Ajettuani 120tkm täyteen, on matkan varrellä joutunut n.5krt vähän kauemmin starttailee. Tänään kuitenkaan ei kaksi tuntia riittänyt käynnistykseen. Eli akussa ei ole vikaa.
Eli auto hyrähtää käyntiin mutta sammuu n. 2 sekunnin päästä.
Huomioita:
- polttoaine nousee suodattimelle (letkut ei tukossa/jäässä), tuli masteltua kiisseliä.
- suodattimelle menevässä letsussa on paine tallella (koitin sitä venttiilin nastaa)
- starttaa hyvin
- moottori pyörähtää pikkasen pitempää kun starttausten väli on pidempi edellisen
starttausyrityksen jälkeen, eli jos starttiväli on lyhyt (ei ole kuitenkaan rikottu polttoainepumppua) niin ei kerkii ees hyrähtää kun sammuu.
- voiko eberi jotenkin vaikuttaa asiaan. esim tuohon hehkun releeseen. ennen ekaa starttia eberi oli n. 20 min hönkinyt?
- aikaisemmin huomannut että auto käynnistyy huonommin mitä useemman päivän se on seissyt käyttämättömänä. eli onko se tottunut liian hyvään ja jokapäiväiseen ajoon.
Korjaus?
Jos vaihdan nuo polttoaineen paluuletkut niin riittääkö että vaihtaa nuo kolme t-kappaletta ja nuo lyhyet letku moottorilta. Eli se kokoojaletku joka menee takasin pumpulle ei olis ensihoitoon välttämättömin.
Onko hehkun releen vaihto tuonut jollekkin apua?
Ruiskun suuttimen kumitiivisteet?
Apua
