2.3i-16 kirjoitti:Saabeista en tiedä, mutta esim. alfoissa, opeleissa ja fiateissa 16/20-venttiilisissä koneissa imusarjat ovat melko usein nokiset.
Onko kukaan kurkannut TiDS:n imusarjaan?
Meillä meni edellisessä TiDS:ssä imusarja vaihtoon tuon pyörreläppävian vuoksi ja kun vaihdettiin se tähän TTiD:een niin myyjä sanoi yläkerran olevan niin erilainen konstruktio ettei saman pitäisi enää olla mahdollista. Kun en tiedä niin pitää vaan luottaa ammatti-ihmisten sanaan.
Ei ole kyllä ollutkaan mitään onkelmia - ainoa havainto on se, että hiukkassuodatin putsaa itseään aika tiuhaan. Meillä oli auto ekat 42 tkm maantieajossa ja nyt viimeinen vajaa kymppi onkin ollut silkkaa kaupunkiajoa - lienee suora syy tuolle.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Kuten mainittua, mulla vaihdettiin tähän autoon (takuuseen tietty) jo kertaalleen imusarja pyörreläppien jumituksen takia. Tiedä sitten mikä on muuttunut vai onko imusarja ylipäätään saanut parannuksia.
2.3i-16 kirjoitti:Kuten mainittua, mulla vaihdettiin tähän autoon (takuuseen tietty) jo kertaalleen imusarja pyörreläppien jumituksen takia. Tiedä sitten mikä on muuttunut vai onko imusarja ylipäätään saanut parannuksia.
Tuliko nuo ongelmat tuon Hirschin asentamisen jälkeen, vai onko ne samat ongelmat ilman tehonlisäystäkin?
Eilen nimittäin laitettiin Hirschin ohjelmat sisälle cabbeen ja melko tyytyväinen olen muutokseen tällä hetkellä. Kyseessä on se Hirschin 10 päivän kokeilujakso, joten luultavasti maksan vain laskun pois poikkeen
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Kyllä tuo imusarja vaihdettiin jo ennen hirschiä. Yllättävän paljon se auto tuolla Hirschilläkin muuttuu, persmittarilla enemmän kuin numeroarvot kertovat. Olisiko vääntöä enemmän kuin luvattu?
Ensimmäistä kertaa muuten, reilun 2 vuotta vanhana vaihtoi automaattiloota viikon sisään pari kertaa aika rumasti kolauttaen kakkosta sisään. Pitänee vaihtaa lootaöljyt ja kokeilla auttaisiko.
Suosittelen Hirch:ä myös lämpimästi. Hyvänä bonuksena lisäteholle automaatin ja moottorin yhteispeli paranee huomattavasti. Kuten joku sanoikin tällaisena auton pitäisi tulla suoraan tehtaalta.
Mitkä ovat tuon imusarjan karstoittumisen ensioireet l. milloin kannattaa käyttää huollossa ja pyytää kurkkaamaan? Toivottavasti tuo ei ole ominaisuus.
Mulla ei edes oireillut niin että olisin mitään huomannut, mutta ainakin EGR:n tuo moska voi jumittaa, tuo sitten aiheuttaa lievää nykimistä. Vikavalo vain syttyi.
Tehot varmaan hiipuvat kun virtaus imusarjassa heikkenee.
Tuli ostettua marmoritiskiltä takapuskuriin Aeron musta spoileri tuplaputkien ulostuloilla. 65 €, ei paha. Saa nähdä koska muka olisi aikaa askarrella se paikalleen ja kattoo Motonetistä jotkut putkenpäät sinne.. Kevättä ilmoilla..
Autoni mukana tuli ilmeisesti tehtaalla asennetut 235/45/R17 Pirellit (zerot?). Minun makuuni rengasmelua on liikaa ja mukavuus kärsii. Pohdin rengaskooksi 205 (tai 215) /55/R16, ja hakusessa olisi hiljainen, taloudellinen ja pitävä rengas => Minkäslaista kesägummia raati suosittelee TTID combille? Eli todennäköisesti ym yhden kesän ajetut Pirellit vanteineen kohta myynnissä.
Toinen kysymys heti perää kun kirjoittamaan aloitin. Onko kellään vinkkiä missä keskikulutusnäytön saisi säädettyä tarkemmaksi? Länsi-auto magneetti vantaalla on kahteen otteeseen todennut "asetusten olevan kohdillaan". Todellinen kulutus on säännöllisesti 10% suurempi kuin auton laskema.
Eikös täällä foorumilla ollut muitakin (TTiD) joilla ensiasennusrenkaat oli kokoa 235?
Talvirengas-ajelun perusteella voi suositella vaikka 205 leveää, se nimittäin oli parempi ajaa kuin 225. Näin meikäläisen makuun ja täällä pohjoisen teillä. toisaalta noissa kahdessa on eroa jo "alustasarjan verran" ajettavuudessa, eli sporttisesta tarkkuudesta joutuu samalla tinkimään. Eli juuri siitä missä NG9-3 on hyvä.
Itse tinkisin piirun verran urheilullisesta tarkkuudesta ja siksi tuota rengaskokoa mietin. Ehkäpä tuo 215/55/16 olisi hyvä kompromissi. Mutta suuri vaikutus on myös gummeilla, eli minkä merkkisiä on arvoisa raati arvostaa hiljaisina, taloudellisina ja hyvinä ajettavina?
Minullakin on talvirenkaana 205/55/16 ja ovat kitkoina varsin miellyttävät. Mitä tulee keskikulutukseen niin tuo todellinen kulutus on ollut talvirenkailla +10%, kesärenkailla noin +8%. Tosiaan magneetissa eivät osanneet ohjelmoimalla tuota virhettä korjata. Miltä pääkaupunkiseudun korjaamolta kannattaisi kysyä tähän apua?
Mä laitoin ny keväällä bensa SC:iin 225/45 17 tuuman Misukan Pilot Sport 3.
Mun mielestä hiljaiset ja hyvät ajaa.
Toki keväisillä karkeilla pinnoilla hieman jyrisee mutta eiköhän ne kaikki...
Kesärenkaan kulutuspinnan kestävyyttä kannattaa myös arvostaa. Tästä on todella vähän mitään julkaisua autolehtien rengastesteissä. Michelin energyä kestävyyden suhteen suositteli nuuka insinööri. Olen samaa mieltä. Tuo on ollut kestävin kesärengas minulla ja varmaan jatkoonkin samat. Edellyttää toki, että saa 17" 235/45 koossa. Tulee sellaista kiihtyvyyden ja voiman tunnetta, kun auto pikkasen vetelee kiihdytyksissä
Pitäisi varmaan mennä tämän Hirschin kanssa penkkiin, taitaa olla löylyä jopa enemmän kuin luvataan.
Kaveri haki saksasta S211 E320 CDI-farkun, edellistä korimallia ja 2007 faceliftiä (uudempi V6-kone) ja tuntui, että TTiD farkku ja tuo menevät lähes suljetulla alueella 120 asti aivan rinta rinnan. Metri taisi tulla mesen hyväksi etua.
Hiukan alkoi lapsettamaan kun mesen nokka alkoi ainakin puheissa keulia melkoisesti