renTTu kirjoitti:En valitettavasti huomannut ajoissa vikakoodien ylöslaittamispyyntöä. Kuulin sivusta, että virhe olisi ollut esp-boksin sisäinen häiriö. Tilaavat uuden boksin, jos tilanne vielä toistuu.
Itse virhekoodia ei minullakaan ole tiedossa, mutta kuten aiemmin sanoin:
-pete kirjoitti:virhekoodi kertoi ongelman olleen ESP:n ohjausyksikön sisäinen vika."
Vika on toistunut mulla nyt kolmesti. Takuuseen tuo ei mulla mene, moisia kun mulla ei ole ollutkaan. Nyt alkaa kohta harmittaa...
Tänään tuli taas tuo herja ja pakkastahan oli aamulla n. -19C. Muutaman
sata metria ajelin 15km/h ok ja sitten tuusulan motarin alussa heitti herjan,
koukkasin bussipysäkille ja uudelleen käynnistettäessä check ok.
Toisen kerran tuli tuo
Tänään kun oli lauhempi keli ainakin täällä mikkelissä, ei tullut yhtään häiriötä.
Taitaa tuo vähän yli tai alle 20 astetta pakkasta olla raja.
Sellaista caluppia että onko kaikilla jolla tuo virhe esiityy auto ulkoruokinassa.
Meillä on duunissa yksi klooni saabbi siis ihan samanvärinen ja saman vuosimallin sekä samalla tekniikalla varustettu, kun minun auto.
Mutta hänellä on tallissa tai katoksessa eikä virheitä ole tullut.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ulkona on, toistaiseksi vielä taivasalla ennenkuin saa tuon Nissanin myytyä ja sitten on avokatos. Tänään Oulun seudulla pakkanen -20 korvilla, ei virheilmoituksia. Ensimmäinen tuli -14 kelissä. Ja eihän me tietoja pantata, jotenkin pitäisi vaan keksiä miten tuo yllä oleva koodi tulkattaisiin sellaiseen muotoon että WIS kertoisi mitä se meinaa...
jmaatta kirjoitti:Ulkona on, toistaiseksi vielä taivasalla ennenkuin saa tuon Nissanin myytyä ja sitten on avokatos. Tänään Oulun seudulla pakkanen -20 korvilla, ei virheilmoituksia. Ensimmäinen tuli -14 kelissä. Ja eihän me tietoja pantata, jotenkin pitäisi vaan keksiä miten tuo yllä oleva koodi tulkattaisiin sellaiseen muotoon että WIS kertoisi mitä se meinaa...
Juu wis:n mukaan vikakoodi vaihtoehtoja tälle asialle on vaatimattomasti useita kymmeniä ellei sata
Mutta eikös kaksi ole jo saanut tuomion "esp ohjainyksikön sisäinen vika"
Jos katsoin oikein maksaa ohjainyksikkö jossain päin 447 dollaria.
Eli suomessa varmaan 800€
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Meidän -06 1.8t SC:ssa (100-120tkm) ei ole tullut virheilmoituksia näyttöön (paitsi lampun palamiset / pesunesteet). Autoa pidetään katoksessa. Pari vaivaa on kuitenkin viime viikkoina ilmennyt, eli kerran ovat kojetaulun valot loistaneet täysillä sekunnin verran ja kahdesti on mankan vahvistin jäänyt käynnistymättä. Kyllä tuo pakkanen näyttää vaivaavan piuhoissa Pakkasta on ollut nyt parisen kuukautta 10-30 astetta. Hiukan oli kuskin puolen vetoakselin sisäpäästä öljyä tihkunnut ulos, huomasin kun takuuseen mennyttä säteilylämmitintä asentelin moottorin kylkeen. Varmaankin noissa 30 pakkasissa ruiskauttanut tiivisteen välistä, sillä nyt ei lisävuotoa näyttäisi olevan.
Jos autoa pidetään aina lämpimässä tallissa, niin ymmärrän kyllä, että elektroniikka on tyytyväisempi kuin kylmässä katoksessa tai taivasalla olevissa autoissa. Omani odottelee katoksessa.
kalle37 kirjoitti:Taitaa tuo vähän yli tai alle 20 astetta pakkasta olla raja.
Eipä taida olla mitään tarkkaa pakkasrajaa. Itse olen saanut herjat -14 - -21 asteen pakkasissa. Ei siis esimerkiksi sinä aamuna, kun lämpömittari näytti vaatimattomasti -29.
Mietin tuossa että vaikka ESP boksin vaihtaisi niin kummenisiko tilanne välttämättä mihinkään suuntaan? Koska näin monella on tällaisesta kokemusta niin pakkohan itse boksissa on olla jonkinlainen (ohjelmisto- ?) vika. Paitsi jos tietysti puhutaan boksin uudemmasta versiosta. Joka tapauksessa tällaisella esiintymistiheydellä en ole valmis vielä 600e boksia investoimaan. Eilen Oulu-Kuusamo eli reilut 200km -20 kelissä, ei virheilmoituksia.
Sininen Paroni kirjoitti:Sama vika Rahikaisella, mutta aika harvoin kuitenkin, vähän säännöllisemmin on Jouluvalot sytyttynyt vuotuisella Ylläksen hiihtoreissulla kun on kylmää. Eilen kun ajelin kotiin illalla ja täällä pks-seudulla oli vähän kylmempää niin syttyi kans kaikki valot koetaulussa. Mää ajoin varovaisesti kotiin vielä sen 300m, jotain jarruja tuntui kuitenkin olevan uudellenkäynnistyksen jälkeen kaikki vikavalot sammui.
1-2 krt/vuosi se ton tekee. Auto MY-07 9-3 2.0t SC joka on otettu käyttöön jo 2006 puolella (lokakuussa) eli on niitä alkupään MY-07 autoja.
Autoa säilytän nykyisin sattuneesta syystä lämpimässä tallissa, eikä ole ikinä vika iskenyt aamulla kun sieltä lähen ajamaan. Nyt viikolla kun toi vika ilmeni auto oli seissyt ulkona kylmässä työpaikan parkkipaikalla koko päivän. Lapissa kun käydään niin auto seisoo ulkona. Vika ei ole koskaan esiintynyt kesäisin.
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Jospa jarrunesteen vesipitoisuus tekeekin koko häiriön.
Ulkona säilytetyn auton jarruneste alkaa jämimään ja seikoittaa systeemin.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.