9-3 SS:n alusta :-)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
9-3 SS:n alusta :-)
Tuli tänään sitten ekan kerran kokeiltua kunnolla tuon 9-3 SS:n alustaa. Ajoin Kehä I:stä itään päin ja siitä edelleen Tuusulantielle. Vasemmalle kääntyvässä rampissa oikeanpuolimmaisella kaistalla oli vauhtia 100 km/h ja Sport Sedan meni vakioalustallaan tyylikkäästi tuosta rampista. Ei voi muuta kuin ihailla tuota alustaa .
NG900:ssani on H&R:t, Bilsteinin Sportit ja Powerflexin puslat, mutta silti hirvittää ajaa 100 km/h tuohon kurviin, kun auton aluslevy on sitä, mitä se on.
Eli jos 9-3SS:n vakioalusta on noin hyvä, niin mitenköhän on laita sport -alustan kanssa? Onko kellään 9-3 SS:ssään sport -alustaa ja oletteko olleet tyytyväisiä siihen?
NG900:ssani on H&R:t, Bilsteinin Sportit ja Powerflexin puslat, mutta silti hirvittää ajaa 100 km/h tuohon kurviin, kun auton aluslevy on sitä, mitä se on.
Eli jos 9-3SS:n vakioalusta on noin hyvä, niin mitenköhän on laita sport -alustan kanssa? Onko kellään 9-3 SS:ssään sport -alustaa ja oletteko olleet tyytyväisiä siihen?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Itse koeajelin 9-3 SS Aeron, oliko se viime vuonna, ja tosi makea autohan se oli, ei siinä mitään. Se vaan jäi korvan taakse ihmetyttämään, kun tulin Kehä III:lta Hangontielle sitä Masalan pätkää, mikä menee Sundsbergin ohi, niin Hangontielle tulon reippaassa jarrutuksessa - olisiko ollut 90kmh kuivalla kelillä - meinasi saba irrota tiestä . ESP puuttui peliin, eikä se mikään tiukka paikka ollut, mutta kuitenkin? Tiehän kääntyy siinä vähän oikealla alamäessä, en muista onko siinä kallistuskin just väärään suuntaan.
Omaan 9-3 SS -liisariin vakioalustalla olen tosi tyytyväinen, meinaa olla sekin aika sporttimainen näin perus-ysifemman tyyliin tottuneelle
Mulla on semmonen kuva että Aerossa on nimenomaan vakiona tää sporttialusta, mikä on aika kova, minkä takia otinkin liisariin ihan perusalustan. Ja tyytyväinen olen ollut.
Omaan 9-3 SS -liisariin vakioalustalla olen tosi tyytyväinen, meinaa olla sekin aika sporttimainen näin perus-ysifemman tyyliin tottuneelle
Mulla on semmonen kuva että Aerossa on nimenomaan vakiona tää sporttialusta, mikä on aika kova, minkä takia otinkin liisariin ihan perusalustan. Ja tyytyväinen olen ollut.
Kävin viimeviikolla koeajamassa 93SS Aeron, eikä minun mielestä alustassa tuntunut mitään huomattavaa eroa vaikka itselläni on normaali alustainen 93SS 1,8t.
Olen omalla autollani ajanut suhteellisen kapiaa ja mutkasta tietä noin 200km/h pitemmänkin matkaa ja kyllä siinä tuntee selevästi että peräpääkin ohjaa ja auto on todella hyvä ja tarkka ajettava.
Onko sportalustassa muuta eroa kuin että jouset on sentin lyhemmät
Olen omalla autollani ajanut suhteellisen kapiaa ja mutkasta tietä noin 200km/h pitemmänkin matkaa ja kyllä siinä tuntee selevästi että peräpääkin ohjaa ja auto on todella hyvä ja tarkka ajettava.
Onko sportalustassa muuta eroa kuin että jouset on sentin lyhemmät
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Re: 9-3 SS:n alusta :-)
Olen ajanut nyt kaksi täyttä kesää 9-3 SS:llä ja auton ajettavuus herättää edelleen suurta ihailua ja ihmetystä että miten h¤%&/#"ssä se voi olla noin hyvä ajaa. Saabit ovat aina olleet mielestäni hyviä ajaa mutta SS on vieläkin parempi.Turbo Sensonic kirjoitti:Tuli tänään sitten ekan kerran kokeiltua kunnolla tuon 9-3 SS:n alustaa. Ajoin Kehä I:stä itään päin ja siitä edelleen Tuusulantielle. Vasemmalle kääntyvässä rampissa oikeanpuolimmaisella kaistalla oli vauhtia 100 km/h ja Sport Sedan meni vakioalustallaan tyylikkäästi tuosta rampista. Ei voi muuta kuin ihailla tuota alustaa .
Normaalisti autossa (jossa on hyvä alusta) tulee mutkassa tunne että kohta ulommat pyörät kääntyy alle mutta ei SS:ssä, siinä vaan renkaista loppuu pito (ja yleensä sitä ennen loppuu kuskilta kantti).
Alustan 'salaisuus' on Saabin kehittämä aktiivinen taka-akselisto, ReAxs.
http://www.saab.fi/main/FI/fi/93s_enhan ... 3s&cpart=1
Sporttialustalla varustettua en ole ajanut mutta kuvittelisin sen olevan jo liian kova normaalikäyttöön koska vakioalustakin on varsinkin kaupungissa hieman pintakova, sporttialusta vaatii muistaakseni vielä 17" renkaat alle jotka ilman sporttialustaakin lisäävät kovuutta.
