Omaani itse vaihtanut remmin muutaman kerran (n. 200 000 km ajettu) - kiristintä ei kertaakaan - ei ole ollut tarvetta. Onnistuu ilman mitään erityistyökaluja.A.L. kirjoitti:Onko paha homma vaihtaa itse tuo remmi? Tuleeko siihen jotain kiristinrullasettiä mukaan vai pelkkä remmi?
Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Hallooo !!
Kuka sanoi että 9-3 kolisis??
Itse puhuin kyllä vain nitinöistä. Mutta en toki tunne termistöä niin tarkkaan että osaisin sanoa mitään.
Kuka sanoi että 9-3 kolisis??
Itse puhuin kyllä vain nitinöistä. Mutta en toki tunne termistöä niin tarkkaan että osaisin sanoa mitään.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
kalle37 kirjoitti:VKe kirjoitti:Hallooo !!
Kuka sanoi että 9-3 kolisis??
Itse puhuin kyllä vain nitinöistä. Mutta en toki tunne termistöä niin tarkkaan että osaisin sanoa mitään.
38tkm ajettu eikä nitise eikä kolise mistään
Johon VKe vastasi: No sitten sinulla on keräilyharvinaisuus, joita ei ole maailmassa kuin 1 kpl. Onnittelut siitä.
Ymmärsin nähtävästi kommenttisi sitten täysin väärin...
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
No nyt kun on laitettu termit kohdalleen ja päästään puhumaan nitinöistä, niin itse en usko nitinätöntä kappaletta löytyvän. Sen verran paljon ohjaamosta/matkustamosta kuuluu nitinöitä (välillä kilinöitä, jos sallitte ilmaisun) eri paikoista, eri lämpötiloissa ja erilaisilla alustoilla ja kuormilla ajettaessa.Bob kirjoitti:kalle37 kirjoitti:VKe kirjoitti:Hallooo !!
Kuka sanoi että 9-3 kolisis??
Itse puhuin kyllä vain nitinöistä. Mutta en toki tunne termistöä niin tarkkaan että osaisin sanoa mitään.
38tkm ajettu eikä nitise eikä kolise mistään
Johon VKe vastasi: No sitten sinulla on keräilyharvinaisuus, joita ei ole maailmassa kuin 1 kpl. Onnittelut siitä.
Ymmärsin nähtävästi kommenttisi sitten täysin väärin...
Eroa on sen sijaan siinä, miten eri ihmiset niihin reagoivat - mä oon luovuttanut ja tottunut noihin äänniin niin, että eivät enää häiritse lainkaan.
Autoa täytyy säilyttää ajamattomana tasalämpöisessä tallissa, jos meinaa, että hyvällä huolenpidolla äänet voisi välttää. Mulla ei oo homma ainakaan huolellisesta pidosta tai ajotavoista kiinni, tai jos on niin on kyllä harvinaisen herkkähipiäisiä nämä Saabit.
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
tk60382 kirjoitti:No nyt kun on laitettu termit kohdalleen ja päästään puhumaan nitinöistä, niin itse en usko nitinätöntä kappaletta löytyvän. Sen verran paljon ohjaamosta/matkustamosta kuuluu nitinöitä (välillä kilinöitä, jos sallitte ilmaisun) eri paikoista, eri lämpötiloissa ja erilaisilla alustoilla ja kuormilla ajettaessa.Bob kirjoitti:kalle37 kirjoitti:VKe kirjoitti:Hallooo !!
Kuka sanoi että 9-3 kolisis??
Itse puhuin kyllä vain nitinöistä. Mutta en toki tunne termistöä niin tarkkaan että osaisin sanoa mitään.
38tkm ajettu eikä nitise eikä kolise mistään
Johon VKe vastasi: No sitten sinulla on keräilyharvinaisuus, joita ei ole maailmassa kuin 1 kpl. Onnittelut siitä.
Ymmärsin nähtävästi kommenttisi sitten täysin väärin...
