Voi vikakoodi... P1901
Re: Voi vikakoodi... P1901
Edelleen olis kiva tietää että,millä öljyillä on ajettu niis autois mis on ongelmia hiukkaskiihdyttimen kans kun c3 öljyil ajettu taksiajoa 15tkm vaihtoväleil(keskimäärin yli 9l kulutuksel ja alle 30km/h aina ajotieturin keskinopeus)nyt 110tkm ajettu ja ei kertaakaan ongelmia hiukkas-suotimen kans.Noinko paljon öljyn laadul siis merkitys,vai onko femmas parempi loukku??vm 09 tid tomaattifarkku femma
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Voi vikakoodi... P1901
Ihan vain heittona.. Voisiko oil-level varoittaa liiasta ölymäärästä liian vähäisen sijaan. Toisessa ruotsalaisessa on ainakin ollut ongelmaa että poltossa käytetty ylimääräinen polttoaine pääsee liukenemaan öljyn sekaan (olikohan joku tietty konetyyppi suotimella tai joku rakenne vika, vai yleisesti vain suotimesta johtuva juttu, en nyt muista tarkalleen). Hiukkasturhakkeen kanssa muutenkin taitaa olla suotavaa vaihdella moottoriöljyjä tiheämmin kuin suositus on.
Re: Voi vikakoodi... P1901
Ihan hyvä heitto, pitääpä selvitellä. Kokoajan on tosiaan ollut moottoriöljyt maksimissa, ja varsinkin webaston lämmityksen jälkeen öljyä on roiskunut reilusti yli mitta-asteikon.Poikarukka kirjoitti:Ihan vain heittona.. Voisiko oil-level varoittaa liiasta ölymäärästä liian vähäisen sijaan. Toisessa ruotsalaisessa on ainakin ollut ongelmaa että poltossa käytetty ylimääräinen polttoaine pääsee liukenemaan öljyn sekaan (olikohan joku tietty konetyyppi suotimella tai joku rakenne vika, vai yleisesti vain suotimesta johtuva juttu, en nyt muista tarkalleen). Hiukkasturhakkeen kanssa muutenkin taitaa olla suotavaa vaihdella moottoriöljyjä tiheämmin kuin suositus on.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Voi vikakoodi... P1901
No miten se Eberspächer siihen öljyn määrään muka vaikuttaavili1 kirjoitti:Ihan hyvä heitto, pitääpä selvitellä. Kokoajan on tosiaan ollut moottoriöljyt maksimissa, ja varsinkin webaston lämmityksen jälkeen öljyä on roiskunut reilusti yli mitta-asteikon.
Re: Voi vikakoodi... P1901
Ei mitään hajua, sillä autojen tekniikka on minulle melko outoa. Jokatapauksessa kun webasto on huutanut sen puoli tuntia, niin öljyvä on reilusti yli mittatikun (ainakin näyttää olevan, aivan kuin sitä olisi "roiskunut" tikkuun).Ristom kirjoitti:No miten se Eberspächer siihen öljyn määrään muka vaikuttaavili1 kirjoitti:Ihan hyvä heitto, pitääpä selvitellä. Kokoajan on tosiaan ollut moottoriöljyt maksimissa, ja varsinkin webaston lämmityksen jälkeen öljyä on roiskunut reilusti yli mitta-asteikon.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Voi vikakoodi... P1901
Meillä kun on aina huollon jälkeen jo ollut 5mm yli mitta-asteikon. Ajamatta ja käyttämässä ja lämmittämättä ja polttelematta partikkeleita. Se tikku on ihan vitsi, eikä siitä meinaa muutenkaan saada "luettua" öljyn tasoa.
Re: Voi vikakoodi... P1901
Eihän kenelläkään löytyisi WIS:n vaihto-ohjeita tuolle öljymääräanturille? Auto siis 9-3 1.9 TiD 150hv vm. 2008. Magneetissa ehdoteltiin sellaista 500 euron remonttia (josta anturi 86 euroa). Tuohon hintaan vois jo itsekin yrittää ropeltaa... Tosin Saabille menossa takuukorvauskysely, josko osallistuisivat kuluihin. Saas nähdä. Pitänee myös kysellä muualta tuota korjausarviota. Pitääkö käyttää TECH:ssä jos vaihtaa tuon anturin?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Voi vikakoodi... P1901
Poltolla tarkoitin hiukkasansan puhdistusta (ei polttoainelisälämmitintä). Siihen syötetään enempi polttoainetta lämpötilan nostamiseksi (sen lisäksi oltava kierroksia). Moottoriöljyihin sitoutuu aina polttoainetta ja muuta jäämistöä. Enempi löpöä -> enempi sekoittumis mahdollisuuksia.
