9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Morjes
Itsellä tällä hetkellä OG9-3 Aero mihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Nyt kuitenkin autokuume on kova ja otsikon auto olisi myynnissä.
Mitä eroa TTid aerolla on tuohon Lineariin? Entä minkälainen alusta TTid (ei aero) on? Äänentoisto on ainakin surkea verrattuna nykyiseen autooni, mutta poppivehkeitähän on kaupat pullollaan.
Olisi muutenkin kiva tietää plussia ja miinuksia tuosta otsikon autosta.
Kiitoksia jo etukäteen :=) ja mukavia ajoja!
Itsellä tällä hetkellä OG9-3 Aero mihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Nyt kuitenkin autokuume on kova ja otsikon auto olisi myynnissä.
Mitä eroa TTid aerolla on tuohon Lineariin? Entä minkälainen alusta TTid (ei aero) on? Äänentoisto on ainakin surkea verrattuna nykyiseen autooni, mutta poppivehkeitähän on kaupat pullollaan.
Olisi muutenkin kiva tietää plussia ja miinuksia tuosta otsikon autosta.
Kiitoksia jo etukäteen :=) ja mukavia ajoja!
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=61195
Tosta ketjusta löytyy juttua itse koneesta, jollet itse sitä jo huomannut.
Tosta ketjusta löytyy juttua itse koneesta, jollet itse sitä jo huomannut.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Linear ja Aero erot lähinnä sisustassa ja ilmeisesti (?) alustassa. Linear alusta on ihan normaali. Toki lähivuosina varmaan uudistaisit alustaa kuitenkin.
08 konsernimankalla audiosarja 2 on jo ihan kelpo, edellisiä itse parantelin, mutta tähän olen kolvannut vain diskantit kojelautaan.
Kone tuntuu varmasti voimakkaalta vanhan Aeron jälkeenkin.
08 konsernimankalla audiosarja 2 on jo ihan kelpo, edellisiä itse parantelin, mutta tähän olen kolvannut vain diskantit kojelautaan.
Kone tuntuu varmasti voimakkaalta vanhan Aeron jälkeenkin.
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Linear vs areron eroista.
Penkit ovat erilaiset ainakin pehmusteiden muotoilun osalta.
...ja tosiaan alusta on erilainen, aerossa sport-alusta vakiona. En muista saiko lineariin sportalustaa, sai kai... Lisäksi puskuriverhoilut on erilaiset.
Olen itse ajanu 2 vuotta TTiD-manuaalilla ja ihan se on soiva peli. Minusta varsin mukava paketti (vaihteisto+alusta+moottori+penkki+ratti) ajella maantiellä kun on tarvittaessa riittävästi vääntöä, tehoa ja ajo-ominaisuuksia.
Rengasmelu on mitä on mutta en tiedä kuka siihen on syyllinen ....
Penkit ovat erilaiset ainakin pehmusteiden muotoilun osalta.
...ja tosiaan alusta on erilainen, aerossa sport-alusta vakiona. En muista saiko lineariin sportalustaa, sai kai... Lisäksi puskuriverhoilut on erilaiset.
Olen itse ajanu 2 vuotta TTiD-manuaalilla ja ihan se on soiva peli. Minusta varsin mukava paketti (vaihteisto+alusta+moottori+penkki+ratti) ajella maantiellä kun on tarvittaessa riittävästi vääntöä, tehoa ja ajo-ominaisuuksia.
Rengasmelu on mitä on mutta en tiedä kuka siihen on syyllinen ....
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Mitäs eroa Business-varustelu tuo ihan karvalakkimalliin(Linear)? Meillä oli edellinen vanhempi Saab (vm.06) sport kombi linear, ja nykyinen on business. Ainakin parkkitutka on tullut lisää edelliseen lineariin verrattuna
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
08 puskureissa eroa on edessä (Aeron aukot ja sumarikehykset) ja takana (tuplaputket Aerossa näkyvissä).
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Kiitos vastauksista.
Pakko sanoa teille, kenellä jo on ko. ajoneuvo. On se ihan he.....tin hyvännäköinen peli.
Olen nyt pari kertaa testannut tuota ja kysynyt jopa tarjousta tehokkaammasta softasta Kone tuntuu ihan hyvältä ja tehokkaalta. Penkit voisivat olla paremmat ja todentotta äänentoisto.
Olen nyt kahden vaiheilla, vaihdanko vanhan ja ihanan aeroni tuohon pirun (omasta mielestä) näyttävään, vähemmän ajettuun ja uudempaa pirsiin.
Kertokaa te.....
Pakko sanoa teille, kenellä jo on ko. ajoneuvo. On se ihan he.....tin hyvännäköinen peli.
Olen nyt pari kertaa testannut tuota ja kysynyt jopa tarjousta tehokkaammasta softasta Kone tuntuu ihan hyvältä ja tehokkaalta. Penkit voisivat olla paremmat ja todentotta äänentoisto.
Olen nyt kahden vaiheilla, vaihdanko vanhan ja ihanan aeroni tuohon pirun (omasta mielestä) näyttävään, vähemmän ajettuun ja uudempaa pirsiin.
Kertokaa te.....