Eroa on sen sijaan siinä, miten eri ihmiset niihin reagoivat - mä oon luovuttanut ja tottunut noihin äänniin niin, että eivät enää häiritse lainkaan.
Autoa täytyy säilyttää ajamattomana tasalämpöisessä tallissa, jos meinaa, että hyvällä huolenpidolla äänet voisi välttää. Mulla ei oo homma ainakaan huolellisesta pidosta tai ajotavoista kiinni, tai jos on niin on kyllä harvinaisen herkkähipiäisiä nämä Saabit.
Tänään ajellessani erillaisissa olosuhteissa esim ei ollut sisätilan lämmitystä päällä eli auto oli kylmä sisältä.
Ajoin röykkyistä tietä ajoin tasaista tietä ja niin edeleen....
Ja vaikka mulla on äärimmäisen hyvä kuulo ja oikein herkistelin en kuullut mitään nitinöitä ekä natinoita mistään
Kysyin vielä paremmalta puoliskolta onko hän kuullut nitinöitä ja natinoita ja vastaus oli ettei ole kuulunut.
Ja voin sano että hän on tarkka ehkä vähän liiankin tarkka
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Niin. Onhan se tietysti selvää sekin, että pehmeäalustaiset versiot eivät ole niin kitinäherkkiä, kuin kova-alustaiset.
Ja onhan se tietysti selvää sekin, että nakuversioissa se koneen ääni saattaa jonkun kitinän peittää alleen.
Ja onhan se tietysti selvää sekin, että ne nykyiset muotirenkaat kuluttavat heppoisen alustan loppuun hetkessä näillä Suomen teillä.
Joku muu saa kommentoida missä kilometreissä niitä niveliä ja tukivarsia saa alkaa vaihtaa, kun alla on kesällä Z nopeusluokkalaiset ja talvella W:t.
Meikäläisen autossa kolisee tuo takaloosterin "rullaverho" niin että ärsyttää.
En viitsi sitä kuitenkaan kiinnittää epoksiupotuksella, kun tavarankuljetusteknillisistä syistä sen joutuu aina välillä irroittamaan.
Ja onhan se tietysti selvää sekin, että nakuversioissa se koneen ääni saattaa jonkun kitinän peittää alleen.
Ja onhan se tietysti selvää sekin, että ne nykyiset muotirenkaat kuluttavat heppoisen alustan loppuun hetkessä näillä Suomen teillä.
Joku muu saa kommentoida missä kilometreissä niitä niveliä ja tukivarsia saa alkaa vaihtaa, kun alla on kesällä Z nopeusluokkalaiset ja talvella W:t.
Meikäläisen autossa kolisee tuo takaloosterin "rullaverho" niin että ärsyttää.
En viitsi sitä kuitenkaan kiinnittää epoksiupotuksella, kun tavarankuljetusteknillisistä syistä sen joutuu aina välillä irroittamaan.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
No jos noin väität, niin poikkeus vahvistakoon säännönkalle37 kirjoitti: Tänään ajellessani erillaisissa olosuhteissa esim ei ollut sisätilan lämmitystä päällä eli auto oli kylmä sisältä.
Ajoin röykkyistä tietä ajoin tasaista tietä ja niin edeleen....
Ja vaikka mulla on äärimmäisen hyvä kuulo ja oikein herkistelin en kuullut mitään nitinöitä ekä natinoita mistään
Kysyin vielä paremmalta puoliskolta onko hän kuullut nitinöitä ja natinoita ja vastaus oli ettei ole kuulunut.
Ja voin sano että hän on tarkka ehkä vähän liiankin tarkka
Mutta jos joku kyselee merkin/mallin plussia ja miinuksia auton hankinta mielessään, niin kyllä itse kaksi 9-3:sta omistaneena ja tätä palstaa seuranneena nuo nitinät -/tarkistuslistalle lisäisin.
