Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
bsr:lle väsäilin postia eilen, mutta jokin häikkä tyhjensi tekstin ja väitti että jokin kohta oli yhteydenottosivusta jäänyt täyttämättä. No en sitten iltamyöhällä jaksanut enää alkaa uudestaan tarinoimaan tekstiä. Joten kyselyä on menossa myös bsr:n suuntaan heti kun taas ehdin kirjoitella. Tai jos joku taitava englanninkielen taitaja löytyy, niin voisi yhtä hyvin sinne kirjoitella ymmärrettävän kyselyn asiasta?
Ja ilmeisesti se vika ei voi olla mekaaninen/magneettiventtiilissä koska vikakoodin resetoinnin jälkeen kaikki toimii normaalisti.
Ja kyllä, ihmeellistä on kun kaikilla ei ole samoja ongelmia niin ei silloin softassa luulisi olevan vikaa.
No ei tämän enempää spekulointia vaan jään odottamaan bsr:n mielipidettä.
Ja ilmeisesti se vika ei voi olla mekaaninen/magneettiventtiilissä koska vikakoodin resetoinnin jälkeen kaikki toimii normaalisti.
Ja kyllä, ihmeellistä on kun kaikilla ei ole samoja ongelmia niin ei silloin softassa luulisi olevan vikaa.
No ei tämän enempää spekulointia vaan jään odottamaan bsr:n mielipidettä.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Vahingoista viisastuneena kopioin koko tekstin aina leikepöydälle talteen jos olen jotain pidempää runoillut lomakkeeseen. Timeoutti, joku muu virhe tai hiiren edellisnapin painallus hävittää helposti tekstin
Ei ole vika uusiutunut, tosin ei ole kovin pitkää matkaa tullut muutenkaan ajettua. Pitäisi itsekin jossain välissä kehittää jotain tekstiä BSR:n pojille.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ei ole vika uusiutunut, tosin ei ole kovin pitkää matkaa tullut muutenkaan ajettua. Pitäisi itsekin jossain välissä kehittää jotain tekstiä BSR:n pojille.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Autot on kuitenkin jossain suhteessa yksilöitä ja tästä johtuen ei tulis mieleenkään tehdä mitään softapäivityksiä ilman, että varmistaa ahtopaineiden, seoksien yms. olevan edes suurinpiirtein oikealla planeetalla.SA9000AB kirjoitti: Ja kyllä, ihmeellistä on kun kaikilla ei ole samoja ongelmia niin ei silloin softassa luulisi olevan vikaa.
Itsekukin tietysti vetää omat johtopäätökset ja toimii sen mukaan.
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
no ei tullut mieleenkään että toimivaa softaa päivittäessä tulisi ennakkoon tehdä moottorin toiminnasta analyysiä. Eihän tietokoneissakaan ennen windows päivityksiä konetta tutkita että uskaltaako päivityksen ladata. Yleensä päivitykset korjaavat asioita (aina ei kuitenkaan ole näin). Nyt on ajaessa tietokone kiinni ja datan keräys ahtopaineineen yms. niin ei tässä ihan sokkona olla menossa .Vika on kuitenkin aivan satunnainen. Max ahtopaine minkä minulla antanut on 1.1bar. Ahtopainekin vaihtelee useasta tekijästä riippuen. Enkä kiellä että etteivätkö autot olisi yksilöitä. Softapäivitys kuitenkin paransi ajo-ominaisuuksia pienillä kierroksilla kaupunkiajossa, joten parannusta tuli.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
*
Viimeksi muokannut apu,apupoika, Ke Marras 24, 2010 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Mistä muuten tietää että on uudempi versio käytössä? Tuolla BSR:n sivuilla minne kirjaudutaan näkyy sync history, mutta jokaisessa syncissä näkyy ihan samat "Stage 1 - FW xxx" ja "Method: Sw. no xxx" -numerot.
Kun tökkää laitteen kiinni koneeseen ja synkkaa softalla, niin se näyttäisi joka kerta lataavan ja päivittävän jotain, eli siitäkään ei näe onko tullut uutta vai ei.
