![Kuva](http://images.saabsunited.com/Saab9-32011-5-263x300.jpg)
Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Eiköhän tuo nyt alkanut Facelift-keskustelu ennakoine 9-3:lle tulevaa loppukiriä ennen uuden mallin tuloa syksyllä 2012. Tuo Saabin loppukirihän on aina merkinnyt Griffinen tuloa kehiin!? Eiköhän lähikuukaudet tuo valaitusta näihinkin arveluihin.
9-3:ssa on jo nyt hinta-laatusuhde kohdallaan ja vauhti tuntuu vain kiihtyvän ennen mallin uudistumista 2012.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-3:ssa on jo nyt hinta-laatusuhde kohdallaan ja vauhti tuntuu vain kiihtyvän ennen mallin uudistumista 2012.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
"Mieleni minun tekevi. Uutta Saabia halajavi".
Valitettavasti alla oleva laskelma osoittaa sen syyn miksi ei tällä hetkellä kiinnosta vaihtaa vanhaa sotaratsua uuteen Saab 9-3 SC TTid automaattiin.
En ole kyllä hankkimassa käytettyä Saabia ulkomailtakaan. Nykyistä tekohengitetään siihen asti kunnes mahdollinen autoverodirektiivi tulee voimaan vuoden 2015 lopussa (siis mikäli EU:n ajantasaiseen lainsäädäntövalmisteluun on uskomista).
Itse asiassa ulkomaantuontina kiinnostaisi valkoinen Saab 9-3X XWD Biopower. Sellaisesta perittävä verojen kokonaismäärä (ja siten loppuhinta) ei valitettavasti ole tiedossa, sillä näitä autoja ei oikein löydy merkkiliikkeiden valikoimasta. Näin ollen ei siis ole tietoa merkkiliikkeen "pyyntihinnoista", joista tuontiauton verot lasketaan.
___________________________________________________________________
Lskelma:
Uusi auto, ohjehinta 16560,85 + autovero 4600,- = 21160,85 - tavanomaiset alennukset 1160,85 = 20000,-
Uusi auto satamassa 10000,- + myyjän kate 2520,33 ( = 12520,33) + ALV 23 % 2879,67 (=15400,-) +autovero 23 % kokonaishinnasta 4600,- = 20000,-
Valtion verotulot yhteensä 7479,67 + myyjän katteesta saatavat tuloverot.
Kymppitonnilla voi ostaa myös käytetyn auton jostain muusta EU-maasta, jolloin 10000,- + autovero 29 % kokonaishinnasta 4084,51 = 14084,51
Valtion verotulot vain 4084,51. (-josta tulee vähentää takaluukussa olevista juomista tuleva alkoholiverotappio).
Lähde: http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/ke ... 0&tstart=0
Valitettavasti alla oleva laskelma osoittaa sen syyn miksi ei tällä hetkellä kiinnosta vaihtaa vanhaa sotaratsua uuteen Saab 9-3 SC TTid automaattiin.
En ole kyllä hankkimassa käytettyä Saabia ulkomailtakaan. Nykyistä tekohengitetään siihen asti kunnes mahdollinen autoverodirektiivi tulee voimaan vuoden 2015 lopussa (siis mikäli EU:n ajantasaiseen lainsäädäntövalmisteluun on uskomista).
Itse asiassa ulkomaantuontina kiinnostaisi valkoinen Saab 9-3X XWD Biopower. Sellaisesta perittävä verojen kokonaismäärä (ja siten loppuhinta) ei valitettavasti ole tiedossa, sillä näitä autoja ei oikein löydy merkkiliikkeiden valikoimasta. Näin ollen ei siis ole tietoa merkkiliikkeen "pyyntihinnoista", joista tuontiauton verot lasketaan.
___________________________________________________________________
Lskelma:
Uusi auto, ohjehinta 16560,85 + autovero 4600,- = 21160,85 - tavanomaiset alennukset 1160,85 = 20000,-
Uusi auto satamassa 10000,- + myyjän kate 2520,33 ( = 12520,33) + ALV 23 % 2879,67 (=15400,-) +autovero 23 % kokonaishinnasta 4600,- = 20000,-
Valtion verotulot yhteensä 7479,67 + myyjän katteesta saatavat tuloverot.
Kymppitonnilla voi ostaa myös käytetyn auton jostain muusta EU-maasta, jolloin 10000,- + autovero 29 % kokonaishinnasta 4084,51 = 14084,51
Valtion verotulot vain 4084,51. (-josta tulee vähentää takaluukussa olevista juomista tuleva alkoholiverotappio).