Volvolla ongelma on johtunut ohjelmisto virheestä suotimen suhteen tai öljyn ylitäytöstä ja ilmeisesti aiheuttanut ryntäämisiä (imee moottori öljyt koneeseen ja kirkuu kierrokset tapissa kunnes leikkaa kiinni) - ettei ihan suoraan saabiin tämä koske ongelma. Mut yleisemmällä tasolla tuo suotimen toiminta ja öljyjen mahdollinen sotkeminen kyllä.
Uusin WISsi auki ja katsoa siitä miten tuo öljyanturi(t) toimii onko ylärajaa siinä.
Volvolla ongelma on johtunut ohjelmisto virheestä suotimen suhteen tai öljyn ylitäytöstä ja ilmeisesti aiheuttanut ryntäämisiä (imee moottori öljyt koneeseen ja kirkuu kierrokset tapissa kunnes leikkaa kiinni) - ettei ihan suoraan saabiin tämä koske ongelma. Mut yleisemmällä tasolla tuo suotimen toiminta ja öljyjen mahdollinen sotkeminen kyllä.
Uusin WISsi auki ja katsoa siitä miten tuo öljyanturi(t) toimii onko ylärajaa siinä.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
- Paikkakunta: Perämeri
Re: Voi vikakoodi... P1901
Enpä mennyt, ainakaan vielä. Nyt on reilut 200 kilsaa ajeltu tuon vikoodin nollauksen jälkeen eikä uutta herjaa ole näkyny. Kävin ajaan n. 40kilsan lenkin motarilla siinä toivossa että tuo suodatin hieman puhistuisi... tuloksesta ei luonnollisesti ole tietoa.Mimmi kirjoitti:Valitettavasti LUKIJASSA ei ole ohjelmointitoimintoja olemasakaan. Joudut siis menemään TECHn luokse.
Aattelin jatkaa "normaalia ja huoletonta" ajoa, ja mikäli tuo vikakoodi vielä tulee niin sitten painellaan TECHille
Nyk: Saab 9-3 Sportkombi Tids Vector Pilot -07
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
Re: Voi vikakoodi... P1901
Onko tarkistettu moottorin softa, Opelin puolellahan 1.9 DTH :n tehtiin päivityksiä tuon öljypintailmoituksen takia -08 .vili1 kirjoitti:Eihän kenelläkään löytyisi WIS:n vaihto-ohjeita tuolle öljymääräanturille? Auto siis 9-3 1.9 TiD 150hv vm. 2008. Magneetissa ehdoteltiin sellaista 500 euron remonttia (josta anturi 86 euroa). Tuohon hintaan vois jo itsekin yrittää ropeltaa... Tosin Saabille menossa takuukorvauskysely, josko osallistuisivat kuluihin. Saas nähdä. Pitänee myös kysellä muualta tuota korjausarviota. Pitääkö käyttää TECH:ssä jos vaihtaa tuon anturin?
Re: Voi vikakoodi... P1901
OT: 9-5 TiD 06:sen osalta WIS kertoo:vili1 kirjoitti:Eihän kenelläkään löytyisi WIS:n vaihto-ohjeita tuolle öljymääräanturille? Auto siis 9-3 1.9 TiD 150hv vm. 2008. Magneetissa ehdoteltiin sellaista 500 euron remonttia (josta anturi 86 euroa). Tuohon hintaan vois jo itsekin yrittää ropeltaa... Tosin Saabille menossa takuukorvauskysely, josko osallistuisivat kuluihin. Saas nähdä. Pitänee myös kysellä muualta tuota korjausarviota. Pitääkö käyttää TECH:ssä jos vaihtaa tuon anturin?
Määräanturi, moottoriöljy (243)
Irrotus
1. Irrota öljypohja. Katso Öljypohja autossa.
2. Irrota loiskelevy.
3. Irrota liitinkappaleen lukitsin.
4. Irrota öljymäärän anturi.
Tuo öljypohjan irroitus on 33 kohtainen selostus
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Voi vikakoodi... P1901
Kiitoksia vastanneille, eilen sanin käsiini WIS:n, joka selvitti ettei sen anturin vaihto ole ihan helppo nakki! Autoon päivitetty uusin ohjelmisto 3 viikkoa sitten. Se oli merkkihuollon ensimmäinen suositeltava toimenpide.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008