Kun tökkää laitteen kiinni koneeseen ja synkkaa softalla, niin se näyttäisi joka kerta lataavan ja päivittävän jotain, eli siitäkään ei näe onko tullut uutta vai ei.
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Nyt on hukkaportin magneettiventtiili vaihdettu eilen ja odottelen tässä nyt sitten tuleeko vikaa enää uudestaan. vanha venttiili näytti kuitenkin aivan hyvä kuntoiselta liittimen pintojen suhteen ja mittarikin näytti 23-24 Ohmin välillä kelan arvoksi, niin pitäisi olla kelakin kunnossa. Seuraavaksi jos vika vielä ilmenee täytyy testata hukkaportin kellon toiminta, mekaanisesti ruuvarilla saa hukkaportin tankoa työnnettyä turboon päin, niin sen ei ainakaan pitäisi jumittaa.
Onko muilla vielä ilmennyt yllättäviä ahtojen katomisia tai löytynyt ratkaisua ongelmaan?
Onko muilla vielä ilmennyt yllättäviä ahtojen katomisia tai löytynyt ratkaisua ongelmaan?
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Mulla on ilmennyt ohjelmoinnin jälkeen muistaakseni 2-3 kertaa, taisi pisimmillään olla melkein kuukauden kun taas ahdot katosi. En ole vielä ryhtynyt toimenpiteisiin kun ei viitsi ulkona paljoa näillä ilmoilla tehdä =(
Tai sitten vaan laitan takaisin vanhan softan, miten sen vanhan softan saa takaisin ladattua boksiin?
Tai sitten vaan laitan takaisin vanhan softan, miten sen vanhan softan saa takaisin ladattua boksiin?
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Eikö BSR ole tosiaan vastannut tähän mitään? Yleensä sieltä on vastailtu aika ripeään kysyi mitä hyvänsä...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Minusta vähän erikoista jos vanhemalla ohjelmalla toimi ok ja uudella ei.SA9000AB kirjoitti:Nyt on hukkaportin magneettiventtiili vaihdettu eilen ja odottelen tässä nyt sitten tuleeko vikaa enää uudestaan. vanha venttiili näytti kuitenkin aivan hyvä kuntoiselta liittimen pintojen suhteen ja mittarikin näytti 23-24 Ohmin välillä kelan arvoksi, niin pitäisi olla kelakin kunnossa. Seuraavaksi jos vika vielä ilmenee täytyy testata hukkaportin kellon toiminta, mekaanisesti ruuvarilla saa hukkaportin tankoa työnnettyä turboon päin, niin sen ei ainakaan pitäisi jumittaa.
Onko muilla vielä ilmennyt yllättäviä ahtojen katomisia tai löytynyt ratkaisua ongelmaan?
Ja aloit sen jälkeen vaihtamaan osia.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Kävin BSR:n kanssa postinvaihtoa toissapäivänä kun ongelma iski sitten lopulta tännekkin ensimmäistä kertaa.
En voi kopioida sitä foorumille ettei joudu raastupaan kun näyttää olevan kovat privacy nootit sivulla jonka kautta tuo kommunikointi tapahtuu mutta lyhyesti:
Kuvailin ongelman ja ilmoitin samalla etten ole ainoa jolle on käynyt näin päivityksen asennuksen jälkeen + pari kysymystä:
1. Onko tulossa "bugikorjattua" versiota lähiaikoina koska mitä ilmeisimmin tämä johtuu taannoisesta päivityksestä koska alkuperäisellä versiolla ei ollut minkäänlaisia ongelmia kenelläkään ?
- Ei vastausta.
2. Onko mahdollista ladata PPC -yksikköön aiempi versio jolla ongelmia ei ollut?
- Ei ole mahdollista.
Tuo "Ei ole mahdollista" -vastaus on kohtuullisen mykistävä, itse olin siinä käsityksessä että on. Ts. vaihtoehtoja näyttää olevan kaksi, joko pitää nykyisen bugisen version tai lataa Saabin oman alkuperäisen softan sisään.
