9-3 aero vm 2005, nykii

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jmmk
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Elo 20, 2010 18:50

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii - vika löydetty ja korjattu

Viesti Kirjoittaja jmmk »

Tänään tuli auto kuntoon ja oli erikoisessa paikassa vika.

Ensimmäisen kerran antoi tänään moottori häiriövalon ja vikakoodin.

Paine anturille menevä johto oli hapettunut sisältä , johto oli konetilassa johtonipussa kumien alla, päälykumissa ja johon eristeessä ei näkynyt mitään vauriota mutta kun koski niin tunsi että rusahti lopullisesti poikki.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii - vika löydetty ja korjattu

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

jmmk kirjoitti:Tänään tuli auto kuntoon ja oli erikoisessa paikassa vika.

Ensimmäisen kerran antoi tänään moottori häiriövalon ja vikakoodin.

Paine anturille menevä johto oli hapettunut sisältä , johto oli konetilassa johtonipussa kumien alla, päälykumissa ja johon eristeessä ei näkynyt mitään vauriota mutta kun koski niin tunsi että rusahti lopullisesti poikki.
Luulen, että aika moni liittyy vielä tähän vastaavien vikojen "johtoryhmään" tulevaisuudessa..... :|
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii - vika löydetty ja korjattu

Viesti Kirjoittaja glyzer »

jmmk kirjoitti:Tänään tuli auto kuntoon ja oli erikoisessa paikassa vika.

Ensimmäisen kerran antoi tänään moottori häiriövalon ja vikakoodin.

Paine anturille menevä johto oli hapettunut sisältä , johto oli konetilassa johtonipussa kumien alla, päälykumissa ja johon eristeessä ei näkynyt mitään vauriota mutta kun koski niin tunsi että rusahti lopullisesti poikki.
No just... osaatko tarkemmin sanoa vielä että mille paineanturille tuleva johto oli kaput? Meikäläisellä yhä ongelma ratkaisematta...
9³ SC 1.8t
jmmk
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Elo 20, 2010 18:50

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja jmmk »

Ei ole valitettavasti tän parempaa tietoa.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Siellähän on kaksi paineanturia: ilmakehän paineanturi ja imusarjan paineanturi.
Kummassahan lie ollut johtovika. Vikakoodistakin sen tietäisi, jos se on tallella.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jmmk
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Elo 20, 2010 18:50

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja jmmk »

Sen ne kerto että olivat kuulleet että monessa tapauksessa turbosta on hajonnut kalvo.

Turbossa on kuulemma kaksi kalvoa joka rikkoutuessaan aiheuttaa tämmöisiä oireita.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

petrisa kirjoitti:Siellähän on kaksi paineanturia: ilmakehän paineanturi ja imusarjan paineanturi.
Kummassahan lie ollut johtovika. Vikakoodistakin sen tietäisi, jos se on tallella.

miten se nyt oli :?: eikö jo kerran tultu siihen tulokseen ettei ilmakehän paine anturia ole kuin my 03
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Taidat olla aivan oikeassa kalle37.
Se toinenhan olikin ns. ilmanottoputken paineanturi.
Vm-03 on sitten tuo mainittu ilmakehän paineanturi vielä näiden edellisten lisäksi.

Hyvä, kun asia tuli korjattua.
Sama pää kesät talvet ja antureita piisaa, niin aina jotain tahtoo unohtaa...
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tuohon jmmk:n vikaan liittyen.

Tosi kummallista, että anturin johdossa vikaa ja auto nykii kiihdytyksissä eikä silti vikakoodia tule. Vasta siinä vaiheessa, kun liitos pettänyt ilmeisesti lopullisesti, tuli vikakoodi. Näin ymmärsin tapahtumien edenneen ja olettaen auton tulleen nyt kuntoon. Eli vika oli siis siinä.

Minkähänlaiset löyhät toleranssit tuohon vikadiagnostiikkaan on rakennettu.
Tällaisesta on kyllä viitteitä jo aiemminkin, jossa anturi on sökö ja auto ei käynnisty, mutta vikakoodia ei tule.
Tuntuu kuin "Vikadiagnostiikka-T8" ei usko vikojen olevan mahdollisia tässä vehkeessä. Pitää täydellisyydestä, eikä usko millään vikoihin :lol:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jackal
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 22:08
Paikkakunta: Turun seutu

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja jackal »

Samantyyppistä vikaa mun autossa. Kerran vaihdettu EGR-venttiili, korjaantui hetkeksi. Vika palannut. Liittynee pakokaasun kierrätykseen jotenkin.
Saab 9-3 Sport Sedan 2006 1.9TD
jackal@bairakyn.net
thl
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 20:00

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja thl »

Vähän ohi aiheesta, mutta ehkä ei kuitenkaan. 1.9 tids -08 nykii/tärisee kiihdytyksissä satunnaisesti. Keväällä vaihdettu jumiutunut(?) EGR-venttiili ja samassa tuhoutunut hiukkassuodatin takuuna. Pelkäänpä, että sama vika uusiutuu..
Smyygi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 01:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja Smyygi »

Ny sit mulla tuli tänään aikas iso nykäisy kun kiihdytin suhkot ripeästi 3.vaihteella 60:stä-80:n kohdille ja taisi olla turbo mittari just punasen kohdilla. pari kertaa koitin ja aina sama juttu. Olis muuten aika jännä hetki, jos tälläsen nykäisyn pistäis kun rupeis maantiellä ohittaa :roll: , onneks nyt oltiin ihan vaan motarin rampilla.

Mitäs arvailette syyksi, näitä samoja fuel-cutteja, mankkuvenaa yms...? autossa on ollut stage1 muuttaman kuukauden ja autolla ajettu 102500km -05 2.0T Aero.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Smyygi putosiko paineet nykäsyn aikana?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Smyygi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 01:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja Smyygi »

Nostin kaasun heti, mut todennäkösesti tiputti kyllä. Saan auton huomenna pelien ja vehkeiden päähän, joten katsotaan mikä tuomio.
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: 9-3 aero vm 2005, nykii

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Mutta paineet ei kadonneet vaan tuli takas kun nyykähdys loppui ja ajo normalisoitui?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Vastaa Viestiin