Täälläkin on vielä Contit alla uudemmissa autoissa, itse asiassa eilen tilasin rengasonlinesta Nokian HakkaZ-sarjalaiset molempiin, 225/45 R17. Contit alkaa olla molemmissa kaljut, 9-5:ssä reilun kahden ja 9-3:ssa melkein kahden kauden jälkeen. Molemmissa juuri yli 40000km takana.
TTiD:n eturenkaat lähenevät sakkorajaa ja tänään sainkin sen lyömään sutia kolmosella märällä asfaltilla ja melkein suoralla.. Taitaa olla liukasta.
Saa nähdä toimitetaanko nokialaiset Nokialle Saksan kautta, vai tuleeko suoraan Nokian varastolta. Vianorin 5:n renkaan hinnalla 8.
Nokian kesärenkaat ja Sport-Sedan
Re: Nokian kesärenkaat ja Sport-Sedan
Meillä on tuosta 45 tkm:stä varmaan kolme neljännestä ollut matka-ajoa - varmaan suurin syy siihen että renkaat on vielä tuossa kuosissa. Ois kyllä ihan kiva päästä kokeilemaan samanlaista autoa eri rengastuksella niin osaisi tunnistaa erot paremmin. OT: Veholla erikseen huolehtivat että perään tulee "lukkoperäöljy" -liekö tarpeeseen (eli että tuossa sellainen on) vai ahneuteen (kalliimpaa tavaraa)2.3i-16 kirjoitti:saab93f kirjoitti:Meillä on vielä originaali-Contit alla. Edellisessäkin oli samanlaiset joten ei oo paljoa vertailupohjaa 45tkm takana kuitenkin ja vielä näkyy ne reunimmaiset kapeat urat - ilmeisesti kulutuskestävyys on ihan OK.
Talvirenkaina meillä on Blizzak Nordicit (225-45/17) ja viime talven perusteella olin kyllä varsin tyytyväinen. Me ollaan ajeltu kitkoilla vuodesta -01 ja nyt tulee eka lipeäminen kun Mersuun tilasin piikkipyörät.
Mulla ei nuo contit kestäneet kuin 25tkm, suurimmaksi osaksi kysymys on varmaankin siitä että kaupunkiajoa on tuosta noin 90%. Kait kaikissa on ollut ensiasennuksina nuo Sport Contact 2:t? Oma sarja näytti syystä tai toisesta olevan Y-nopeusluokkaa (300km/h) joka varmaan selittää osaltaan nopeaa kulumista.
Kokemuksesta voin kertoa, että takatuuppariin ykköshankinta talveksi on lukkoperä, noin uusissa mersuissa ei muistaakseni enää ole minkäänlaista vakiona. Pääsee liikkeelle ja käyttäytyminen on loogisempaa.
EDIT: Eka koeajo paljasti, että tuo misukka on 235 leveänä huomattavasti vähemmän uraherkkä kuin kulunut conti SP2 225 leveänä ja leveämpi näyttääkin 7.5" orkkisvanteella paremmalle.
Pito ja ohjaustunto tuntui ihan uskomattomalle verrattuna niihin kuluneisiin conteihin, pitää vielä hienosäätää rengaspaineet. Yleensä saabeissa takapään lisäpaine on tuntunut paremmalle tyhjänäkin ajettaessa.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Nokian kesärenkaat ja Sport-Sedan
Hyvin pelaa Nokialaisilla. 235/45/17 Z G2 renkaat siis kyseessä.
Tuo kuvion mallli on kai aika hyvä ja rengas passaa auton alustan kanssa muutenkin kai aika hyvin kun ei ihmeitä vetele urissa, paineet 2.8bar. GY 225/45/15 ja Kumho 215/45/17 olivat pahempia uratutkia.
Saa nähdä sitten puoliksi kuluneena, muuttuuko vetely ja miten pahaksi.
235/45/17 koko kierros rengastöineen 493,40€
Tuo kuvion mallli on kai aika hyvä ja rengas passaa auton alustan kanssa muutenkin kai aika hyvin kun ei ihmeitä vetele urissa, paineet 2.8bar. GY 225/45/15 ja Kumho 215/45/17 olivat pahempia uratutkia.
Saa nähdä sitten puoliksi kuluneena, muuttuuko vetely ja miten pahaksi.
235/45/17 koko kierros rengastöineen 493,40€
Re: Nokian kesärenkaat ja Sport-Sedan
Yksi suositus lisää Nokian Hakka Z 225/45/17 (G2) renkaille.
Ovat pelannet varsin hyvin viime kesästä lähtien! Melutasokin oli edellisiä Goodyearin F1:siä selvästi matalampi.
Ovat pelannet varsin hyvin viime kesästä lähtien! Melutasokin oli edellisiä Goodyearin F1:siä selvästi matalampi.
9-3SS Aero 2005