Lisäksi kyselivät vikakoodia kun check engine valo loimotti taulussa mutta sen lukuun ei nyt ollut mahdollisuutta eikä sen paremmin haluakaan ( ~30 e) joten selätin valon lataamalla softan uudestaan sisään.
Ok, vikakoodin lähetys BSR:lle olisi ollut vähintä mitä voin tehdä asian hyväksi mutta motivaatio viedä auto pajalle sen takia on aika vähissä. Etenkin kun tiedossa on että ongelma johtuu juurikin tästä päivityksestä.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
En voi kopioida sitä foorumille ettei joudu raastupaan kun näyttää olevan kovat privacy nootit sivulla jonka kautta tuo kommunikointi tapahtuu mutta lyhyesti:
Kuvailin ongelman ja ilmoitin samalla etten ole ainoa jolle on käynyt näin päivityksen asennuksen jälkeen + pari kysymystä:
1. Onko tulossa "bugikorjattua" versiota lähiaikoina koska mitä ilmeisimmin tämä johtuu taannoisesta päivityksestä koska alkuperäisellä versiolla ei ollut minkäänlaisia ongelmia kenelläkään ?
- Ei vastausta.
2. Onko mahdollista ladata PPC -yksikköön aiempi versio jolla ongelmia ei ollut?
- Ei ole mahdollista.
Tuo "Ei ole mahdollista" -vastaus on kohtuullisen mykistävä, itse olin siinä käsityksessä että on. Ts. vaihtoehtoja näyttää olevan kaksi, joko pitää nykyisen bugisen version tai lataa Saabin oman alkuperäisen softan sisään.
Lisäksi kyselivät vikakoodia kun check engine valo loimotti taulussa mutta sen lukuun ei nyt ollut mahdollisuutta eikä sen paremmin haluakaan ( ~30 e) joten selätin valon lataamalla softan uudestaan sisään.
Ok, vikakoodin lähetys BSR:lle olisi ollut vähintä mitä voin tehdä asian hyväksi mutta motivaatio viedä auto pajalle sen takia on aika vähissä. Etenkin kun tiedossa on että ongelma johtuu juurikin tästä päivityksestä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Mutta tuolla ppc-boksillahan voi lukea vikakoodit, ja synkkauksen kautta lähettää ne bsr:lle? Ainakin voi poistaa vikakoodit, ja löytyy myös "Read faultcodes"?
Itselleni ei ole tullut kertaakaan vikavaloa vaikka ahdot ovat kadonneet.
Itselleni ei ole tullut kertaakaan vikavaloa vaikka ahdot ovat kadonneet.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Kiitos vinkistä, tuota en tiennyt. Manuaalista olisi varmaan selvinnyt mutta niitähän ei tunnetusti luetaHorGrath kirjoitti:Mutta tuolla ppc-boksillahan voi lukea vikakoodit, ja synkkauksen kautta lähettää ne bsr:lle? Ainakin voi poistaa vikakoodit, ja löytyy myös "Read faultcodes"?
Itselleni ei ole tullut kertaakaan vikavaloa vaikka ahdot ovat kadonneet.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Täytyy perehtyä aiheeseen jos/kun vikavalo seuraavan kerran päättää alkaa punertamaan.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
BSR:n boksilla en itse saanut koodia näkyviin, mutta nollaus ainakin onnistuu.
Ja miksi lähdin vaihtamaan osia, johtuu siitä, että esim nyt BSR:lle voi ilmoittaa ettei vika johdu magneettiventtiilistä (siis jos vika vielä tulee). Venttiili maksoi 50€, eli ei kovin hinnakas kokeilu. Ja samaa venttiiliä käytetään bypass toiminnossakin. Ja vikakoodi P0244 viittaa juurikin turbon magneettiventtiilin ja turbon hukkaportin virhetoimintaan. Oikaisin vianhaussa sen verran että hommasin suoraan uuden venttiilin enkä alkanut hukkaportin kellon kalvon painetestiä. Kun taas kerran löytyisi aikaa tehdä kokeet loppuun niin voisi BSR:lle laittaa postia, jossa rautaviat on suljettu pois.
