Hei
Seuraavanlainen ongelma: auto 9-3, vm. -04 1,8 i eli ilman turboa oleva GM-sekasikiö
Kompuran päässä olevan magneettikytkimen ulkokannen "hub" kaksi niittiä kolmesta katkennut jostain syystä ja välissä oleva ns. kytkinlevy heiluu holtittomasti. Kytkin ei toimi ja saattaa olla että katkenneet niitinpalat vioittaneet kytkimen käämitystä. Eli magneettikytkin ongelma. Itse kompura lienee ehjä ja kylmäainettakin pitäisi olla. Autolla ajettu hieman toistasataatuhatta.
Saabilla on saatavana magneettikytkinpakettia, jonka hinta yli 500 €!!
E-Baysta löytyy diesel-malliin ko. kytkintä, bensaversioon en ole itse vielä löytänyt.
Tehdaskunnostettua kompuraa, joka sisältää magneettikytkimen saatavana samaan n. 500 € hintaan.
Kompuran valmistaja Sanden ja tyyppi 24411270. Kompurassa myös teksti "PXV16 Sanden" ja numerosarja "0573811304".
Kysymys: tietääkö kukaan tahoa, mistä löytyisi halvemmalla pelkkää magneettikytkintä, jonka vaihto lienee aika yksinkertainen?
Onko kukaan yrittänyt niitata kantta/kytkinlevyä uudelleen toisiinsa? Sanden-kompuroiden maahantuoja ei pitänyt asiaa mahdottomana, jos löytyy sopivia teräsniittejä ja vanhan koulukunnan koneistajaa ja käämitys olisi ehjä.
9-3 ac kompressori/magneettikytkin
Re: 9-3 ac kompressori/magneettikytkin
Enpä ole aiheeseen törmännyt, mutta käämin pystynee mittaamaan ja tarvittaessa uudelleen käämitsemäänkin.
Re: 9-3 ac kompressori/magneettikytkin
no mites tää projekti meni? kerro niin me muutkin tiedetään sitten...