9-3 SS:n alusta :-)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

9-3 SS:n alusta :-)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tuli tänään sitten ekan kerran kokeiltua kunnolla tuon 9-3 SS:n alustaa. Ajoin Kehä I:stä itään päin ja siitä edelleen Tuusulantielle. Vasemmalle kääntyvässä rampissa oikeanpuolimmaisella kaistalla oli vauhtia 100 km/h ja Sport Sedan meni vakioalustallaan tyylikkäästi tuosta rampista. Ei voi muuta kuin ihailla tuota alustaa Kuva.

NG900:ssani on H&R:t, Bilsteinin Sportit ja Powerflexin puslat, mutta silti hirvittää ajaa 100 km/h tuohon kurviin, kun auton aluslevy on sitä, mitä se on.

Eli jos 9-3SS:n vakioalusta on noin hyvä, niin mitenköhän on laita sport -alustan kanssa? Onko kellään 9-3 SS:ssään sport -alustaa ja oletteko olleet tyytyväisiä siihen?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Onkohan SS Aerossa sportalusta vakiona? Pitää sanoa, että auto oli todella makea ajettava ++ vauhdeissa syheröisellä asfalttipäällysteisellä testipätkällä, yksi parhaista ajamistani autoista. Mielestäni hakkasi 9-5 aeron alustan mennentullen omasta sukkulastani puhumattakaan!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3Tid kirjoitti:Onkohan SS Aerossa sportalusta vakiona?
On. Linearissa, Arcissa ja Vectorissa sille on 500 €:n lisähinta. 1.8i:hin tuota Sport -alustaa ei ilmeisesti saa laisinkaan. No tuo vakioalustakin on jo niin hyvä, että eipä hätää :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Itse koeajelin 9-3 SS Aeron, oliko se viime vuonna, ja tosi makea autohan se oli, ei siinä mitään. Se vaan jäi korvan taakse ihmetyttämään, kun tulin Kehä III:lta Hangontielle sitä Masalan pätkää, mikä menee Sundsbergin ohi, niin Hangontielle tulon reippaassa jarrutuksessa - olisiko ollut 90kmh kuivalla kelillä - meinasi saba irrota tiestä :twisted: . ESP puuttui peliin, eikä se mikään tiukka paikka ollut, mutta kuitenkin? Tiehän kääntyy siinä vähän oikealla alamäessä, en muista onko siinä kallistuskin just väärään suuntaan.

Omaan 9-3 SS -liisariin vakioalustalla olen tosi tyytyväinen, meinaa olla sekin aika sporttimainen näin perus-ysifemman tyyliin tottuneelle 8)

Mulla on semmonen kuva että Aerossa on nimenomaan vakiona tää sporttialusta, mikä on aika kova, minkä takia otinkin liisariin ihan perusalustan. Ja tyytyväinen olen ollut.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Kävin viimeviikolla koeajamassa 93SS Aeron, eikä minun mielestä alustassa tuntunut mitään huomattavaa eroa vaikka itselläni on normaali alustainen 93SS 1,8t.

Olen omalla autollani ajanut suhteellisen kapiaa ja mutkasta tietä noin 200km/h pitemmänkin matkaa ja kyllä siinä tuntee selevästi että peräpääkin ohjaa ja auto on todella hyvä ja tarkka ajettava.

Onko sportalustassa muuta eroa kuin että jouset on sentin lyhemmät :?:
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 SS:n alusta :-)

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Turbo Sensonic kirjoitti:Tuli tänään sitten ekan kerran kokeiltua kunnolla tuon 9-3 SS:n alustaa. Ajoin Kehä I:stä itään päin ja siitä edelleen Tuusulantielle. Vasemmalle kääntyvässä rampissa oikeanpuolimmaisella kaistalla oli vauhtia 100 km/h ja Sport Sedan meni vakioalustallaan tyylikkäästi tuosta rampista. Ei voi muuta kuin ihailla tuota alustaa Kuva.
Olen ajanut nyt kaksi täyttä kesää 9-3 SS:llä ja auton ajettavuus herättää edelleen suurta ihailua ja ihmetystä että miten h¤%&/#"ssä se voi olla noin hyvä ajaa. Saabit ovat aina olleet mielestäni hyviä ajaa mutta SS on vieläkin parempi. :lol:

Normaalisti autossa (jossa on hyvä alusta) tulee mutkassa tunne että kohta ulommat pyörät kääntyy alle mutta ei SS:ssä, siinä vaan renkaista loppuu pito (ja yleensä sitä ennen loppuu kuskilta kantti).

