Myös minulle soiteltiin tuossa viikolla. Sama juttu, kuin muillekin, jotta vikakoodien lukuun ohjaili joku ystävällinen naisehenkilö.
Muutama päivä menikin näillä "lämpöisillä", jotta ei hälytellyt mutta tänään sitten tuli kaikki neljä hälyytystä kahteen kertaan. Itsekin pelästyin, kun toinen kerta tuli just ohituskaistalla
Nitzgu kirjoitti:Myös minulle soiteltiin tuossa viikolla. Sama juttu, kuin muillekin, jotta vikakoodien lukuun ohjaili joku ystävällinen naisehenkilö.
Muutama päivä menikin näillä "lämpöisillä", jotta ei hälytellyt mutta tänään sitten tuli kaikki neljä hälyytystä kahteen kertaan. Itsekin pelästyin, kun toinen kerta tuli just ohituskaistalla
Kiikuta vikakoodin lukuun. Saadaan virallista tietä tietoja maahantuojan edustajalle.
Harvoin olen odotellut pakkasia. mutta nyt odottelen.
Tämän aamun 18 astetta pakkasta ei riittänyt häiriön aikaansaamikseksi.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
sw^ kirjoitti:Teknisessä palvelussa on asiasta tieto (nähtävästi Ruotsissa samaa juttua) ja asia on työn alla.
Komponenttien vaihtoon tuskin tulee tarvetta. Tämä viimeinen on siis täysin henkilökohtainen arvio, ei fakta.
Sehän kuulosti hyvältä
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Sama vika on tullut täälläkin kovemmilla pakkasilla kaksi kertaa talven aikana. Auton sammutus, avain pois virtalukosta ja käynnistus -> ilmoitukset häviävät.
mek kirjoitti:Sama vika pärähti päälle täälläkin, eikä näy poistuvan...
Eikä poistunut, vikakoodit nollattiin Jalosen pikahuollossa (28 EUR), mutta sähkömiehelle oli tilattava aika ensi perjantaiksi, ilmeisesti vasemman takapyörän ABS-anturin johtosarja menee vaihtoon.
mek kirjoitti:Sama vika pärähti päälle täälläkin, eikä näy poistuvan...
Eikä poistunut, vikakoodit nollattiin Jalosen pikahuollossa (28 EUR), mutta sähkömiehelle oli tilattava aika ensi perjantaiksi, ilmeisesti vasemman takapyörän ABS-anturin johtosarja menee vaihtoon.
Toivo että on johtosarjassa muuten menee napa vaihtoon
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
No niin pakkasta 23 astetta ja errorit tauluun.
Onneksi sain ajan vikakoodin lukuun tänään. Eipähän kerkeä koodi hävitä
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ajattelin kirjoittaa tähänkin viestiketjuun oman kommenttini asiasta. Onkohan muuten yllä olevalla viestiketjulla ja tällä mitään yhteistä?
Yksi kysymys... Onko tämän viestiketjun kirjoittajat vaihtaneet jarrunesteitä autoonsa ja koska? Itse ajattelin tämän homman tehdä, sillä itse olen miettinyt (kuin joku muukin tässä ketjussa) että mahdollinen "vika" löytyisi nesteen sekaan joutuneesta vedestä?
Itselläni ei mitään hälytystekstejä ole tullut (vielä), mutta pakkaset ovat olleet suhteellisen maltilliset täällä länsi rannikolla.
edit: mitä nesteitä saabissa käytetään ja mikä olisi hyvä vaihtoehto?
Nyt saatiin vikakoodi ulos.
esp ohjausyksikkö sisäinen vika C0252 00
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
sw^ kirjoitti:Noniin pääsin tänään lukemaan vikakoodin -pete:n autosta. ESP:ltä löytyi C0252 00 vikakoodi ja tosiaan tekstiselite oli ESP ohjainlaite, sisäinen vika.
Katoin vianmääritysprotokollaa WIS:sta, mutta siellä ei mitään kovin erikoista selitystä tälle massa oireilulle löytynyt. Toisesta lähteestä löytyi sitten lontoon murteella paremminkin selvitystä.
Kyseinen vikakoodi saattaa tallentua auton joutuessa "poikkeukselliseen" tilanteeseen ABS/ESP ollessa aktiivisena. Esimerkkinä oli sivuttaisliukuma vaikka mikään pyöristä ei pyöri. Toivottavasti kenelläkään ei tälläistä ole käynyt.
Todennäköisin selitys löytyi sitten viimeistä lauseesta. Vikakoodi saattaa tallentua myös ohjauspyörän kääntötunnistimen tai kiertymisnopeustunnistimen hetkellisen matalan syöttöjännitteen seurauksena.
Eli ei muuta kuin akut testattavaksi ja tarvittaessa vaihto/lataus.
Asentelin joku viikko sitten ylläpitolaturin joka lataa aina kun auto on kytketty pistorasiaan.
Se vähän kumoaisi tuota akku epäilyä.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.