Mulla myös nuo kääntölaakerit ilmoittaneet muutaman kerran itsestään, pitänee vaihtaa samalla kun Hirschin jouset ja Koni sportit saapuvat
Ihme laatua nämä, esim. 9-5:ssa ei ollut koskaan mitään ongelmaa, 180tkm lähes pelkkää kaupunkiajoa ei saanut kääntölaakereihin niin pahaa kulumaa, että olisi tehnyt mieli vaihtaa uusiin.
jmaatta kirjoitti:Samaa vikaa lienee täälläkin. Onko noista laakereista muuta vaivaa kuin kääntäessä ääntely? Omassani ihmeellisesti moottoritievauhdeissa välillä tuntuu kuin renkaat olisi epätasapainossa, täristää rattia ja väliin taas menee kuin juna.
Jos kaikki on kunnossa, niin mitään tärinöitä tai tutinoita ei tule rattiin.
Kannattaa aloittaa tasapainotuksista.
Jep, kesärenkaat alle niin tärinät loppui. Pitänee syksyllä tasapainottaa nuo talvirenkaat vielä kertaalleen...
jmaatta kirjoitti:Samaa vikaa lienee täälläkin. Onko noista laakereista muuta vaivaa kuin kääntäessä ääntely? Omassani ihmeellisesti moottoritievauhdeissa välillä tuntuu kuin renkaat olisi epätasapainossa, täristää rattia ja väliin taas menee kuin juna.
Jos kaikki on kunnossa, niin mitään tärinöitä tai tutinoita ei tule rattiin.
Kannattaa aloittaa tasapainotuksista.
Jep, kesärenkaat alle niin tärinät loppui. Pitänee syksyllä tasapainottaa nuo talvirenkaat vielä kertaalleen...
Sama havainto ja alla äskettäin tasapainotetut uudehkot Contin nastarenkaat.
Mulla oli juuri auto jarruremontissa ja kaikki palat ja levyt vaihdettiin. Samalla asentaja puhalsi jousikupit puhtaiksi, niin johan paukkuminen ja muu ylimäätäinen ääntely etupäästä lakkasi. Ainoa ongelma on, että -03 mallissa ja kai vielä muutamia vuosia eteenpäinkin on jousikupit suojaamattomat. Likaa siis menee uudelleen ajankanssa ja pauke palautuu. Tosin kiertolaakeritkin täytyisi vaihtaa...
Kuulin myös, että olisi (ehkä) mahdollista asentaa uusimmissa Saabeissa (07 ???) jo olevat suojakumit jousikuppeihin. Siis sama suojakumien malli kävisi myös -03 alkaen.