Palailin tällä viikolla muutaman vuoden tauon jälkeen Saabin kuskiksi Todella hyvä päätös oli, onhan tuo auto aika eri luokkaa japsilla ajon jälkeen..
Autossa on lämmitin ajastimella. Miten tuo ajastin toimii, onko ajastuksen aika ajoon lähtöaika vai lämmittimen käynnistymisaika? Kuuluuko lämmittimen merkkivalon palaa aina mittaristossa?
9si3olmonen kirjoitti:Palailin tällä viikolla muutaman vuoden tauon jälkeen Saabin kuskiksi Todella hyvä päätös oli, onhan tuo auto aika eri luokkaa japsilla ajon jälkeen..
Autossa on lämmitin ajastimella. Miten tuo ajastin toimii, onko ajastuksen aika ajoon lähtöaika vai lämmittimen käynnistymisaika? Kuuluuko lämmittimen merkkivalon palaa aina mittaristossa?
Sillä ajastetaan moneltako lämmitin lähtee päälle ja maksimissaanhan se on päällä 45min kerrallaan. Merkkivalo palaa mittaristossa käytännössä aina pakkasella. Se tosin ei tarkoita sitä että se koko ajan olisi toiminnassa vaan että se on valmiustilassa. Olikohan niin että se on ajettaessa käytössä silloin kun ulkolämpötila on alle +8 ja jäähdytysnesteen lämpötila alle +75.
Miten muilla lämpenee sisätilat ajastuksessa? Tuntuu että olis eberin tehot hyytynyt. Lähtee kyllä päälle tohisemaan mutta kun pakkasta on -15 ja rapiat, sisätilat ei tunnu lämpeävän juuri ollenkaan. Tänä aamuna oli lauhempaa noin -7 jolloin hiukan oli lämmennyt. Muistaakseni on toiminut tehokkaamminkin. Moottorin lämmöt pysyy kyllä puolessa välissä kovallakin pakkasella. Kyseessä on pari vuotta vanha TTiD ja automaatti-ilmastointi. Lämmönsäädinkin on ollut aina vähintään 22 asteessa ajastuksessa..
Huollosta sanoi ettei Eberissä ole mitään säätöäkään ja jos olisi karstoittunut, se savuttaisi. Pitää kuitenkin viedä tsekattavaksi, kun takuu loppuu viikon päästä...
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex: SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
sepe43 kirjoitti:Vuosimallista riippuen se on puoli tuntia tai 45 minuuttia, ei ole techillä säädettävissä.
Aika uskomatonta jos näin todella on! Itsellä oli tarkoitus techittää seuraavassa huollossa aika pidemmäksi, mutta sen kanssa on vain elettävä tai sitten on hankittava GMS-modeemi että saa "käytettyä" pidempiä aikoja.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Mimmi kirjoitti:Kolkkiin ei pysty laittamaan GSM modeemia, kelloa tai kauko-ohjainta.
Jaahas, hyvä tietää tämäkin. Olen ollut jo muutamaan kertaan Huuto.netissä huutamassa modeemia... tuo ajastus ei paljon auta kun ei voi kun yhden ajan laittaa "aktiiviseksi" jos haluaa siis yli puoli tuntia lämmittää.
Mutta miksi ei voi laittaa modeemia?
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Mikähän helvetti tuolle eberin ajastimelle tuli? Ajastan sen 6:50 niin miettii hetken ja lähtee heti päälle. Aivan sama käyttääkö Timer A,B,C, sama tarina. Käytin akkua reilun minuutin irti, ei kummentunut. Kello on oikeassa (RDS:n kautta laitettu). Help?
jmaatta kirjoitti:Mikähän helvetti tuolle eberin ajastimelle tuli? Ajastan sen 6:50 niin miettii hetken ja lähtee heti päälle. Aivan sama käyttääkö Timer A,B,C, sama tarina. Käytin akkua reilun minuutin irti, ei kummentunut. Kello on oikeassa (RDS:n kautta laitettu). Help?
Vika hävisi yhtä mystisesti kuin ilmestyikin. Aamulla kävin manuaalisesti laittamassa päälle ja ajelin sitten töihin. Töissä ajattelin vielä kokeilla ja ajastus 15:10. Istu ja pala, toimii taas. Olisiko tuo kertaalleen manuaalina päälle laitto kääntänyt softasta jonkun bitin taas toiseen asentoon, mene ja tiedä...