Lähde: http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/ke ... 0&tstart=0
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Saab-myönteisestä asenteestaan (heh) tunnettu Kauppalehti kirjoittaa, että tammikuun aikana ei Suomessa ole myyty ainoatakaan Saabia. Voiko tosiaan olla näin? Uutinen tuntui kyllä aikamoisen uskomattomalta, koska viime vuoden loppupuolellakin kauppoja tehtiin käsittääkseni ihan mukavasti (itse mukaanlukien) etenkin uusien TTiD- mallien osalta.
Lisäys: No niin, nyt tieto on päivitetty oikeaksi Kauppalehden verkkosivuilla. Oikea luku on 53 kpl. Jostakin syystä ensin oli "lipsahtanut" myyntimääräksi pyöreä nolla![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Lisäys: No niin, nyt tieto on päivitetty oikeaksi Kauppalehden verkkosivuilla. Oikea luku on 53 kpl. Jostakin syystä ensin oli "lipsahtanut" myyntimääräksi pyöreä nolla
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Jos 2011 tavoite on 1000 myytyä Saabia, niin vielä on myynti jäljessä tammikuun osalta.
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Tammikuun myynnistä ei voitane tehdä johtopäätöstä tulevan vuoden myynnistä. Ja täytyy muistaa, että mallistoon tulee 9-5 farkku jota voi alkaa tilata jo maaliskuulta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ei sitä nyt kovin pahasti olla jäljessä jos tammikuu tuppaa olemaan hiljanen kuukausi ja syksyllä on farkkuversiotakin tarjolla isompaan luokkaan.Meikku kirjoitti:Jos 2011 tavoite on 1000 myytyä Saabia, niin vielä on myynti jäljessä tammikuun osalta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Meikäläisen Saab 9-3 kausi jatkuu. Tuli tänään tilattu SC TTID 160 hv:n koneella. Toimitus aika n. 10 viikkoa joten saadaan ainakin yksi
huhtikuun rekisteröintitilastoon.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hienoa lukea näitä uutisia! Onnittelut Risto!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Saat hienon auton, jolla matkanteosta nauttii. Itselläni oli aiemmin 9-3 TidS A ja pidin siitä hyvin paljon. Nyt tuo uusi moottiri tuo siihen vielä lisää niitä kohtia, mitä yksiturboiselta puuttui. Sinulla on nyt loistava talviauto, nauti läheistesi kanssa siitä. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Saab 9-3 Biokaasuversio, voidaan ajaa kolmella eri polttoaineella ja SC mallin dieseli myös alle 120mg päästöillä luokitellaan nyt ¨miljöautoksi¨. Yritykset ovat odottaneet tätä! Myynti tulee nousemaan reippaasti.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1123392- ... -kundtraff
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1123392- ... -kundtraff
Viimeksi muokannut viggen, Su Helmi 27, 2011 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Minkäslaista moottorinlämmitintä TTiD koneeseen saa? Rinta-Joupilla kävin kokoamassa 130hv TTiD:n ja myyjä sanoi, että lämmittimen saa joko säteily tai letkulämppärin. Kävin sitten toisessa liikkeessä luetuttamassa vikakoodit 1.8t ja kyselin siellä koukun ja lämmittimen asennuksen hintaa. Siellä sanoivat että lämmitin on säteily versio. Muuta ei saa.
Jos säteilylämmitin on ainut vaihtoehto niin saa eberi riittää lämmittämiseen.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jos säteilylämmitin on ainut vaihtoehto niin saa eberi riittää lämmittämiseen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
A.L. kirjoitti:Jos säteilylämmitin on ainut vaihtoehto niin saa eberi riittää lämmittämiseen.
eberillä lämmitys ja vaikka sitte defa laturisarja kiinni niin ei pääse akku tyhjäks vaik olis lyhyttäki ajoa ko lataillee vaikk 2 kertaa viikossa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Calixilta saa letkuun asennettavan 400W:n lämmittimen. Defa tarjoaa ainoastaan öljypohjaan tulevaa säteilylämmitintä.A.L. kirjoitti:Minkäslaista moottorinlämmitintä TTiD koneeseen saa? Rinta-Joupilla kävin kokoamassa 130hv TTiD:n ja myyjä sanoi, että lämmittimen saa joko säteily tai letkulämppärin. Kävin sitten toisessa liikkeessä luetuttamassa vikakoodit 1.8t ja kyselin siellä koukun ja lämmittimen asennuksen hintaa. Siellä sanoivat että lämmitin on säteily versio. Muuta ei saa.
Jos säteilylämmitin on ainut vaihtoehto niin saa eberi riittää lämmittämiseen.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ok. Pitää nyt vain odotella kesän yli, mikä tilanne silloin on. Mutta jos työt jatkuu syksyllä samalla mallilla ja ennen kaikkea tili tulee, kuten pitää niin eiköhän se ensi talvena jo eberi lämmittele.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77