Edit: autojen moottoreista en paljoa ymmärrä, sen huomaa varmaan ylläolevasta kirjoituksesta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joo, kummallista tuo auton juopottelu...Samoin, tuo kampiakselin stefan vuoto on sotkenut paikkoja vaan. Käyttääkös tuo ilmastointi millään muotoa jäähdytysnestettä viilennykseen/lämmitykseen? Talvella tuli harvemmin käytettyä ilmastointia, välillä kyllä pidin pidemmillä matkoilla sen päällä, ettei ihan ruostu kiinni paikat.hamilton69 kirjoitti:Sama homma täällä, tosin voisin väittää että juuri päinvastoin. Eli talvella sain muutaman kerran lisäillä, ja nyt pikkisen lämpöisemmällä ei ole ilmoitellut eikä nesteitä hävinnyt merkittävästi.
Vuotoja ei ole näkynyt auton alla.
Kampiakselin stefa meni itselläkin vaihtoon tuossa viimevuoden lopulla, pientä öljyvuotoa oli havaittavissa (sotki paikkoja), itsessään remppa osineen ei kustantanut juuri mitään. Oiskos pitkästi alle satasella päässyt. Tuosta aiheesta löytyy muutamakin topicki kun etsi toiminnolla haet.
Paljonkos tuommoinen kannentiivisteen vaihto maksanee? Autolla ajettu "jo" 85tkm, vuosimalli 2006. Mielestäni saisi pidempään kestää kannentiivisteet, jos vika sieltä löytyy... Pitänee sanoa huollossa että testaavat. Eikös sen näe jostain höyryistä siitä paisuntasäiliön suulta mitattuna, jos kannentiiviste vuotaa? Muistelen vain, kun edellisiä autojani olen ostanut, niin olen käyttänyt joka kerta Autotohtorilla, joka on mitannut juuri tuosta paisuntasäiliön suulta jotain kaasuja, josta näkee vuotaako kannentiiviste.Nico kirjoitti:Mulla oli siinä edellisessä Saappissa jäädytysnesteen vajenemis ongelmaa.
En oikeen osannut yhdistää sitä mihinkään, joskus meni enemmän joskus vähemmän.
Ei se nyt paljon kuluttanut, mutta kuitenkin sen verran että homma alkoi ottaa päähän.
140-150tkm (en nyt muista) huollossa sanoin sitten, että nyt ottaa kyllä jo pattiin, että korjatkaa se. Vehje lähti sieltä sitten pajalle kansipahvin vaihtoon ja tuli kuntoon.
Tuossa perheen kakkos autossa on vesipumppu vaihtoa vaille. Lätäkkö tulee alle kun auto seisoo kylmänä. Moottorin käydessä ja lämpimänä ei ole vuotoa...
Hypersaappit (V6) kutsuttiin paisuntasäiliöiden vaihtoon, kun jollaan svedulla oli pönttö haljennut pakkasella tai jotain...
En tiedä vaihtoivatko sitten uuteen samanlaiseen vai pistivätkö purkkaa jonnekin koloon, vai mitä tekivät. Eroa en ainakaan päällepäin pytyssä huomannut.
Tuo oma vähän iäkkäämpi Aero tiputteli tallin lattialle jonkun verran eräästä ylimääräisestä syylärin propusta. Kiristin propun ja loppui.vili1 kirjoitti:Paljonkos tuommoinen kannentiivisteen vaihto maksanee? Autolla ajettu "jo" 85tkm, vuosimalli 2006. Mielestäni saisi pidempään kestää kannentiivisteet, jos vika sieltä löytyy... Pitänee sanoa huollossa että testaavat. Eikös sen näe jostain höyryistä siitä paisuntasäiliön suulta mitattuna, jos kannentiiviste vuotaa? Muistelen vain, kun edellisiä autojani olen ostanut, niin olen käyttänyt joka kerta Autotohtorilla, joka on mitannut juuri tuosta paisuntasäiliön suulta jotain kaasuja, josta näkee vuotaako kannentiiviste.Nico kirjoitti:Mulla oli siinä edellisessä Saappissa jäädytysnesteen vajenemis ongelmaa.
En oikeen osannut yhdistää sitä mihinkään, joskus meni enemmän joskus vähemmän.
Ei se nyt paljon kuluttanut, mutta kuitenkin sen verran että homma alkoi ottaa päähän.
140-150tkm (en nyt muista) huollossa sanoin sitten, että nyt ottaa kyllä jo pattiin, että korjatkaa se. Vehje lähti sieltä sitten pajalle kansipahvin vaihtoon ja tuli kuntoon.
Tuossa perheen kakkos autossa on vesipumppu vaihtoa vaille. Lätäkkö tulee alle kun auto seisoo kylmänä. Moottorin käydessä ja lämpimänä ei ole vuotoa...
Hypersaappit (V6) kutsuttiin paisuntasäiliöiden vaihtoon, kun jollaan svedulla oli pönttö haljennut pakkasella tai jotain...
En tiedä vaihtoivatko sitten uuteen samanlaiseen vai pistivätkö purkkaa jonnekin koloon, vai mitä tekivät. Eroa en ainakaan päällepäin pytyssä huomannut.
Nää ei ole ikinä kunnossa näköjään....kun hajosi bensapumppu...