Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Tässä tälläinen valistunut "Juoru"! Tieto tulee hyvin asian tietävältä lähteeltä.
Ensivuoden 9-3 diesel-malleihin on tulossa perusmoottoriksi 180 hv:n TTid ja alkaen hinnaksi kakkosella(2) alkava hintalappu ja co2 lukemat 119g.
Nyt taitaa olla hinta-laatusuhde kohdallaan. Ajo-ominaisuuksia riittää ja vauhtivaroissakaan ei taida olla kauheasti valittamista.
Oma arvioni on, että nyt alkaa 9-3 mallin uusi aika!
Terveisin Risto Suikkari
Ensivuoden 9-3 diesel-malleihin on tulossa perusmoottoriksi 180 hv:n TTid ja alkaen hinnaksi kakkosella(2) alkava hintalappu ja co2 lukemat 119g.
Nyt taitaa olla hinta-laatusuhde kohdallaan. Ajo-ominaisuuksia riittää ja vauhtivaroissakaan ei taida olla kauheasti valittamista.
Oma arvioni on, että nyt alkaa 9-3 mallin uusi aika!
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Jos noin käy, niin sitähän saattaa joutua harkitsemaan vaihtoa. Johan tuo nykyinen alkaakin vanhaksi käymään..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Näin ne väittävät, että käy!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
voipi olla että siitä tulisi kakkosauto minulle ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Jokseenkin näin tässä on käymässä, parin vuoden sisällähän ilmestyyristos kirjoitti:Näin ne väittävät, että käy!
täysin uusi ysi-kolmonen, mutta ennen sitä lasketaan markkinoille
päivitetty 9-3:nen jonka vähäruokaisin diesel kuluttaa 4,5l satasella ja
samaan aikaan lasketaan myös markkinoille kaikki muut 9-5:seen jo aiemmin liputetut moottoriversiot.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Tuossa yks pvä laskeskelin, että kannattaako maksaa 20 t€ vähän paremmasta takajalkatilasta?
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Yleensäkin jokainen valitseen autonsa todellisten tarpeittensa tai mieltymyksiensä mukaan. Aika usein kuski kaivaa keinot hankkiakseen hyväajoisen ja mukavimman ajoympäristön itselleen.
Vaikka itse hankinkin tuon "pikkumustan" ja vain yhden tai kahden henkilön käyttöön, pidän valintaani oikeana. Ei se ollut varmaankaan ekoteko! Mutta, kun on työnsä tehnyt ja oli mahdollisuus unelmansa toteutukseen, niin miksi ei?!
Minulle puhtaasti järkevin vaihtoehto olisi ollut uusi 9-3. Nyt se olisi sitä erityisesti, kun ja jos tuo yllä ollut "juoru" on totta. Mielestäni 9-3 on hyvin houkutteleva uudella hinnallaan hyvin monille. 9-3:lla saa erinomaisen vastineen hankinnalleen.
Terveisin Risto Suikkari
Vaikka itse hankinkin tuon "pikkumustan" ja vain yhden tai kahden henkilön käyttöön, pidän valintaani oikeana. Ei se ollut varmaankaan ekoteko! Mutta, kun on työnsä tehnyt ja oli mahdollisuus unelmansa toteutukseen, niin miksi ei?!
Minulle puhtaasti järkevin vaihtoehto olisi ollut uusi 9-3. Nyt se olisi sitä erityisesti, kun ja jos tuo yllä ollut "juoru" on totta. Mielestäni 9-3 on hyvin houkutteleva uudella hinnallaan hyvin monille. 9-3:lla saa erinomaisen vastineen hankinnalleen.
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: La Tammi 17, 2009 15:16
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Kuulostaa varsin lupaavalta myynnin vauhdittajalta, vaikkakin teholukema vaatinee pientä oikaisua:ristos kirjoitti:Ensivuoden 9-3 diesel-malleihin on tulossa perusmoottoriksi 180 hv:n TTid ja alkaen hinnaksi kakkosella(2) alkava hintalappu ja co2 lukemat 119g
http://www.saabsunited.com/2010/09/pres ... hmark.html :
"The 1.9-liter diesel line-up now comprises a 130 hp TTiD unit (replacing the previous 120 hp TiD engine), a 160 hp version (replacing the 150 hp TiD engine) and a range-topping 180 hp/400 Nm variant.
With these engines and manual transmission, Linear and Vector Sport Sedans deliver outstanding combined cycle fuel economy of 4.5 l/100 km and 119 g/km CO2 emissions. For the SportCombi, the respective figures are 4.6 l/100 km and 122 g/km. And for the 9-3 Convertible, available with the 160 and 180 hp engines, 5.1 l/100 km and 134 g/km."
Eli kaikki dieselmoottorit ovat kaksoisahdettuja, mutta niistä on kolmea eri tehoversiota. Hinnat-alkaen mallin moottori lienee 130hp TTiD versio.
