Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja TKL »

Jahas, päivitystä pukkaa:

PPC V2 free update
Dear Customer,

This e-mail concerns Saab 9-3 SS/SC with 150hp and 175hp My 2003-2005 with stage1

This update features:

*Improved driveability at part load.
*Improved exhaust emissions.
*Improved power output in high altitude
*New calibration for torque control
*Boost meter is recalibrated




The upgrade is free of charge for customer with support agreement.


How to do:
Just syncronize your PPC over the Internet and tune your car again
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja eljass »

Itsellenikin tuli sama posti, täytynee päivitellä kunhan ehtii...
Eza^
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 00:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja Eza^ »

Joko on kerätty kokemuksia?
1,9tdi
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Tuntuisi olevan pirteämpi, varsinkin 2 + 3 vaihteilla. Toimii myös nätimmin kaupunkiajossa, varsinkin "pikkukaasulla" ajettaessa. Hankala sanoa vielä ennenkuin softa on "ajettu sisään", eilen vasta laitoin.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

:) Tänään tuli softa laitettua ja parempaan suuntaan on menty todellakin. Alavääntöä on mielestäni lisätty entisestä 2500r/min alemmaksi ihan 1 vaihteelta asti. Auto lähtee vaivattomammin liikkeelle. Nyt auto tuntuu siltä kuin sen ehkä olisi pitänyt heti ekalla softalla tuntua.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja eljass »

Ei helvetti, tänään on mennyt tuo "Support Agreement" umpeen, enkä saa siis enää päivitettyä PPC:tä. Perkele, koko viime viikon ollut reissussa eikä näin ollen ole ollut mahdollisuutta päivittää. Eikä kyllä enää kiinnostaisi ostaa vuodeksi tuota "sopimusta"...
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja eljass »

Jatkokysymys: Kannattaisiko maksaa tuo 64 euroa jatkosopimuksesta ja ottaa näin ollen päivitys?
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja TKL »

Tänään tuli ajettua päivityksen jälkeen parisataa kilometriä joten matka-ajoa suurimmaksi osaksi.
Huomioita: alavääntö kasvanut jonkun verran, menee enemmän "pintakaasulla" matkanopeuksilla. Kaikenkaikkiaan mielestäni kyllä huomattava parannus.
Se että maksaisinko siitä rapiat 60e... kyllä, joku muu voi olla eri mieltä eli tästä mielipiteestäni täysi disclaimer. :D
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja eljass »

Huhhuh, hyvä BSR!

Laitoin eilen mailia, että olen ollut viikon reissussa enkä ole päässyt päivittämään PPC:tä ja että sopimus meni umpeen 13. päivä. Kyselin että olisiko mitenkään mahdollista saada kyseistä päivitystä silti. Noh, tänään oli tullut vastaus, olivat lisänneet huomiseen asti minun sopimusta, joten päivitys onnistui! Nyt enää PPC:stä autoon...

Eli aivan mielettömän hyvää toimintaa BSR:ltä.
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja eljass »

Noniin, kokemuksia noin 50km matkalta (Espoo-Kerava). Ensimmäinen huomio liikkeellelähdössä: Ykköseltä kakkoselle vaihto paljon sujuvampi ja jämäkämpi. Myös muut vaihdot parempia, vaikka autoon on päivitetty automaattilaatikon softa jo aikaisemmin joka ei tuonut kuitenkaan näin positiivisia kokemuksia. Eli voisin sanoa, että automaattilaatikon ja BSR:n softan välinen toiminta parantunut huomattavasti. "Perstuntumalta" sanottuna myös hieman ehkä pirteämpi alemmilla kierroksilla, mutta paha sanoa mitä se oikeasti on. Ainahan auto muuttuu paremmaksi (ainakin kuskin korvien välissä) kun jotain tehdään, vaikka liimataan tarroja niin menee kovempaa.