Vika alkoi aikaisemmin tulla jo aika usein. Jopa puolella kaasulla tehtävät nopeuden nostot esim 100-120 5.vaihteella saattoi laittaa Limp homen päälle.
Elmoscan 8 ei myöskään näytä koodia vian ollessa päällä ja MIL valon palaessa.
Mutta Scantool.net ilmaisohjelma näyttää koodinkin ja joskus silloinkin kun MIL valo ei ole syttynyt. Lukija on ainakin maksanut itsensä takaisin kuittauskerroilla joita olen joutunut tekemään
Ja eihän tuo BSR:n asenne tee hallaa kuin heille itselleen. Luulisi että ottaisivat edes vähän enemmän tosissaan tehdyt kyselyt heidän suuntaansa![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ja miksi lähdin vaihtamaan osia, johtuu siitä, että esim nyt BSR:lle voi ilmoittaa ettei vika johdu magneettiventtiilistä (siis jos vika vielä tulee). Venttiili maksoi 50€, eli ei kovin hinnakas kokeilu. Ja samaa venttiiliä käytetään bypass toiminnossakin. Ja vikakoodi P0244 viittaa juurikin turbon magneettiventtiilin ja turbon hukkaportin virhetoimintaan. Oikaisin vianhaussa sen verran että hommasin suoraan uuden venttiilin enkä alkanut hukkaportin kellon kalvon painetestiä. Kun taas kerran löytyisi aikaa tehdä kokeet loppuun niin voisi BSR:lle laittaa postia, jossa rautaviat on suljettu pois.
Vika alkoi aikaisemmin tulla jo aika usein. Jopa puolella kaasulla tehtävät nopeuden nostot esim 100-120 5.vaihteella saattoi laittaa Limp homen päälle.
Elmoscan 8 ei myöskään näytä koodia vian ollessa päällä ja MIL valon palaessa.
Mutta Scantool.net ilmaisohjelma näyttää koodinkin ja joskus silloinkin kun MIL valo ei ole syttynyt. Lukija on ainakin maksanut itsensä takaisin kuittauskerroilla joita olen joutunut tekemään
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja eihän tuo BSR:n asenne tee hallaa kuin heille itselleen. Luulisi että ottaisivat edes vähän enemmän tosissaan tehdyt kyselyt heidän suuntaansa
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Toivottavasti ei pääse noilla uusilla softilla nakuttamaan...SA9000AB kirjoitti:BSR:n boksilla en itse saanut koodia näkyviin, mutta nollaus ainakin onnistuu.
Ja miksi lähdin vaihtamaan osia, johtuu siitä, että esim nyt BSR:lle voi ilmoittaa ettei vika johdu magneettiventtiilistä (siis jos vika vielä tulee). Venttiili maksoi 50€, eli ei kovin hinnakas kokeilu. Ja samaa venttiiliä käytetään bypass toiminnossakin. Ja vikakoodi P0244 viittaa juurikin turbon magneettiventtiilin ja turbon hukkaportin virhetoimintaan. Oikaisin vianhaussa sen verran että hommasin suoraan uuden venttiilin enkä alkanut hukkaportin kellon kalvon painetestiä. Kun taas kerran löytyisi aikaa tehdä kokeet loppuun niin voisi BSR:lle laittaa postia, jossa rautaviat on suljettu pois.
Vika alkoi aikaisemmin tulla jo aika usein. Jopa puolella kaasulla tehtävät nopeuden nostot esim 100-120 5.vaihteella saattoi laittaa Limp homen päälle.
Elmoscan 8 ei myöskään näytä koodia vian ollessa päällä ja MIL valon palaessa.
Mutta Scantool.net ilmaisohjelma näyttää koodinkin ja joskus silloinkin kun MIL valo ei ole syttynyt. Lukija on ainakin maksanut itsensä takaisin kuittauskerroilla joita olen joutunut tekemään![]()
Ja eihän tuo BSR:n asenne tee hallaa kuin heille itselleen. Luulisi että ottaisivat edes vähän enemmän tosissaan tehdyt kyselyt heidän suuntaansa
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)