Missä puhuit pumpattavuudesta? Edellä spekuloit öljyjen "menevän jähmeeseen". Keksit sitä mukaa uusia uria kun juttu lipeää käsistäsi..Pakari kirjoitti: Jähmettymisestä ei olekkaan ollut puhe, vaan pumpattavuudesta.
Juuri tuossa olet hakoteillä; jos ja kun, niinkuin omasta esimerkistäsikin kävi selvästi ilmi, sama HSHT- arvo saavutetaan pienemmällä kuumaviskositeetillakin, on loppu viskositeetti turhaa ja lisää vain polttoaineenkulutusta. Tarkistapas vielä sieltä omasta copypastestasi että mitä se HSHT meinasi.Pakari kirjoitti:Niin, itsestään selvää että pienemmän arvon omaava on "juoksevampaa", eli se sisäinen kitka on pienempi. Samalla voitelevan kerroksen paksuus on ohuempi jolloin suuremman viskositeetin omaava öljy suojaa paremmin, jota olen tässä koittanut kertoa ja selittää että se on kuumissa olosuhteissa parempi asia.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pakari kirjoitti:Perusteet? Ei ollut tarkoituskaan osoittaa että kuumissa olosuhteissa SAE 0w-40 öljy olisi "juoksevampaa". Että kyllä se sinä minuteman olet aivan hukassa ja tietämätön näistä asioista.
Ei missään ole väitettykään että olisi, tai että olisit väittänyt. Keksit kyllä ihmeellisiä latuja tähän keskusteluun. Tietämättömyydestä puheenollen, näytät selvästi tonkivan netistä hajanaisia tietoja sitä mukaa kun niitä tänne "lataat" mutta et selvästikään hallitse kokonaiskuvaa.