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Väitän silti, että löytyy vaikka se saattaa jollekin olla kovaa kuultavaa. Väitän myös, että tuskin löytyy tarkkakorvaisempaa tai tarkemmin autoista huolehtivaa kuin allekirjoittanut - jos löytyy niin sairaus on todella vakavaa laatua. Autoa kyllä säilytetään lämpimässä tallissa (talvella noin +12) kesällä tosin lämpöä enemmän. Ajetaan silti lähes päivittäin, siitä todisteena 61 tkm 3 vuoden ja 4 kk:n aikana.tk60382 kirjoitti:No nyt kun on laitettu termit kohdalleen ja päästään puhumaan nitinöistä, niin itse en usko nitinätöntä kappaletta löytyvän. Sen verran paljon ohjaamosta/matkustamosta kuuluu nitinöitä (välillä kilinöitä, jos sallitte ilmaisun) eri paikoista, eri lämpötiloissa ja erilaisilla alustoilla ja kuormilla ajettaessa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Kyllä jokainen varmaan itse tietää nitiseekö/koliseeko tai mitä nyt sitten tekeekään oma auto. Jos jollain ei nitise niin iloitkaamme siitä. Juupas-eipäs keskustelu ei johda mihinkään. Itselläni ainakin pakkasella nitisee tai mielestäni se lähentelee jo kolinaa, taitaa olla kans tua rullaverho siltä suunnalta se ainakin tuloo. Autolla ajettu 26 tkm ja huonon hoidon piikkiin en suostu laittamaan mutta en myöskään väitä että olen esimerkillinen autonhuoltaja tai että mua tarkkakorvaisempaa ei ole.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Valitettavasti on 9-3 ominaisuus nuo nitinät, ei tarvi lukea kun eri autolehtien testejä kyseisestä mallista, melkein kaikissa moititaan 9-3 pienistä nitinöistä. Testeissä verrataan sentään uusia saman koko ja hintaluokan autoja keskenään ja ei voi olla sattuma että aina olisi 9-3 kohdalla yksilössä vikaa. Tosin uudemmissa vuosimalleissa 2007 eteenpäin nitinöitä on ilmeisesti saatu pienennettyä. Työkseen autoja testaavien toimittajien korvat ovat varmaan paljon tarkemmat pienille äänille kuin keskiverto autoilijan korvat, siitähän heille maksetaan että löydetään eroja automerkkien välillä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Käyttötottumuksia on kanssa monia. Jos pitää radiota päällä taikka vähänkin helisevää irtotavaraa autossa, nitinät varmasti peittyvät. Samoin joidenkin mielestä pienet natinat myös kuuluvat kaikkiin autoihin. Oma 9-3 kuuluu nitisevien joukkoon. Tuossa taannoin istuin uudehkossa Passatissa ja huomasin, että natisee sekin. Minusta OG 9-3 oli tässä suhteessa parempi (taikka siitten peittävät äänet kovempia).
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Juuri näin! Jos vertaan vaikka C-Mersua, Toyota Avensista ja 9-3:sta, joista mulla on viime ajoilta kokemusta, niin ihan eri äänimaailma on noissa kahdessa ensin mainitussa. Mielestäni eroa ei tarvitse edes kuulla, vaan sen näkee jo ohjaamon muoviosien laadusta: saabin ohjaamon osat (esim. keskikonsoli) ovat jo päältä päin sen verran heppoisen ja huonosti kasaan kursitun näköisiä, että eroa hälyäänissä ei tarvitse ihmetellä.joukolainen kirjoitti:Valitettavasti on 9-3 ominaisuus nuo nitinät, ei tarvi lukea kun eri autolehtien testejä kyseisestä mallista, melkein kaikissa moititaan 9-3 pienistä nitinöistä. Testeissä verrataan sentään uusia saman koko ja hintaluokan autoja keskenään ja ei voi olla sattuma että aina olisi 9-3 kohdalla yksilössä vikaa. Tosin uudemmissa vuosimalleissa 2007 eteenpäin nitinöitä on ilmeisesti saatu pienennettyä. Työkseen autoja testaavien toimittajien korvat ovat varmaan paljon tarkemmat pienille äänille kuin keskiverto autoilijan korvat, siitähän heille maksetaan että löydetään eroja automerkkien välillä.
