin", siis kiihtyvyys oli huonoa ja savutti aivan perkeleesti kiihdyttäessä, autolla pystyi muuten kyllä ajamaan ihan normaalisti.
Siihen Egr:ään tulee kaksi ohutta vesiletkua, kannattaa tulapata kun irroittaa ettei valu jäähytysnesteet pihalle. Egr:ä on ihan helppo irroitaa.....jokainen selviää kyllä siitä hommasta.
Yhä edelleen uskon että Egr ventiili on jumissa ns. auki-asennossa. Kuuluu levossa olla kiinni. Ahtopaineiden häviäminen ei sytytä moottorivaloa -93 2.2 TiD:issä. Minulta puuttui koko välijäähdyttimen alarivistö ja moottori kävi "ihan hyvin", siis kiihtyvyys oli huonoa ja savutti aivan perkeleesti kiihdyttäessä, autolla pystyi muuten kyllä ajamaan ihan normaalisti.
Siihen Egr:ään tulee kaksi ohutta vesiletkua, kannattaa tulapata kun irroittaa ettei valu jäähytysnesteet pihalle. Egr:ä on ihan helppo irroitaa.....jokainen selviää kyllä siitä hommasta.
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
EGR jumissa, "pakokaasun kierrätyksen liian suuri virtaus" oli vikakoodin selitys. Nyt pelaa, mutta illalla otan irti ja pesen kunnolla.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
9-3 vm.-03
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Mårå
Juu, mulla meni takuuseen ko. osa kun Länsiautolta ostin käytetyn 2,2 TiD:in. Paljonko on kilsoja jo takana, mulla 285 tuh ja yhtä sun toista olen jo vaihdellut....jarrulevyt motonetistä.......toimii moitteetta......takatukivarret(bumerangit)..........motonetistä.....toimii moitteetta.........välijäähdytin.......skruvat.se:stä.........toimii moiteetta ja muuta pikku härpäkettä. Aika vähän loppujen lopuksi katsottuna mittarilukemaan.
Juu, mulla meni takuuseen ko. osa kun Länsiautolta ostin käytetyn 2,2 TiD:in. Paljonko on kilsoja jo takana, mulla 285 tuh ja yhtä sun toista olen jo vaihdellut....jarrulevyt motonetistä.......toimii moitteetta......takatukivarret(bumerangit)..........motonetistä.....toimii moitteetta.........välijäähdytin.......skruvat.se:stä.........toimii moiteetta ja muuta pikku härpäkettä. Aika vähän loppujen lopuksi katsottuna mittarilukemaan.
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
EGR putsattu ja koeajo suoritettu. Olihan tuo nokinen mutta on pahempiakin nähty. Iltapäivällä meinasi käämit palaa kunnolla kun taas töistä yritin kotiin lähteä niin akku oli tyhjä. Lähti jo päivällä korjaamon pihasta vaivalloisesti. No onneksi oli taas apua lähellä. Mittarissa on vasta 120tkm. Bumerangit on myös taakse vaihdettu menneenä kesänä.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
9-3 vm.-03
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Mårå
Nå niin, tässä on nyt sitten jotain sympatiaoireita. Aamulla mottorivalo alkoi loistamaan ja tehot poissa......EGR!!!, tehot palasivat 10 km ajon jälkeen mutta moottorivalo tietenkin jatkaa palamistaan. Joku väitti että sammuu itsestään parinkymmenen virheettömän käynnistyksen jälkeen..........mene ja tiedä......palakoot jos muuten toimii. Eikun illalla sitten putsaamaan......
Nå niin, tässä on nyt sitten jotain sympatiaoireita. Aamulla mottorivalo alkoi loistamaan ja tehot poissa......EGR!!!, tehot palasivat 10 km ajon jälkeen mutta moottorivalo tietenkin jatkaa palamistaan. Joku väitti että sammuu itsestään parinkymmenen virheettömän käynnistyksen jälkeen..........mene ja tiedä......palakoot jos muuten toimii. Eikun illalla sitten putsaamaan......
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Osanottoni
Uunin puhdistusaine on muuten kova sana näissä nokihommissa. Sen avustuksella nuohosin Eberinkin kesällä ja puhdasta tuli.
Uunin puhdistusaine on muuten kova sana näissä nokihommissa. Sen avustuksella nuohosin Eberinkin kesällä ja puhdasta tuli.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
9-3 vm.-03
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Mårå
Hah, niin tuttua hommaa tuo EGR:n puhdistaminen että vie enään 15 min, ja moottorivalokin sammui kun käytin akun - kaapelin irti.
Hah, niin tuttua hommaa tuo EGR:n puhdistaminen että vie enään 15 min, ja moottorivalokin sammui kun käytin akun - kaapelin irti.
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
moi
Onkos ss malleissa vielä noita ruiskupumppu ongelmia?
Kun ilmeisesti pumpun malli on vaihtunut -03 malleissa?
Polttelis laittaa sellanen alle, yhtä kävin jo kattomassa, oli ajettu n.320 tkm ja pumppu alkuperäinen.
Mitäs muuta tuon egr:n lisäksi ois odotettavissa?
Onkos ss malleissa vielä noita ruiskupumppu ongelmia?
Kun ilmeisesti pumpun malli on vaihtunut -03 malleissa?
Polttelis laittaa sellanen alle, yhtä kävin jo kattomassa, oli ajettu n.320 tkm ja pumppu alkuperäinen.
Mitäs muuta tuon egr:n lisäksi ois odotettavissa?
Saab 9-3 Sport Sedan 2,2TiD
Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.
Mårå
Nå minulla tuo vm-03 SS 2,2,tidi ja eipä ole pumpussa ollut ongelmia. Jos tuo EGR ongelma minulla vielä vaivaa niin hitsaan venttiilin lautasen kiinni ja katkaisen välitangon joka liikuttaa venttiiliä. Olettaisin että riittää että jättää toimivaksi EGR:n sähkömoottorin
Nå minulla tuo vm-03 SS 2,2,tidi ja eipä ole pumpussa ollut ongelmia. Jos tuo EGR ongelma minulla vielä vaivaa niin hitsaan venttiilin lautasen kiinni ja katkaisen välitangon joka liikuttaa venttiiliä. Olettaisin että riittää että jättää toimivaksi EGR:n sähkömoottorin