Oiskos kenelläkään jakaa tietoa/arvausta/vihiä mikä mättää kun vänkärinpuolen ovi ei aukea ulkoapäin, kahva nousee mutta ovi ei aukea?
Vaimo oli frendin kanssa liikenteessä, ja frendin käsi osui sisällä istuessa lukitus nappiin -> ovi lukkoon ja samasta napista ovi heti takaisin auki, sen jälkeen ovi ei enää aukea kahvasta nykäisemällä muutakuin sisältä käsin.
Siellä vissiin on oven sisällä (ovipahvin takana) perinteinen "koukku" mekanismi mikä nykäisee oven auki kahvaa vääntämällä ulkoapäin? Olisikohan "koukku" poikki tai irronnut vastakappaleesta?
Ovenkahvat on vaihdettu uusiin maalattuihin tuossa joskus viimevuoden lopuilla, voihan olla että pajalla jäänyt asentajalla asennus vaiheeseen? Kuitenkin kaikki kahvat toimineet tähän päivään asti moitteetta, eli luultavasti jotain rikki/irti.
Kiitos ja kumarrus!
Vänkärinpuolen ovi ei aukea ulkoapäin?!
-
- "Tuplakaasari"
Vänkärinpuolen ovi ei aukea ulkoapäin?!
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
Re: Vänkärinpuolen ovi ei aukea ulkoapäin?!
Olen korjannut jo kahdesti kuskinpuolelta kyseisen ongelman. Menee se ulkokahvalta tuleva tanko semmosen muovilukittimen läpi, mulla vielä vanhaa mallia joten siksi on lähtenyt irti. Nyt toisella kerralla laitoin sen kunnolla kiinni kun ekalla kerralla jäi vähän huonosti, ainakin talven yli on nyt kestänyt.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
-
- "Tuplakaasari"
Horgrath: Niin meinasitko että tanko on irronnut kahvasta, vai onko se hypännyt vain ulos sieltä muovi-holkista?
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
Ulkokahvassa se on aina ollut mulla kiinni, eli just siitä "muoviholkista" irronnut. Huomaa heti kun ottaa pahvin pois, heti siinä alhaalla. Se on aika simppeli systeemi kun vähän aikaa tutkiskelee sitä 

//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61