Nyt ois menossa mulla vaihtoon NG900 ja ajattelin vaihtaa käytettyyn bensa 9-3:n kertokaas autosta.
1. Kun lähen ostamaan autoa mitä pitäisi tarkastaa autosta?
2. Millaiset on saabin huoltovälit? Ja millaset on hinnat
3. Kun on talvi tulossa onko millanen talvi auto?
4. Kertokaa jotain hyvää ja huonoa autosta.
Oma Ng900 oli pettymys, MUTTA pitää antaa ille vielä mahdollisuus.
Kiitos jo etu käteen.
9-3 hankkimassa
Re: 9-3 hankkimassa
Mulla on facelift nokileka, joten huolto- ja tarkastuskysymykseen en vastaa. Vaan sen sanon, että ehjä NG9-3 on ehkä parasta, mitä etuvetosarjassa on talveen tarjota. Nelivedot on tietty vielä asia erikseen, tosin niitäkin löytyy tästä sarjasta. Ainakin ehjänä 9-3 etenee kelistä riippumatta varsin vakaasti, mukavasti ja loogisesti (joku löysä pusla/nivel alustassa saattaa vaikuttaa tähän melko reilustikin, siksi maininta ehjästä autosta). ESP on parasta, mitä olen ko. saralla kokenut (reagoi nopeasti ja pehmeästi). Ja nuo valot - sitä oikein odottaa, että pääsisi ajamaan pimeällä. Ainakin dieselversio tarjoilee sisälle asti lämpöä varsin vikkelästi ja kiltisti (dieselissä on aina eberi apuna, bensakoneeseen moinen on pitänyt ostaa erikseen, tämän vuoksi voi olla mahdollista että diesel lämpiää jopa nopeammin) ja ilmastointiautomatiikka toimii oikein tuota lämpöä sisälle annostellessaan. Nykyinen 9-3 hakkaa talviominaisuuksissa uusimman mallin (testattuna MY08) Audi A4:n kevyesti, mikä ei sinänsä ole huono suoritus.jmaximus kirjoitti: 3. Kun on talvi tulossa onko millanen talvi auto?
4. Kertokaa jotain hyvää ja huonoa autosta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 hankkimassa
Pientä nitinää ja natinaa on ilmennyt mutta mitä uudempi malli sitä vähemmän.
Huollot ainakin 93SS:n on 30 tuhat tai kerran vuodessa. Samat hinnat kuin muissakin. Long Life öljyt joten siksi tulee hintaa hieman.
Omalla ajettu 30th ilman ihmeellisyyksiä. Mielestäni hyvä auto ja talvella erinomainen.
Huollot ainakin 93SS:n on 30 tuhat tai kerran vuodessa. Samat hinnat kuin muissakin. Long Life öljyt joten siksi tulee hintaa hieman.
Omalla ajettu 30th ilman ihmeellisyyksiä. Mielestäni hyvä auto ja talvella erinomainen.
Re: 9-3 hankkimassa
Talviominaisuudet ovat mielestäni hyvät, mutta elektroniikkaa on sen verran, että kovilla pakkasilla se saattaa sekoilla. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=93351
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: 9-3 hankkimassa
Kato nyt ainakin onko ohjaustehostimen säiliö vuotanut korkin ympärille. Itellä oli ja meni pumppu vaihtoon, stefa vuotaa. Käsittääkseni on aika yleinen vaiva. Myyjäliike vaihtoi ja kustannus oli 10% hinnasta, siis osat ja työ.
Hyvä auto ajella satoi tai paistoi, kesät ja talavet.
Hyvä auto ajella satoi tai paistoi, kesät ja talavet.
sc 1.8t -o6
Re: 9-3 hankkimassa
Joo, mä - kuten yleensä muutkin täällä - rutkutan aina vioista ja ongelmista, kuten palstan luonteeseen kuuluukin, mutta jätetään nyt kerrankin tuo "vikalista" ja annetaan tunnustusta: Saab on kyllä aivan loistava ajettava talvikelillä. Hyvät ajo-ominaisuudet ovat auton parasta antia muutenkin, mutta loskaisella tai lumipöperöisellä tiellä ne kyllä korostuvat.
Välillä tuntuu, että vähän liiankin kevyesti taittuu matka talvisissa keleissä - jollain huterammalla kottosella pysyis ainakin nopeudet turvallisemmalla tasolla
Välillä tuntuu, että vähän liiankin kevyesti taittuu matka talvisissa keleissä - jollain huterammalla kottosella pysyis ainakin nopeudet turvallisemmalla tasolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: 9-3 hankkimassa
Tuu loskaisella tiellä ajo on kyllä turvatonta, tulee 96:sta ikävä.
No vikahan on renkaissa ovat liian leveät (195), voi kuvitella millaista on meno
vakiokoolla.....
No vikahan on renkaissa ovat liian leveät (195), voi kuvitella millaista on meno
vakiokoolla.....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98