Erittäin positiivinen kokemus ja olisi ollut kyllä 64 euron arvoinen JOS BSR ei olisi ollut niin reilu kuten aikaisemmassa viestissä ilmoitin.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Tere,

jatkan tähän ketjuun, koska softapäivityksen jälkeen ensimmäinen mahdollinen murhe tuli :)

Tapahtuma oli seuraava: 3. vaihteella täyskaasu kiihdytys 80km/h nopeudesta ja hieman reilun 100km/h nopeudessa auto lopetti kiihtymisen lähes täysin vaikka poljin pohjassa. Luistonestoa epäilin alkuunsa, koska tie kuitenkin saattoi olla hiemän jäinen jostain kohdin. Mutta kun tämä kulku puolen velttous jatkui tämänkin jälkeen, aivan kuin olis ollu peruspaineilla. Tänään taas tuntuisi että kulkee aivan normaalisti. Ahtoputkisto on vielä tarkastamatta, mutta kysymys kuuluu, voiko luistonesto jäädä päälle ja jättää auton peruspaineille kunnes käytetään virrat pois päältä?

tätä tilannetta ei ole tullut kertaakaan vanhalla softaversiolla. moottori oli normaalilämpöinen, kytkin ei luista, vikavaloja ei syttynyt, ESP valo ei mielestäni syttynyt silloin.

kuivia kelejä taas odotellessa :wink:
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Henri
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 11:16

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja Henri »

[quote="SA9000AB"]Tapahtuma oli seuraava: 3. vaihteella täyskaasu kiihdytys 80km/h nopeudesta ja hieman reilun 100km/h nopeudessa auto lopetti kiihtymisen lähes täysin vaikka poljin pohjassa.[quote]

Itsellä aivan sama skenaario, ja testattu kuivalla moottoritiellä, joten ei liukasta. Jotain häikkää tuossa uudessa softassa on :(
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja TKL »

Henri kirjoitti:
SA9000AB kirjoitti:Tapahtuma oli seuraava: 3. vaihteella täyskaasu kiihdytys 80km/h nopeudesta ja hieman reilun 100km/h nopeudessa auto lopetti kiihtymisen lähes täysin vaikka poljin pohjassa.

Itsellä aivan sama skenaario, ja testattu kuivalla moottoritiellä, joten ei liukasta. Jotain häikkää tuossa uudessa softassa on :(
En ole kyllä omassa havainnut mitään merkillisyyksiä ainakaan vielä softapäivityksen jälkeen.
Täytyypä ihan kokeilla kiihdyttää kolmosella tuosta vauhdista täpöt jahka tulee paremmat kelit...
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

SA9000AB kirjoitti:Tere,

jatkan tähän ketjuun, koska softapäivityksen jälkeen ensimmäinen mahdollinen murhe tuli :)

Tapahtuma oli seuraava: 3. vaihteella täyskaasu kiihdytys 80km/h nopeudesta ja hieman reilun 100km/h nopeudessa auto lopetti kiihtymisen lähes täysin vaikka poljin pohjassa. Luistonestoa epäilin alkuunsa, koska tie kuitenkin saattoi olla hiemän jäinen jostain kohdin. Mutta kun tämä kulku puolen velttous jatkui tämänkin jälkeen, aivan kuin olis ollu peruspaineilla. Tänään taas tuntuisi että kulkee aivan normaalisti. Ahtoputkisto on vielä tarkastamatta, mutta kysymys kuuluu, voiko luistonesto jäädä päälle ja jättää auton peruspaineille kunnes käytetään virrat pois päältä?

tätä tilannetta ei ole tullut kertaakaan vanhalla softaversiolla. moottori oli normaalilämpöinen, kytkin ei luista, vikavaloja ei syttynyt, ESP valo ei mielestäni syttynyt silloin.

kuivia kelejä taas odotellessa :wink:
Kolmosellahan täytyy muutenkin varoa kuivalla asfaltillakin kapeilla nastarenkailla esim. epätasaisilla rampeilla kiihdyttäessä.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja TKL »

Kokeiltu. Ei minkäänlaisia ongelmia.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vastaa Viestiin