Ja voin kertoa, että ainakin tuo Avensis on kyllä melkoisen huonolla pidolla, mutta ei silti nitise. Ja laadukas autohan kestää vähän huonompaakin pitoa!!!
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Eipä ole kyllä ollut nitinöitä minunkaan autossani. Avensiksen muoviosien laadukkuudesta olen kyllä täysin eri mieltä, mutta jos haluaa oikeesti laadukasta sisustusta näissä hintaluokissa, niin käykääpäs katsomassa Opel Insigniaa.tk60382 kirjoitti:Juuri näin! Jos vertaan vaikka C-Mersua, Toyota Avensista ja 9-3:sta, joista mulla on viime ajoilta kokemusta, niin ihan eri äänimaailma on noissa kahdessa ensin mainitussa. Mielestäni eroa ei tarvitse edes kuulla, vaan sen näkee jo ohjaamon muoviosien laadusta: saabin ohjaamon osat (esim. keskikonsoli) ovat jo päältä päin sen verran heppoisen ja huonosti kasaan kursitun näköisiä, että eroa hälyäänissä ei tarvitse ihmetellä.joukolainen kirjoitti:Valitettavasti on 9-3 ominaisuus nuo nitinät, ei tarvi lukea kun eri autolehtien testejä kyseisestä mallista, melkein kaikissa moititaan 9-3 pienistä nitinöistä. Testeissä verrataan sentään uusia saman koko ja hintaluokan autoja keskenään ja ei voi olla sattuma että aina olisi 9-3 kohdalla yksilössä vikaa. Tosin uudemmissa vuosimalleissa 2007 eteenpäin nitinöitä on ilmeisesti saatu pienennettyä. Työkseen autoja testaavien toimittajien korvat ovat varmaan paljon tarkemmat pienille äänille kuin keskiverto autoilijan korvat, siitähän heille maksetaan että löydetään eroja automerkkien välillä.
Ja voin kertoa, että ainakin tuo Avensis on kyllä melkoisen huonolla pidolla, mutta ei silti nitise. Ja laadukas autohan kestää vähän huonompaakin pitoa!!!
Harmi, jos sinulle on sattunut Saabeista huono yksilö.
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
OT: En noista perusmalleista tiedä, mutta ainakin OPC:n sisusta, etenkin kojelauta ja keskikonsoli, oli pienoinen pettymys. Varsinkin kun ottaa huomioon hinnan, jota en kyllä minkäänlaisesta Opelista ihan heti maksaisi...9-3TTiD kirjoitti: ...jos haluaa oikeesti laadukasta sisustusta näissä hintaluokissa, niin käykääpäs katsomassa Opel Insigniaa.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Kysymyksiä käyttäjille ja omistajille
Nostit sitten hintaluokan 70000 €:n pintaan - totta, että siinä luokassa pitää jotakin speciaalia saadakin, mutta kun tuossa aiemmin puhuttiin, mikä riittää tässä "puolet" halvemmassa autoluokassa.Turbolag kirjoitti:OT: En noista perusmalleista tiedä, mutta ainakin OPC:n sisusta, etenkin kojelauta ja keskikonsoli, oli pienoinen pettymys. Varsinkin kun ottaa huomioon hinnan, jota en kyllä minkäänlaisesta Opelista ihan heti maksaisi...9-3TTiD kirjoitti: ...jos haluaa oikeesti laadukasta sisustusta näissä hintaluokissa, niin käykääpäs katsomassa Opel Insigniaa.
Niin, aika harvassa on autot, joista ylipäätään olisin valmis maksamaan n. 70000 euroa - tietysti ensin pitäisi olla ne rahat .