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Jep, eli otsikon auto tänään hommattu. Mukava sillä on todellakin ajella eikä tunnu edes tuhnulta tuon stage1 aeron jälkeen. Penkit nyt voisi olla hieman tukevammat sivuilta. Tähän tulen todennäköisesti softan hommaamaan millä saisi 210hp/460nm.
Mitäs tuollainen sport-alusta suunnilleen maksaisi ja mistä niitä kannattaa kysellä?
Onko muut olleet tyytyväisiä jousituksiin tai jarruihin ?
Mitäs tuollainen sport-alusta suunnilleen maksaisi ja mistä niitä kannattaa kysellä?
Onko muut olleet tyytyväisiä jousituksiin tai jarruihin ?
Viimeksi muokannut sisor123, Pe Elo 20, 2010 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Onneks olkoon. Meinaatko hankkia Hirschin Stage1, vai joku muu?sisor123 kirjoitti:Jep, eli otsikon auto tänään hommattu. Mukava sillä on todellakin ajella eikä tunnu edes tuhnulta tuon stage1 aeron jälkeen. Penkit nyt voisi olla hieman tukevammat sivuilta. Tähän tulen todennäköisesti softan hommaamaan millä saisi 210hp/400nm.
Itsekin olen ruvennut haaveilemaan virityksestä, mutta tuo hirsch on mielestäni vähän liian arvokas. Bsr ja Maptun tarjoaa toki myös Stage1 tuohon TTiD:een. Onko kellään kokemuksia?
Maptun ja Bsr tarjoaa myös alusta-sarjoja.
Aeroon alustaan ja jarruihin olen ollut tyytyväinen.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
APUA!
Pari päivää vanha auto ja nyt iski ongelma, vakavuudesta en tiedä.
Ensinnäkin ajotietokoneessa teksti "limited performance".
Auto toimii muuten normaalisti, kunnes kierrokset nousevat n.3000rpm kohdalle ei turbo toimi ollenkaan. Siis ei yhtään. Moottoritiellä kulki juuri ja juuri 120km/h.
Kun auton käynnistää uudestaan, toimii turbo taas tuonne n.3000rpm kohdalle normaalisti kunnes menee limp modeen vai mikä lie. Joka tapauksessa ei ahda 3000 jälkee. Onkan tässä nyt se hiukkassuodatin tukossa vai mikä?
Maanantaina vien auton Metro-Autoon, mutta olisiko teillä jotain hajua etukäteen jo ongelmasta ja sen vakavuudesta? Autossa on vuoden täysi takuu, joten kustannuksia ei tuosta minulle tule.
Pari päivää vanha auto ja nyt iski ongelma, vakavuudesta en tiedä.
Ensinnäkin ajotietokoneessa teksti "limited performance".
Auto toimii muuten normaalisti, kunnes kierrokset nousevat n.3000rpm kohdalle ei turbo toimi ollenkaan. Siis ei yhtään. Moottoritiellä kulki juuri ja juuri 120km/h.
Kun auton käynnistää uudestaan, toimii turbo taas tuonne n.3000rpm kohdalle normaalisti kunnes menee limp modeen vai mikä lie. Joka tapauksessa ei ahda 3000 jälkee. Onkan tässä nyt se hiukkassuodatin tukossa vai mikä?
Maanantaina vien auton Metro-Autoon, mutta olisiko teillä jotain hajua etukäteen jo ongelmasta ja sen vakavuudesta? Autossa on vuoden täysi takuu, joten kustannuksia ei tuosta minulle tule.
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Työautoon tuli just samanlaiset ongelmat ja siinä oli mennyt ahtopaine putki rikki, kehottivat että ei ajaisi kovin paljon autolla että koneeseen ei mene mitään paskaa.
Auto oli MB Vito
Auto oli MB Vito
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Äsken tulin Metro-Autosta. Hiukkassuodatin oli tukossa. Laittoivat kuntoon.
Taas on mukava ajella.
Taas on mukava ajella.
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Jos takuulla ei ole enää väliä, menisin Karalalle softanpäivitykseen. Näiden Boschin moottorinohjausten kanssa kuuluu olevan melkoinen haka.
Penkitys ennen ja jälkeen kuuluu pakettiin, lisäksi voit toivoa softalta haluamiasi ominaisuuksia.
Penkitys ennen ja jälkeen kuuluu pakettiin, lisäksi voit toivoa softalta haluamiasi ominaisuuksia.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Kun oli entinen OG9-3 2.0T alla, niin siihen aikaan pidettiin Nordicia ehkä parhaimpana, seuraavaksi Maptun ja sitten taisi tulla Bsr/Speedparts. Bsr:ssä vedettiin ainakin siihen aikaan korkeammat maksimit väännöissä ja tehoissa, mutta käytännön ajossa Nordic toimi parhaiten ja luotettavimmin. Maptunin silloin ostin kuitenkin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä
Silloin kyseessä olikin trionic, eikä Bosch EDC16. Tuskin ovat alkaneet opettelemaan uutta (dieselien) moottorinohjaussysteemiä ainakaan näissä pelkästään Saabeihin erikoistuneissa pajoissa (Maptun, SQR ym.) vaan ostanevat softat muualta.
Karalaltahan saat penkissä juuri omaan autoosi ajetun, yksilöllisen softan suunnilleen samaan hintaan.
Karalaltahan saat penkissä juuri omaan autoosi ajetun, yksilöllisen softan suunnilleen samaan hintaan.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021