Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

ite oon muutamassa garretin ahtimella olevassa huomannut että hukkaportti jumittuu välillä muutaman millin auki.

tämä on helppo testata ottamalla letku irti ja huom! varovasti pienellä paineella paineilmapistoolilla liikutella kelloa.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Itse tossa mietin kun löytyy polkupyörän jalkapumppu missä mittari (ei tientenkään tarkka,mutta näkeepä laskeeko paineet). Sillä saisi turvallisesti testattua kellon kalvon ja tangon toimintaa :)

Tässä ahto ongelmassahan on ollut outoa se että auton uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti. kaikki on mahdollista, olen myös vähän voidellut hukkaportintangon ensimmäistä niveltä ja liikutellut sitä vetreyttääkseni sitä :)

Nyt näyttää hyvältä magneettiventtiilin vaihdon jälkeen, ei ole tullut vikaa (koputtaa puuta). Tästä jatketaan taas eteen päin odotellen häikkää :wink:
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Jaahas nyt teki temput täälläkin vikavalon kanssa. Koitin lukea ppc:llä vikakoodit ja nollasin ne. Synkkasin tänä aamuna koneella ppcn ja ohjelmoin uudestaan autoon, seurataan tilannetta.

Täytyy vissiin koittaa sitä mankkuvenan vaihtoa, kunhan SA9000AB kertoo meille käyttökokemukset ensin =)
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Voisin yrittää avata tuon vanhan magneettiventtiilin jos vaikka näkyisi jotain selventävää :) on kyllä niin umpeenvaletun näköinen möykky ettei saa enää kasattua ehjäksi.

Vikaa ei ole tullut vieläkään ja yritetty kyllä on. Venttiilin vaihdon jälkeen ainakin tuntui että ahtojen säätely olisi ollut tasaisempaa, mutta tää on taas tätä korjauksen jälkeistä mutua. sama kun olis laittanut turbo-tarran takaluukkuun ni turbon koko kasvaa korvien välissä :lol: Koitan jos saisin vaikka tässä heti töiden lomassa tehtyä avauksen ja uhraan tieteen nimissä mahdollisesti toimivan magneettiventtiilin :?
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

noniin...kestättekö jännitystä kuinka pitkään? :)

Magneettiventtiilin sisällä liikkuva mäntä, jonka sisällä kumi, sulkee/avaa turbolta tulevaa ja imupuolelta tulevaa alipaine liitäntää. No, turbon puolen kumissa on aivan selvästi sylinterinmuotoisen kumitapin päästä alkanut reuna murtumaan.
Eli selkeä vika löytyi magneettiventtiilistä. :D

Kuvia voisin ottaa, mutta tänne laittaminen voi vähän tökkiä. Voisin lähetellä vaikka jollekin niitä sähköpostiin, joka taitaa helposti niiden laiton tänne :oops:
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Laita vaikka tuonne:

http://imageshack.us/

Loistavaa jos tosiaan vika on siinä venttiiliss', täytyy vaihtaa ensisijassa!

On nää saabit kivoja :D
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

SA9000AB kirjoitti:noniin...kestättekö jännitystä kuinka pitkään? :)

Magneettiventtiilin sisällä liikkuva mäntä, jonka sisällä kumi, sulkee/avaa turbolta tulevaa ja imupuolelta tulevaa alipaine liitäntää. No, turbon puolen kumissa on aivan selvästi sylinterinmuotoisen kumitapin päästä alkanut reuna murtumaan.
Eli selkeä vika löytyi magneettiventtiilistä. :D

Kuvia voisin ottaa, mutta tänne laittaminen voi vähän tökkiä. Voisin lähetellä vaikka jollekin niitä sähköpostiin, joka taitaa helposti niiden laiton tänne :oops:
WIS antaa 2 eri magneettiventtiiliä, "magneettiventtili, ahtoilma" sekä "magneettiventtiili, bypass, turbo". Eli kumpi oli kyseessä?

Toinen venttiili sijaitsee venttiilikopan yläpuolella ja toinen sen alamuovisuojuksen alla siinä syylärin takana.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Tässä linkki kuviin, toivottavasti toimii

http://img175.imageshack.us/slideshow/w ... 103076.jpg



Turbon päällä oleva venttiili, se mikä on siinä näkyvillä alipaineletkuineen. Ja ilmeisesti tuona bypass-venttiilinä käytetään samaa venttiiliä.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

*
Viimeksi muokannut apu,apupoika, Ke Marras 24, 2010 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Enemmän tuo paine taitaa siinä 1bar paikkeilla olla, välillä kyllä kävi 1,1bar. 0,9-1,1bar vaihteli kuormituksesta riippuen ennen venttiilin vaihtoa. Ei ole kertaakaan tarvinnut nyt laittaa läppäriä kiinni autoon nollausta varten.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Ja tämän aamun päivänavaus:

Olipa kerran Saab, joka aamulla puhkui ja puhisi, ja hieroi unisia silmiään, kun tuli rampilta alas niin halusi taas alkaa Limppailemaan kotiin.

Sitten alkavat painetestit hukkaportinkalvolle ja toiminnalle, imupuolen testi yms.

No, elämä on...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja TKL »

SA9000AB kirjoitti:Ja tämän aamun päivänavaus:

Olipa kerran Saab, joka aamulla puhkui ja puhisi, ja hieroi unisia silmiään, kun tuli rampilta alas niin halusi taas alkaa Limppailemaan kotiin.

Sitten alkavat painetestit hukkaportinkalvolle ja toiminnalle, imupuolen testi yms.

No, elämä on...
Eikö siihen kannattaisi ladata alkuperäinen Saabin softa ja seurata vähän aikaa jatkuuko ongelma jos noinkin usein oireilee ? Mikäli ei jatku niin tuon rautapuolen voisi laskea pois kuvioista äkkiseltään ajateltuna.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Täytyy tehdä niin, laitan perus softan ja katsotaan ylittyykö raja-arvot.

Aikoinaan ollut B207R malleissa asiakashuolehtimiskampanja, jossa vikakoodi P0244 on alkanut ilmestymään ja suorituskyky on ollut rajoitettu. Ahtopaineen raja-arvo on ylitetty ja korjaus on ohjelmiston uudelleen päivitys. Aerossa ollut siis jo 2003 softassa bugia.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja eljass »

Itselläni ei ole kertaakaan ilmennyt mitään ongelmia uuden softan kanssa. Rajoittuvatko ongelmat vain manuaalilaatikkoihin vai onko niitä ilmennyt myös automaattilaatikon kanssa? Itsellänihän on siis automaattilaatikko eikä mitään ongelmia, pelkkää plussaa! Paineita tuo softa nostaa tasan 1 bariin asti eli hieman (~0,05 bar) enemmän kuin edellinen softa.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Voisiko Lambda-anturin viallinen toiminta aiheuttaa säädöissä vikaa, että ahtojen raja-arvot ylittyisi? Tein tuossa samalla kun laitoin Originaalisoftan sisään niin obd katsastusraportin, eikä päästänyt läpi, koska lambda testi ei mennyt läpi.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Vastaa Viestiin