![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Uusi mankkuvena odottaa asennusta joten katsotaan onko vaikutusta. Maailmalta löytyy raporttia, jossa syy karkailuun on ollut juuri tuossa venttilliin toiminnassa.
No jo on vikaselvitys tiukassajmmk kirjoitti:Heillä on liikkeessä samanlainen Saab ja he ovat siitä ottaneet irti osat ja testannu mun autoon.
Eli toista magneettiventiiliä on kokeiltu mun autossa.
Autossasi on selvästi mekaaninen vika.glyzer kirjoitti:Meikäläisen auto kyseessä.
Eli siis, pelannut hienosti samalla softalla jo vuoden päivät, kunnes nyt alkoi armoton nykiminen kovemmissa kiihdytyksissä (yllä petrisa:n kuvaus ongelmasta). En siis tiedä mitä softalle olisi voinut tapahtua yhtäkkiä (apu,apupojan ehdotukseen...). Ennen kunnon rynkytyksiä ilmoitteli ehkä itsestään jo muutaman kerran sillä tavalla, että kesken täyskaasukiihdytyksen nyppäsi kerran ja jatkoi taas ahtamista sitten normaalisti. Mulla on uudet tulpat ja mankkuvena odottamassa laatikossa, ja mankkuvenan letkut olisi tarkoitus myös vaihtaa. Tarkoitus olisi vaihtaa osat tänään, joten voin vaikkapa ilmoitella tänne miten kävi. Mankkuvena ei todellakaan ole kallis osa vaihdettavaksi, ja autossa on muutenkin jo yli 190 tkm mittarissa, joten tuskin sen vaihtamisesta joka tapauksessa haittaa ainakaan on.
Samaa mieltä mekaanisesta viasta. Tänään näkee oliko noista korjaustoimenpiteistä apua. Käytin autoa keväällä huollossa ja vaihdatin samalla tulpat. Olivat pistäneet Boschin +54 FR6 KPP3X -tulpat koneeseen (ei, en käyttänyt merkkihuollossa...). Tulppien vaihdon jälkeen on siis alkanut nykyttäminen, mutta ehdin toki noillakin tulpilla useamman tonnin ajamaan ilman ongelmia. Oon ajellut vakiosoftalla siitä asti kun eka kerran fuelcuttia ilmeni, paitsi testimielessä välillä käyttänyt virisoftaa koneessa, juurikin sen takia että ei vaan tulisi koneelle vahinkoa.apu,apupoika kirjoitti:Autossasi on selvästi mekaaninen vika.
Ei softa muutu kesken jos ei tee päivityksiä.
Selvennän vielä, täällä vaihdettiin softa ja siitä alkoi liian kovat paineet ja onneksi tuli rullilla tutkitettua, että selvisi suuntia nakutuksista, seoksista jne. ja mitään ei ehtinyt hajoamaan. Softamaakarien mielestä ei voinut olla mitään vikaa heidän tuotteessaan. No se taas siitä sitten, nyt toimii kaikki nätisti raudan rajoissa.
Jos noilla PFR6T-10G tulpilla ajelee sen 120tkm, niin voi olla vähän yläkanttiin.
Voisi tietysti jotain muuta tulppaa koittaa, vaikka mistään ei sen kummempaa tietoa taida olla, että joku muu tulppa pelaisi selkeesti paremmin.