Alustan 'salaisuus' on Saabin kehittämä aktiivinen taka-akselisto, ReAxs.
http://www.saab.fi/main/FI/fi/93s_enhan ... 3s&cpart=1

Sporttialustalla varustettua en ole ajanut mutta kuvittelisin sen olevan jo liian kova normaalikäyttöön koska vakioalustakin on varsinkin kaupungissa hieman pintakova, sporttialusta vaatii muistaakseni vielä 17" renkaat alle jotka ilman sporttialustaakin lisäävät kovuutta.
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

9-3 alusta

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Itselläni on Saab SS aero ja kyllä olen todella tyytyväinen alustaan,mitä
mutkaisempi tie on sitä hauskempaa sillä on kovaa ajaa.Edellinen
autoni oli 9-5 aero vm.01 ja rohkenen kyllä väittää että makeampi SS aero on.(mutta makuasioitahan nämä ovat) Talvirenkaina olen nyt
käyttänyt viime talvesta lähtien NokiaQ 215x55x16 kitkarenkasta hyvät on.ps.onko kokemuksia muilla.

terv.mikkoma
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, Qt on minusta muuten hyvat, mutta kuivalla assulla niilla ei tee yhtaan mitaan, pelkkaa roskaa. Tosin harva Q luokan rengas taitaa parempikaan olla.

PS. Taas sekoilet jonkun takia aakkoset.
STCF #3
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

9-3SS alusta

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Kovinpa tuntuu olevan tarkkaa pienet kirjoitusvirheet,kyseinen kitkarenkas on Nokia hakkapeliitta Q aakkoset on kyllä hallussa,jos joillakin on ainut asia arvostella toisten "kirjoitusvirheitä" ehkä on parempi
lopettaa koko kirjoittelu foorumiin.
terv.mikkoma
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: 9-3SS alusta

Viesti Kirjoittaja tevisu »

mikkoma kirjoitti:Kovinpa tuntuu olevan tarkkaa pienet kirjoitusvirheet,kyseinen kitkarenkas on Nokia hakkapeliitta Q aakkoset on kyllä hallussa,jos joillakin on ainut asia arvostella toisten "kirjoitusvirheitä" ehkä on parempi
lopettaa koko kirjoittelu foorumiin.
terv.mikkoma
"Speedou" tarkoitti, että ÄÄÄÄÄ ja ÖÖÖÖÖ -kirjaimet eivät hänen omassa viestissä näy.... :wink:
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, anteeksi...oma tyhmä kirjoitusvirheeni aiheutti "sekoilet = sekoilee" väärinkäsityksen :oops:

Mielipidettä renkaista en kylläkään vaihda :roll:
STCF #3
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Omat kokemukset positiivisia

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Joka kerta, kun ajelen vanhemmalla 9-3:lla, niin on ilon hetki palata oman 9-3 SS:n rattiin. Ja kuten tuolla aiemmin kirjoitettiin siitä "kanttaamisesta", niin myönnän oman uskoni loppuvan ennen auton rajoja. Tarkoituksellisesti autoon jätettiin 16 tuuman vanteet ja tavallinen alusta. Myyjä kehoitti näin ja olen ollut päätökseen tyytyväinen. Hän sanoi, että nupukivellä ja tällä "betonitiellä" on mukavempaa ajella tavallisella alustalla. Muuten sitten autoon laitettiinkin tavaraa sisälle käytetyn pikkuauton hinnan verran...Seuraava autokin tulee toivottavasti olemaan yhtä hyvä.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omat kokemukset positiivisia

Viesti Kirjoittaja patse »

Saabel kirjoitti:Joka kerta, kun ajelen vanhemmalla 9-3:lla, niin on ilon hetki palata oman 9-3 SS:n rattiin.
Voi kettu, minkähän takia meikäläisen piti tulla tälle osiolle lukemaan ja masentumaan. Kyllä nyt ketuttaa :( Täytyy kait lähtee shoppailemaan :)

_________________
Pasi #1047
SaablepO 9-3T -01
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Terve mieheen!

Tuli investoitua pitkän pähkäilyn jälkeen pari viikkoa sitten signaturessa mainittu kosla 8)
Alusta tuntuu toimivan vakiona erittäin hyvin 225/45/17 kiekoilla verrattuna edelliseen autoon jossa kuitenkin oli eibach/bilstein alusta... tosin siinä oli kyllä tähtikin keulalla :wink:
Ainut miinus tähän asti jonka olen huomannut on kuopissa etupäästä kuuluva kolaus joka tosin hoidetaan takuun piikkiin ensi viikolla, topicceja selatessa huomasin muillakin olevan tätä tautia ss:sissä :?:
Mutta mutta, kaikenkaikkiaan (näillä kokemuksilla) kiva peli :wink:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TKL kirjoitti:Ainut miinus tähän asti jonka olen huomannut on kuopissa etupäästä kuuluva kolaus joka tosin hoidetaan takuun piikkiin ensi viikolla, topicceja selatessa huomasin muillakin olevan tätä tautia ss:sissä :?:
Ensiksikin onneksi olkoon hankinnastasi :!: Kuva

Vm. 2003 Sport Sedaneissa on ollut tuota ongelmaa. Vm. 2004 ja 2005 malleissa tuo ongelma on jo korjattu. Esim. meikäläisen Sport Sedanin alustasta ei kuulu minkäänlaista kolinaa kuoppiin ajaessa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin