Minuteman kirjoitti:Mietitäänpäs nyt... Ensinnäkään ei ole edes mitenkään mitattavissa mitään keskimääräistä "keski-eurooppalaista olosuhdetta" tai keskimääräistä "pohjoismaista olosuhdetta" kun puhutaan kesäkaudesta- ja renkaista.
Mietitään vaan... pohjoisin keski-eurooppa tuskin ihmeemmin poikkeaa eteläisimmistä pohjoismaisista alueista sääolojen suhteen, mutta jos alueita verrataan noin keskimäärin niin taatusti on sääoloissa mitattavia eroja kesärengaskaudellakin. Mm. sääoloista, liikennemääristä ja talvirengasmääräyksistä johtuen on eroja myös tiepinnoittemateriaaleissa, tiekunnossapidossa ja renkaanvaihtotottumuksissa syksyllä/keväällä. Joten voihan joku katsoa aiheelliseksi oikeasti kehittää kesärenkaista muunnelma pohjoismaisiin oloihin, eri spekulaatio onko se kaupallisesti kannattavaa vai tuottaako badge-engineering paremman kaupallisen menestyksen.
Toki jonkun Nokian V:n ja Hakka V:n mahdolliset erot voivat kadota marginaaleihin ja hypetykseen (vrt kaupallisen lehdistön hypetys jatkuvasta tuotekehityksestä vuodesta toiseen jonka mukaan on suoranainen ihme että kukaan selvisi 80-luvusta hengissä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
), mutta ellei ole molemmista renkaista kokemuksia tai testidataa niin paha mennä mitään väittämään valmistajan hypeä/tietoa vastaan. Onhan esim Contilta ollut markkinoilla kaksi eri rengasta samalla mallinimellä (TS810 muistaakseni), joista testien mukaan toinen oli huipputuote ja toinen vähemmän huippu.