Kiitokset Ristolle "huhun levittämisestä", tuo hinnoittelu kuulostaa todella houkuttelevalta ja povaa kyllä varsin mainioita viimeisiä vuosia 9-3:lle
9-3SS 1.8t -05
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hieno juttu, että "juoru" alkaa saada tietoa ympärilleen. Minäkin uskon , että 9-3:lla on hieno ja sen ansaitsema loppukausi. Mallin erinomaiset ajo-ominaisuudet ansaitsevat nuo moottoriuudistukset. Ja hintalapullahan se lopulta myydään!
Kun uusi malli sitten parin vuoden kuluttua tulee, lienee meillä käsillä uusi täysin uusi Saab.
Terveisin Risto Suikkari
Kun uusi malli sitten parin vuoden kuluttua tulee, lienee meillä käsillä uusi täysin uusi Saab.
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ruotsin Saabin sivuillahan tuon MY11 9-3:n voi jo "rakentaa" itselleen ja siellä tosiaankin on Linear malleihin 130, 160 ja 180 hv tehoiset dieselit tarjolla, Vectoriin 160 ja 180 hv. Kaikkien versioiden kulutus- ja hiilidioksidipäästöt ovat samat.
Aeron kohdalla on vain 180 hv ja sen co päästöiksi ilmoitetaan 129 g.
Toivottavasti saavat painettua hinnan alle tuon maagisen 30 tonnin. Sillä on iso merkitys kun houkutellaan ihmisiä liikkeisiin, vaikkei käytännössä kovinkaan moni myyty auto jäisi alle tuon.
Aeron kohdalla on vain 180 hv ja sen co päästöiksi ilmoitetaan 129 g.
Toivottavasti saavat painettua hinnan alle tuon maagisen 30 tonnin. Sillä on iso merkitys kun houkutellaan ihmisiä liikkeisiin, vaikkei käytännössä kovinkaan moni myyty auto jäisi alle tuon.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Näyttää todella lupaavalta.
Nyt taitaa alkaa myös Hirschin kulta-aika:
Kaupasta 130hv TTiD, pienet verot ja "edullinen" hankinta, Hirschiltä päivitetty ohjelma ---> 180 tai 200hv.. Reilu meininki!
Onkohan uusi moottorien line-up seurausta jostakin TidS-heikkoudesta, vai vain tuotannon selkeytys-säästö..?
Nyt taitaa alkaa myös Hirschin kulta-aika:
Kaupasta 130hv TTiD, pienet verot ja "edullinen" hankinta, Hirschiltä päivitetty ohjelma ---> 180 tai 200hv.. Reilu meininki!
Onkohan uusi moottorien line-up seurausta jostakin TidS-heikkoudesta, vai vain tuotannon selkeytys-säästö..?
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hei Kaima!
Eihän sitä tarvitse heikkoutta heti epäillä jos markkinat haluavat lisätehoja ja markkinahuutoon vastataan.
Terveisin Risto Suikkari
Eihän sitä tarvitse heikkoutta heti epäillä jos markkinat haluavat lisätehoja ja markkinahuutoon vastataan.
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Eiköhän markkinointiteknisistä syistä eri malleille tarjota erilaista hirsch-pakettia, esim. 130 -->155hp, 160-->175hp tms. vaikka teknistä syytä tälle ei olisikaan. Näinhän tämä taitaa mennä myös bensapuolella nykyään/lähimenneisyydessä 1.8t/2.0t-koneiden kanssa.Ristom kirjoitti:Näyttää todella lupaavalta.
Nyt taitaa alkaa myös Hirschin kulta-aika:
Kaupasta 130hv TTiD, pienet verot ja "edullinen" hankinta, Hirschiltä päivitetty ohjelma ---> 180 tai 200hv.. Reilu meininki!
Onkohan uusi moottorien line-up seurausta jostakin TidS-heikkoudesta, vai vain tuotannon selkeytys-säästö..?
Muiden lastuntekijöiden iloksi koneet ovat todennäköisesti teknisesti identtisiä.
Eiköhän kysymys ole ajettavuudesta, tuo TTiD tarjoaa vetoja heti tyhjäkäynnin päältä, toisin kuin yksiturboiset vermeet.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Niin, enkä epäillyt, vaan mietin kirjaimilla. Toki lienee yksinkertaisempaa ostaa vain yhdenlaista dieselkonetta, johon sitten voidaan markkinointiteknisesti ohjelmoida erilaisia ohjelmia eri hinnalla. Tämähän vähentää myös varaosien varastointitarvetta jne. TTiD on koneena uudempi, en tiedä onko varmuudeltaan sen parempi.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Jos tosiaan alkaa hinta 2 niin taitaa tähänkin pihaan tulla tuliterä saab.
Pidemmän aikaa jo etsinyt sopivaa käytettyä dieseliä, mutta hinta/ikä/kilometrit ei ole kohdannut.
Pidemmän aikaa jo etsinyt sopivaa käytettyä dieseliä, mutta hinta/ikä/kilometrit ei ole kohdannut.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77