Tuli hommattu 2.2Tid -04 entisen lunastukseen menneen -99 Tid tilalle ja riemu alkoi 3.päivänä .. CE-valo palaa.Auto meni aina vika kooditilaan ja otti vain 2600 rpm .Kovalla pakkasella se toimi jonkunlailla , mutta kun lauhtu niin ei päässyt 1:km kun tehot oli mäessä. Vanhasta sen verran oppineena tiesin sen liittyvän ongelmaan EGR:ssä + koodin luku vahvisti sen . Tässä (125 hv)mallissa on sähköinen EGR-venttiili. Viikonloppuna purin sen ja se oli loppupelistä hyvin helppo putsata.Ongelman aiheuttaa venttiilin sähkömoottorin päässä oleva (harmaan muovisuojuksen alla) "kaareva ohjuri" joka pakko-ohjaa rullan välityksellä venttiililautasta. Itse käytin putsaukseen break cleania + hiekka paperia, ja voitelin rullan Tri Flow öljyllä (kaikki käy mikä on lämmönkestävää). Kun sain liikkeen niin herkäksi että jousi jaksoi palauttaa "ohjurin" ääriasennosta ,ruikasin vähä kupari rasvaa venttiilin varrelle ja laite kasaan .Startatessa CE-valo paloi , mutta seuraavalla käynnistyksellä se sammui ,,,, nyt puristellaan m...ia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja ootetaan koska syttyy. Työ on niin helppo , (melkein vaikein rasti on saada se muovisuojus irti rikkomatta niitä pieniä kynsiä, jotka pitää sen paikallaan) ,että ei kannata heti kantaa marmori tiskille 500€, vaan kannattaa yrittää ,ottaa aikaa1-2h ekakerralla. Samalla kannattaa putsata imusarjassa oleva anturi (ilmeisesti joku paine anturi) ,käsittele sitä varoen putsaa break cleanilla ja varovasti karstoja poistaen.
Valitettavasti ei ole kuvia hommasta