Olisi tuohon 9-3SS:ään iskarien vaihto edessä, kolisee tuo etupää/tukilaakeri niin kovin montuissa.
Mitä olette olette jälkiasentaneet alkuperäisten tilalle? Tuolla autolla on nyt ajettu 80tkm, joten tuon tukilaakerin lisäksi järkevää olisi vaihtaa nuo iskarit.
Autohan on Linear varustelulla, mutta on lisävarusteena sport varustelu. Koskeeko se alustaa vai onko Sssport varustelu vain kosmeettista
Koneja en ala laittamaan! Tonnariin vaihdoin syksyllä konit, joten yksi jäykkä alusta "perheessä" saa riittää.
Mitähän hintaa mahtavat pitää alkuperäisillä?
Mitä iskaria suosittelette? Ja merkkihuollon ihmettely.
Mitä iskaria suosittelette? Ja merkkihuollon ihmettely.
Viimeksi muokannut patu, Ke Helmi 10, 2010 10:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Mitä iskaria suosittelette?
Ehdotetaan nyt Koneja kuitenkin. Ei Sport-malleja vaan FSD-versiota. Kyllä, se on jämäkkä, mutta myös pintapehmeyttä mukana . Eli selvästi Sportteja mukavampi.
9-3SS Aero 2005
Re: Mitä iskaria suosittelette?
Suosittelisin Konin Sportteja, vaikka et niitä haluakaan - itsellä on vain niistä todella hyvät kokemukset SS:ssä - tällä hetkellä 110 000 km ajettu, eikä uutta häpiä, eikä klopata.patu kirjoitti:Olisi tuohon 9-3SS:ään iskarien vaihto edessä, kolisee tuo etupää/tukilaakeri niin kovin montuissa.
Mitä olette olette jälkiasentaneet alkuperäisten tilalle? Tuolla autolla on nyt ajettu 80tkm, joten tuon tukilaakerin lisäksi järkevää olisi vaihtaa nuo iskarit.
Autohan on Linear varustelulla, mutta on lisävarusteena sport varustelu. Koskeeko se alustaa vai onko Sssport varustelu vain kosmeettista
Koneja en ala laittamaan! Tonnariin vaihdoin syksyllä konit, joten yksi jäykkä alusta "perheessä" saa riittää.
Mitähän hintaa mahtavat pitää alkuperäisillä?
Tuollaista Sport-varustelutasoa ei näissä tietääkseni ole ollut eli tarkoittaisitko Sport-alustaa, joka on 10 mm madallettu?
Mobster tuossa aiemmin ehdotti Konin FSD:tä - se voisi olla optimi valinta, jos haluaa enemmän pehmeyttä ajoon ja ne toimii vielä tuon Sport-alustan maltillisen madalluksen kanssakin hyvin.
Bilsteiniltä löytyy myös SS:ään kestäviä iskareita, mutta jämäkkyys on Konin Sporttien luokkaa. Jos en laittaisi jompaa kumpaa Koneja tai Bilsteinejä, niin ainakin itse laittaisin originaalit Saabin omat - käsittääkseni laatukin on parantunut 2006 ja uudemmissa pumpuissa.
Re: Mitä iskaria suosittelette?
Itse suosittelen Koni Sportteja. Muutoin tyytyväinen, mutta odotan sopivaa hetkeä jättää auton nostimelle, kun takaiskunvaimentimet lähtee huoltoon. Iskarit ollut kiinni marraskuusta lähtien ja heti kun pakkaset alkoi, niin oikealta takaa alko kuulumaan v-mäinen kolina. No ei muutakun auto nostimelle ja tarkastamaan välykset, kaikki ok. Nokka kohti kotia ja auto olikin hiljanen, kunnes 15km ajon jälkeen kolina palasi.
Nyt välykset on tarkastettu 6 kertaan ja aina sama juttu. Eli kun auto on lämpöisessä, niin on vartin verran hiljanen ja sit alkaa kolina. Laitoin sit orkkisiskarit ja oli hiljaset pakkasessakin, mutta eihän niillä voinut ajaa. Kolina on sitä pahempi mitä kovempi pakkkanen.
Nyt vaan pitäisi haalia sijaisauto itselle siksi aikaa, kun iskarit on huollossa.
Nyt välykset on tarkastettu 6 kertaan ja aina sama juttu. Eli kun auto on lämpöisessä, niin on vartin verran hiljanen ja sit alkaa kolina. Laitoin sit orkkisiskarit ja oli hiljaset pakkasessakin, mutta eihän niillä voinut ajaa. Kolina on sitä pahempi mitä kovempi pakkkanen.
Nyt vaan pitäisi haalia sijaisauto itselle siksi aikaa, kun iskarit on huollossa.
900c 2d -89 (semi käyttis)
Re: Mitä iskaria suosittelette?
Vai että se koni sitten olisi se ainoa oikea Pitää käydä tinkii tarjoukset bilsteinistä ja konista.. Ja hyvien alennuksien kanssa orkkiksista
Kävin katsomassa auton lisävarustelistasta, niin tuo mainitsemani sport varustelu kulki nimellä Linear sport paketti Hintaa näytti olleen sen verran ettei tuo ole pelkkä helmojen korinvärisyys.
Kävin katsomassa auton lisävarustelistasta, niin tuo mainitsemani sport varustelu kulki nimellä Linear sport paketti Hintaa näytti olleen sen verran ettei tuo ole pelkkä helmojen korinvärisyys.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Mitä iskaria suosittelette?
Ahaa, nyt löytyi - Linear Sport -paketti vm. 2005 sisältää:patu kirjoitti:Vai että se koni sitten olisi se ainoa oikea Pitää käydä tinkii tarjoukset bilsteinistä ja konista.. Ja hyvien alennuksien kanssa orkkiksista
Kävin katsomassa auton lisävarustelistasta, niin tuo mainitsemani sport varustelu kulki nimellä Linear sport paketti Hintaa näytti olleen sen verran ettei tuo ole pelkkä helmojen korinvärisyys.
- ACC-automaattinen ilmastointi
- 16" kevytmetallivanteet
- nahkapäällysteinen ohjauspyörä ja vaihdetangon nuppi
- korinvärinen etuspoileri, takapuskurin alaosa ja kynnyssuojat
- sumuvalot
- Sport verhoillut istuimet, kangas/nahkajäljitelmä
- audiojärjestelmä ES 2-7 ja CD-soitin
Eli ei kuiteskaan madallettua Sport-alustaa, vaan normialustan.
Re: Mitä iskaria suosittelette? Ja merkkihuollon ihmettely.
Mitä hittoa ne merkkihuollossa väittävät, että saabin näitä malleja joihin vaikea vaihtaa iskarit..
Hintaa oli alkuperäisillä 317e.. siihen hintaanhan saa noi konit heh
Hintaa oli alkuperäisillä 317e.. siihen hintaanhan saa noi konit heh
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)