9-3 alusta
Itselläni on Saab SS aero ja kyllä olen todella tyytyväinen alustaan,mitä
mutkaisempi tie on sitä hauskempaa sillä on kovaa ajaa.Edellinen
autoni oli 9-5 aero vm.01 ja rohkenen kyllä väittää että makeampi SS aero on.(mutta makuasioitahan nämä ovat) Talvirenkaina olen nyt
käyttänyt viime talvesta lähtien NokiaQ 215x55x16 kitkarenkasta hyvät on.ps.onko kokemuksia muilla.
terv.mikkoma
mutkaisempi tie on sitä hauskempaa sillä on kovaa ajaa.Edellinen
autoni oli 9-5 aero vm.01 ja rohkenen kyllä väittää että makeampi SS aero on.(mutta makuasioitahan nämä ovat) Talvirenkaina olen nyt
käyttänyt viime talvesta lähtien NokiaQ 215x55x16 kitkarenkasta hyvät on.ps.onko kokemuksia muilla.
terv.mikkoma
9-3SS alusta
Kovinpa tuntuu olevan tarkkaa pienet kirjoitusvirheet,kyseinen kitkarenkas on Nokia hakkapeliitta Q aakkoset on kyllä hallussa,jos joillakin on ainut asia arvostella toisten "kirjoitusvirheitä" ehkä on parempi
lopettaa koko kirjoittelu foorumiin.
terv.mikkoma
lopettaa koko kirjoittelu foorumiin.
terv.mikkoma
Re: 9-3SS alusta
"Speedou" tarkoitti, että ÄÄÄÄÄ ja ÖÖÖÖÖ -kirjaimet eivät hänen omassa viestissä näy....mikkoma kirjoitti:Kovinpa tuntuu olevan tarkkaa pienet kirjoitusvirheet,kyseinen kitkarenkas on Nokia hakkapeliitta Q aakkoset on kyllä hallussa,jos joillakin on ainut asia arvostella toisten "kirjoitusvirheitä" ehkä on parempi
lopettaa koko kirjoittelu foorumiin.
terv.mikkoma
Omat kokemukset positiivisia
Joka kerta, kun ajelen vanhemmalla 9-3:lla, niin on ilon hetki palata oman 9-3 SS:n rattiin. Ja kuten tuolla aiemmin kirjoitettiin siitä "kanttaamisesta", niin myönnän oman uskoni loppuvan ennen auton rajoja. Tarkoituksellisesti autoon jätettiin 16 tuuman vanteet ja tavallinen alusta. Myyjä kehoitti näin ja olen ollut päätökseen tyytyväinen. Hän sanoi, että nupukivellä ja tällä "betonitiellä" on mukavempaa ajella tavallisella alustalla. Muuten sitten autoon laitettiinkin tavaraa sisälle käytetyn pikkuauton hinnan verran...Seuraava autokin tulee toivottavasti olemaan yhtä hyvä.
Re: Omat kokemukset positiivisia
Voi kettu, minkähän takia meikäläisen piti tulla tälle osiolle lukemaan ja masentumaan. Kyllä nyt ketuttaa Täytyy kait lähtee shoppailemaanSaabel kirjoitti:Joka kerta, kun ajelen vanhemmalla 9-3:lla, niin on ilon hetki palata oman 9-3 SS:n rattiin.
_________________
Pasi #1047
SaablepO 9-3T -01
Terve mieheen!
Tuli investoitua pitkän pähkäilyn jälkeen pari viikkoa sitten signaturessa mainittu kosla
Alusta tuntuu toimivan vakiona erittäin hyvin 225/45/17 kiekoilla verrattuna edelliseen autoon jossa kuitenkin oli eibach/bilstein alusta... tosin siinä oli kyllä tähtikin keulalla
Ainut miinus tähän asti jonka olen huomannut on kuopissa etupäästä kuuluva kolaus joka tosin hoidetaan takuun piikkiin ensi viikolla, topicceja selatessa huomasin muillakin olevan tätä tautia ss:sissä
Mutta mutta, kaikenkaikkiaan (näillä kokemuksilla) kiva peli
Tuli investoitua pitkän pähkäilyn jälkeen pari viikkoa sitten signaturessa mainittu kosla
Alusta tuntuu toimivan vakiona erittäin hyvin 225/45/17 kiekoilla verrattuna edelliseen autoon jossa kuitenkin oli eibach/bilstein alusta... tosin siinä oli kyllä tähtikin keulalla
Ainut miinus tähän asti jonka olen huomannut on kuopissa etupäästä kuuluva kolaus joka tosin hoidetaan takuun piikkiin ensi viikolla, topicceja selatessa huomasin muillakin olevan tätä tautia ss:sissä
Mutta mutta, kaikenkaikkiaan (näillä kokemuksilla) kiva peli
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ensiksikin onneksi olkoon hankinnastasiTKL kirjoitti:Ainut miinus tähän asti jonka olen huomannut on kuopissa etupäästä kuuluva kolaus joka tosin hoidetaan takuun piikkiin ensi viikolla, topicceja selatessa huomasin muillakin olevan tätä tautia ss:sissä
Vm. 2003 Sport Sedaneissa on ollut tuota ongelmaa. Vm. 2004 ja 2005 malleissa tuo ongelma on jo korjattu. Esim. meikäläisen Sport Sedanin alustasta ei kuulu minkäänlaista kolinaa kuoppiin ajaessa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007