Huomasin sen kun vertasin Golfiin, joka oli 1.4TSI koneella.
Eihän sellanen Golffi lämpene kuin vasta ensi kesänä seuraavan kerran.......
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
apu,apupoika kirjoitti: Eihän sellanen Golffi lämpene kuin vasta ensi kesänä seuraavan kerran.......
Juu, haeskelin omia lämpenemisongelmia ratkoessani Googlella juttuja lämpenemisnopeuksista ja Volkkarit kyllä nousivat selvästi esiin, kun puhe oli hitaasta lämpenemisestä. Syynähän on nuo äärimmäisen energiatehokkaat TSI-koneet.apu,apupoika kirjoitti:Kylläpä Sport-Sedanissa on kuitenkin hyvä lämmityslaite!
Huomasin sen kun vertasin Golfiin, joka oli 1.4TSI koneella.
Eihän sellanen Golffi lämpene kuin vasta ensi kesänä seuraavan kerran.......
Juu, hitaasti saavuttaa kone normaalilämmön vähänkään kireämmillä pakkasilla (havaintojeni mukaan muutama astekin riittää). Itsellä tältä aamulta aivan samanlainen havainto, ainut ettei ollut roikassa (siksi varmaan lämpiäminen tais kestää vieläkin kauemmin).A.L. kirjoitti:-20 aamulla. 9-3 ss roikassa tunnin+sisätilalämmitin. Ajaa piti 25km ennenkuin mittari oli vaaterissa! Sisälämpö oli taulussa 24 astetta. Voiko tämä todella olla näin hidas lämpeemään vaikka pihasta melkein heti lähdettiin ajamaan 80-90km/h?
Sama meillä 1.8T -06. Lämpömittari nousee motarilla ajettaessa kyllä klo 0900, mutta heti kun ajaa 60km/h lämmöt laskee sinne klo 0800. Taitanee olla aika normaalia? Tänään oli siis 15 astetta pakkasta mittarin mukaan.Nuts kirjoitti:Mårå
Näyttää tuo vm-03 2,2TiD:kin lämpenevän nihkeästi näillä pakkasilla(-12). Eipä nouse ollenkaan normilämpöön mittarin mukaan. Viisari jää roikkumaan siihen kello
yhdeksän ja kahdeksan väliin ja putoaa siitäkin jos on pitkät punaiset liikennevalot.
Lisälämmitin(webasto) näyttäisi toimivan eli luultavasti sitten termostaatti, ja termostaattihan on tässä mallissa koko termostaattikotelo=kallista kallista
Automaattiasennossa alkaa puhaltamaan kunnolla vasta kun jäähdytysneste on n. 50 asteista, hidastaa muuten liikaa koneen lämpenemistä. Tämän takia kannattaa esilämmittää kone ja mielellään myös matkustamo etukäteen, säästää myös moottoria ja ympäristöä kovilla pakkasilla, kuten tiedätte.petrisa kirjoitti:HenkkaMaukka on täysin oikeassa.
Automaattiasennossa lämmityslaite kiihdyttää puhallinnopeutta
huomattavasti moottorin lämpötilan noustua tiettyyn rajaan (mittari n. 1/4-osa).
Tämä hidastaa lämpötilan nousua normaaliin selvästi.